Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Elektryka->Zapłon

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Zapłon <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
tomn1970
PostWysłany: Sob 20:38, 08 Mar 2025 Temat postu: Zapłon


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 07 Lut 2025
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

W mojej SHL M04 ustawiłem zapłon wyregulowałem gażnik i motorek niby chodzi, ALE - no właśnie !!! Nie chodzi tak jak bym chciał, ciężko pali,silnik ma jakoś mało mocy, na kilku świecach iskra jakaś taka anemiczna i nie mam pomysłu co jeszcze moge z tym zrobić. Mam cały układ zapłonu z WSK 125 zastanawiam się czy tego nie przełożyć? Może ktoś coś podpowie - będe wdzięczny.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomn1970 dnia Sob 20:39, 08 Mar 2025, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
halcik
PostWysłany: Sob 23:17, 08 Mar 2025 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2272
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Jak ustawiony zapłon, jak ustawiony gaźnik, jaka mieszanka, wykluczone lewe powietrze? Jaka oporność cewek, szczególnie wtórnej.
Jam masz coś na podmianę i jest to sprawne to z pewnością ułatwi ci to diagnozę.
Temat przeniosłem do warsztatu, a czy elektryka to się okaże.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
hajfong
PostWysłany: Pią 19:16, 14 Mar 2025 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 13 Paź 2018
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

@tomn1970
Problem z odpaleniem i mocą silnika, tak jak wspomniał halcik mogą mieć wiele źródeł.

Zanim przejdziesz do elektryki, zastanów się:
1. czy dobrze ustawiłeś gaźnik (poziom paliwa, dysza, iglica)
2. czy dobrze ustawiłeś zapłon, zbyt duży kąt utrudnia zapłon (według instrukcji kąt wyprzedzenia zapłonu powinien wynosić 27 stopni, GMP warto wyznaczyć na podstawie położenia tłoka, a nie na podstawie szablonu montowanego na kole magnesowym)
3. czy gdy silnik pracuje z rury wydechowej wydobywa się biało-niebieski dym (może to sugerować spalanie oleju z komory sprzęgła i skrzyni biegów, czyli nieszczelność skrzyni korbowej)
4. czy tłumik nie jest przytkany nagarami (zmniejszenie mocy)

Przechodząc do elektryki, na jakość iskry może mieć wpływ kilka czynników, między innymi:
1. szczelina między elektrodami na świecy,
2. kondycja fajki (we współczesnych fajkach montowany jest rezystor przeciwzakłóceniowy, jego stan ma wpływ na jakość iskry -- o ile mnie pamięć nie myli w oryginalnej fajce nie było rezystora przeciwzakłóceniowego)
3. kondycja kondensatora
4. kondycja cewki zapłonowej
5. stan koła magnesowego

Kondycja cewki zapłonowej jest trudna do określenia, jeżeli nie ma się do porównania identycznej cewki, dla uzwojenia pierwotnego spodziewał bym się rezystancji bliskiej 0Ω, dla wtórnego rzędu 3kΩ. Oryginalne cewki mają inną rezystancje niż cewki współczesnej produkcji, co więcej współczesne cewki różnych producentów różnią się rezystancją. Najprościej sprawdzić jej stan wkładając do sprawnego silnika.

W chwili otwarcia przerywacza wzajemne położenie cewki zapłonowej i koła magnesowego powinno być takie, że nabiegunniki magnesów obejmują końce rdzenia cewki (jeżeli tak nie jest, może to sugerować, że obrócony jest czop wału, albo koło magnesowe i podstawa zapłonu pochodzą z innych typów iskrowników).

Ważna jest również wielkość szczeliny między rdzeniem cewki a magnesem (im mniejsza tym lepiej, z tym że koło magnesowe nie może ocierać o cewki). I tutaj dochodzimy do kondycji koła magnesowego. W mojej praktyce nie spotkałem rozmagnesowanego koła, natomiast kilkakrotnie spotkałem się z kołami o dużym biciu promieniowym (jajowate) co powodowało na tyle dużą szczelinę między cewką zapłonową a magnesem, że uniemożliwiało zapłon.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Elektryka->Zapłon
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group