Autor |
Wiadomość
|
Krzysiek1986
|
Wysłany: Pon 10:38, 28 Kwi 2025 Temat postu: Klakson shl m11 |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 12 Sty 2021
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Witam mam problem z klaksonem o co chodzi podłączony według schematustacyjka 47 później kabelek do klaksonu i z niego do czujnika stop czarny pod przycisk (przycisk sprawdzony działa) akumulator naładowany ale klakson nie daje dźwięku. Jak dotknę czarny z przycisków do masy to daje sygnał dźwiękowy cały czas natomiast jak wszystko podłącze to nie ma napięcia na nim światło stop działa poprawnie natomiast jak odp e kable z klaksonu i mierze klakson to jest sygnał jak by było zwarcie miał może ktoś taki problem chce zarejestrować motor ale bez klaksonu raczej nie przejdzie dodam że w przełącznik działa wszystko poprawnie krótkie długie itp. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
halcik
|
Wysłany: Wto 8:34, 29 Kwi 2025 Temat postu: |
|
|
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2272
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Bez przecinków ciężko się czyta. Jeśli dobrze zrozumiałem to sam klakson w układzie działa do momentu podpięcia światła tył? Wtedy światło działa ok, a przestaje działać klakson?
Z przewodu 47 idzie prąd (+) i idzie zarówno na klakson jak i światło tył. Klakson sterowany jest minusem (-), więc masa podłączona do przełącznika i sama kierownica nie może być izolowana od ramy i silnika. No malowane pułki pod uchwytem kierownicy i uchwyt silnika. Aby wykluczyć słabą masę można na czas testów podłączyć masę do kierownicy dodatkowym przewodem z silnika (ale nie z gaźnika który jest izolowany).
To przejście można też zmierzyć omomierzem między wyjściem przełącznika, a blokiem silnika po użyciu czarnego przycisku. I od kierownicy w stronę klaksonu.
Jeśli tu nie ma problemu, to mierzymy plusa. Jaki prąd wpływa na styk 47, czy czy przysiada po włączeniu światła tył. Można też odpiąć ten przewód i połączyć go bezpośrednio z plusem akumulatora (minus od akumulatora musi być podpięty pod ramę/silnik). W ten sposób zmierzysz czy przyczyną nie jest spadek napięcia na tej linii, bo może masz np. za duża żarówkę z tyłu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|