Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Elektryka->[M11] Instalacja elektryczna - nie działa.

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2, 3  Następny
[M11] Instalacja elektryczna - nie działa. <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Pią 12:17, 17 Lut 2006 Temat postu: [M11] Instalacja elektryczna - nie działa.







[link widoczny dla zalogowanych]
Ja zrobiłem inastalacja zgodnie z tym scnematerm i nie działa gdyż po połączniu 2 cewek świetlnych razem miernik nie wykazuje napięcia.
Proszę o instrukcje jak to wykonać.
Słyszłem ze jedna cewka jest od tylnej lampy a druga od przedniej czy to prawda proszę o pomoc.
Tomaszek
Powrót do góry
barteq
PostWysłany: Sob 0:05, 18 Lut 2006 Temat postu:


Administrator
Administrator

Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

witam
ten schemat jest oryginalny, więc powinno działać :?

co do cewek to przedni reflektor zasilany jest napięciem 12V i są do tego osobne cewki Wesoly na schemacie nr 20
reszta zasilana jest napięciem 6V poprzez prostownik selenowy o ile dobrze pamiętam Wesoly cewka nr 18

hm być może podłączyłeś cewki nie w tym miejscu do masy ?
taj jak na schemacie, z każdej cewki wychodzi 1 kabelek, które trzeba podłączyć razem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Wto 6:55, 07 Mar 2006 Temat postu:







możliwe, że obie cewki "znoszą się" na wzajem tzn. tak jak barteq napisał, złe ich podłączenie "+" jednej cewki musi iść do "+" drugiej, a nie do "-"... poza tym masz pewność że wszystkie połączenia od cewek do lampy są w pożądku? i jeszcze jedno może cewki są poprostu spalone... trzeba sprawdzić jeśli jest wątpliwość czy jest przejście (ciągłość drutu :-)).
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Nie 13:34, 30 Kwi 2006 Temat postu:







321-SHL napisał:
możliwe, że obie cewki "znoszą się" na wzajem tzn. tak jak barteq napisał, złe ich podłączenie "+" jednej cewki musi iść do "+" drugiej, a nie do "-"... poza tym masz pewność że wszystkie połączenia od cewek do lampy są w pożądku? i jeszcze jedno może cewki są poprostu spalone... trzeba sprawdzić jeśli jest wątpliwość czy jest przejście (ciągłość drutu :-)).


321-SHL cewki nie mają ani + ani - :wink: Napięcie na cewkach jest przemienne i niezależnie czy podłączy się masę ze spodu czy z wierzchu cewki wszystko powinno działać. To tak jak w sieci nieważne jak podłączysz wtyczkę a i tak wszystko śmiga. Jak ktoś chce żeby było napięcie stałe(+ i -) to trzeba zastosować prostownik mostkowy itp.
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Pon 12:33, 01 Maj 2006 Temat postu:







witam, mam problem z podłączeniem przewodów elektrycznych od silnika. Z prawej strony kostki są podłączone kolejno przewody: na samej górze jest biały przewód niżej jest niebieski a na samym dole pomarańczowy. Jak mam podłaczyć przewody od silnika żeby zgadzały się z tymi w kostce?
Powrót do góry
barteq
PostWysłany: Pon 13:29, 01 Maj 2006 Temat postu:


Administrator
Administrator

Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

witaj,
jak na schemacie
czerwony idzie z cewki świetlnej
biały z cewki ładowania
niebieski z przerywacza (gaszenie silnika)

oto ci chodziło ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pon 13:38, 01 Maj 2006 Temat postu:







wielkie dzieki wlasnie tego potrzebowalem
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Pon 22:36, 19 Cze 2006 Temat postu:







