Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Elektryka->Klakson shl m11

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Klakson shl m11 <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Krzysiek1986
PostWysłany: Pon 10:38, 28 Kwi 2025 Temat postu: Klakson shl m11


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Sty 2021
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Witam mam problem z klaksonem o co chodzi podłączony według schematustacyjka 47 później kabelek do klaksonu i z niego do czujnika stop czarny pod przycisk (przycisk sprawdzony działa) akumulator naładowany ale klakson nie daje dźwięku. Jak dotknę czarny z przycisków do masy to daje sygnał dźwiękowy cały czas natomiast jak wszystko podłącze to nie ma napięcia na nim światło stop działa poprawnie natomiast jak odp e kable z klaksonu i mierze klakson to jest sygnał jak by było zwarcie miał może ktoś taki problem chce zarejestrować motor ale bez klaksonu raczej nie przejdzie dodam że w przełącznik działa wszystko poprawnie krótkie długie itp. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
halcik
PostWysłany: Wto 8:34, 29 Kwi 2025 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2272
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Bez przecinków ciężko się czyta. Jeśli dobrze zrozumiałem to sam klakson w układzie działa do momentu podpięcia światła tył? Wtedy światło działa ok, a przestaje działać klakson?
Z przewodu 47 idzie prąd (+) i idzie zarówno na klakson jak i światło tył. Klakson sterowany jest minusem (-), więc masa podłączona do przełącznika i sama kierownica nie może być izolowana od ramy i silnika. No malowane pułki pod uchwytem kierownicy i uchwyt silnika. Aby wykluczyć słabą masę można na czas testów podłączyć masę do kierownicy dodatkowym przewodem z silnika (ale nie z gaźnika który jest izolowany).
To przejście można też zmierzyć omomierzem między wyjściem przełącznika, a blokiem silnika po użyciu czarnego przycisku. I od kierownicy w stronę klaksonu.
Jeśli tu nie ma problemu, to mierzymy plusa. Jaki prąd wpływa na styk 47, czy czy przysiada po włączeniu światła tył. Można też odpiąć ten przewód i połączyć go bezpośrednio z plusem akumulatora (minus od akumulatora musi być podpięty pod ramę/silnik). W ten sposób zmierzysz czy przyczyną nie jest spadek napięcia na tej linii, bo może masz np. za duża żarówkę z tyłu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Elektryka->Klakson shl m11
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group