|
  |
|
Zapłon |
<-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat-> |
Autor |
Wiadomość
|
tomn1970
|
Wysłany: Sob 20:38, 08 Mar 2025 Temat postu: Zapłon |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 07 Lut 2025
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
W mojej SHL M04 ustawiłem zapłon wyregulowałem gażnik i motorek niby chodzi, ALE - no właśnie !!! Nie chodzi tak jak bym chciał, ciężko pali,silnik ma jakoś mało mocy, na kilku świecach iskra jakaś taka anemiczna i nie mam pomysłu co jeszcze moge z tym zrobić. Mam cały układ zapłonu z WSK 125 zastanawiam się czy tego nie przełożyć? Może ktoś coś podpowie - będe wdzięczny.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tomn1970 dnia Sob 20:39, 08 Mar 2025, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
halcik
|
Wysłany: Sob 23:17, 08 Mar 2025 Temat postu: |
|
|
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2272
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Jak ustawiony zapłon, jak ustawiony gaźnik, jaka mieszanka, wykluczone lewe powietrze? Jaka oporność cewek, szczególnie wtórnej.
Jam masz coś na podmianę i jest to sprawne to z pewnością ułatwi ci to diagnozę.
Temat przeniosłem do warsztatu, a czy elektryka to się okaże.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
hajfong
|
Wysłany: Pią 19:16, 14 Mar 2025 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 13 Paź 2018
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
@tomn1970
Problem z odpaleniem i mocą silnika, tak jak wspomniał halcik mogą mieć wiele źródeł.
Zanim przejdziesz do elektryki, zastanów się:
1. czy dobrze ustawiłeś gaźnik (poziom paliwa, dysza, iglica)
2. czy dobrze ustawiłeś zapłon, zbyt duży kąt utrudnia zapłon (według instrukcji kąt wyprzedzenia zapłonu powinien wynosić 27 stopni, GMP warto wyznaczyć na podstawie położenia tłoka, a nie na podstawie szablonu montowanego na kole magnesowym)
3. czy gdy silnik pracuje z rury wydechowej wydobywa się biało-niebieski dym (może to sugerować spalanie oleju z komory sprzęgła i skrzyni biegów, czyli nieszczelność skrzyni korbowej)
4. czy tłumik nie jest przytkany nagarami (zmniejszenie mocy)
Przechodząc do elektryki, na jakość iskry może mieć wpływ kilka czynników, między innymi:
1. szczelina między elektrodami na świecy,
2. kondycja fajki (we współczesnych fajkach montowany jest rezystor przeciwzakłóceniowy, jego stan ma wpływ na jakość iskry -- o ile mnie pamięć nie myli w oryginalnej fajce nie było rezystora przeciwzakłóceniowego)
3. kondycja kondensatora
4. kondycja cewki zapłonowej
5. stan koła magnesowego
Kondycja cewki zapłonowej jest trudna do określenia, jeżeli nie ma się do porównania identycznej cewki, dla uzwojenia pierwotnego spodziewał bym się rezystancji bliskiej 0Ω, dla wtórnego rzędu 3kΩ. Oryginalne cewki mają inną rezystancje niż cewki współczesnej produkcji, co więcej współczesne cewki różnych producentów różnią się rezystancją. Najprościej sprawdzić jej stan wkładając do sprawnego silnika.
W chwili otwarcia przerywacza wzajemne położenie cewki zapłonowej i koła magnesowego powinno być takie, że nabiegunniki magnesów obejmują końce rdzenia cewki (jeżeli tak nie jest, może to sugerować, że obrócony jest czop wału, albo koło magnesowe i podstawa zapłonu pochodzą z innych typów iskrowników).
Ważna jest również wielkość szczeliny między rdzeniem cewki a magnesem (im mniejsza tym lepiej, z tym że koło magnesowe nie może ocierać o cewki). I tutaj dochodzimy do kondycji koła magnesowego. W mojej praktyce nie spotkałem rozmagnesowanego koła, natomiast kilkakrotnie spotkałem się z kołami o dużym biciu promieniowym (jajowate) co powodowało na tyle dużą szczelinę między cewką zapłonową a magnesem, że uniemożliwiało zapłon.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
  |
|
Strona 1 z 1 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|