Witam wszystkich wlascicieli SHL i sympatykow.
Jestem nowym uzytkownikiem SHL 175 W z 1968 r i ciesze sie ze znalazlem to forum.
Na wstepie chcialbym uzyskac porade od Was na temat instalacji elektrycznej.Moj motocykl jest po gruntownej renowacji i nie mam pewnosci czy jest prawidlowo zlozony obwod elektryczny.Moje watpliwosci wynikaja z powodu braku ladowania akumulatora.Mam akumulator 12V .Z pradnicy wychodza 4 przewody 2 zolte.czarny i czerwony wiec po przeczytaniu wszelkich informacji sadze ze jest to pradnica 12V ,ale na obudowie jest napisane OSW 12 v Ład. 6 V MOC 50 W.Swiatla glowne moge wlaczyc przy nie pracujacym silniku,sa zasilane z akumulatora.Czy to jest prawidlowe?Mam coraz wiecej watpliwosci z tym napisem o ladowaniu 6V.Do czego sluzy wychodzacy z pradnicy czerwony przewod?Leci chyba do stacyjki ,jutro bede sledzil go dokladnie.Dwa zolte sa u mnie podlaczone do prostownika krzemowego tzw. mostka.Sprawdzalem napiecie na zotych przewodach jeszcze przed prostownikiem zarowka 12V 45 w i swieci bardzo slabo .okolo 5 V,bez obciazenia miernik pokazal ponad 25 V,po podlaczeniu do mostka akumulator jest nie ladowany .Miarzylem napiecie na zaciskach akumulatora miernikiem na roznych obrotach silnika.
Mozecie mi cos wyjasnic z ta zagadka?
Prad dla mnie nie jest zbyt zagadkowy w samochodach,radze sobie z alternatorem i pradnica a tu w motocyklu lipa.
Bede czekal na wiesci od Was.
Powrót do góry
barteq
PostWysłany: Pon 23:56, 19 Cze 2006 Temat postu:


Administrator
Administrator

Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

w orginale to wygląda tak:
2 czerwone kable z cewek świetlnych połączone w 1 idą do oświetlenia przedniego reflektora 12V
1 biały kabel z małej cewki po lewej stronie ładowanie akumulatora 6V !!!
już o tym pisałem, zerknij na schemat instalacji :wink:


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Wto 6:52, 20 Cze 2006 Temat postu:







Dzieki za szybka odpowiedz.Wczesniej juz o tym czytalem tylko ze u mnie jest inaczej.Mam dwa zolte kable ktore ida do prostownika,jeden czerwony ktory idzie chyba w kierunku stacyjki i jeden czarny z przerywacza.Nie mam kabelka bialego Smutny.Akumulator mam 12V.Najbardziej mnie ciekawi obecnie czy jest prawidlowe to ze moge wlaczyc reflektor glowny na niepracujacym silnku?Wczesniej nie spotkalem sie z instalacja w motocyklu i stanowi to dla mnie niemala zagadke.Czy reflektor glowny jest zasilany tylko z cewki oswietlenioej podczas pracy silnika w moim motocyklu czy z instalacji glownej tzn tak jak w samochodzie z akumulatora ktory jest doladowywany podczas pracy silnika a na wylaczonym siniku i tak wszystko dziala rowniez z akumulatora.?
Powrót do góry
barteq
PostWysłany: Wto 9:47, 20 Cze 2006 Temat postu:


Administrator
Administrator

Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

być może ktos przerobił instalacje na 12V
w orginale przedni reflektor jest zasilany tylko z cewek czyli świeci tylko przy załączonym silniku, wygląda na to że ktoś zrobił ładowanie z cewek świetlnych na 12V, sprawdź cewki pod magnetem, 2 takie same u dołu są to cewki 12V łączone równolegle i powinny w oryginale zasilać przedni reflektor, mniejsza cewka po lewej stronie jet 6V i jest odpowiedzialna za ładowanie akumulatora :wink:
z akumulatora zasilany jest stop i sygnał dzwiękowy oraz światła pozycyjne


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Wto 20:25, 20 Cze 2006 Temat postu:







Dzieki,to juz cos ale ja mam az 6 cewek.Dzisiaj pozyczylem cewki od Gazeli tam jest napisane tylko 12V 50 W ale cewki sa takie same jak u mnie i jest ich 6!!!!!!!!!!Znajomy od Gazeli mowil ze tez moze wlaczyc swiatla glowne na niepracujacym silniku.Ale podkreslam ze jest to silnik WIATR 4 biegowy 12 Voltowy.Nie jest to instalacja przerabiana na 12 V tylko fabrtyczna,akumulator tez jest w tej wersji fabrycznia 12V tak jak w Gazeli.Jutro sprobuje zamienic cewki ale i tak nie za bardzo wiem jak jest z tymi swiatlmi glownymi w moim motocyklu.
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Czw 16:24, 20 Lip 2006 Temat postu:







Witam Wesoly
Z twojego opisu wynika ze byc moze posiadasz zupełnie inny silnik(sprawdz oznaczenie wydaje mi sie ze mowa jest o silniku W2 ktory orginalnie pochodzi z Gazeli lub innego typu z WSK 175) i jest on zamontowany w twoim motocyklu SHL M 11 W i byc moze to jest przyczyna ze mozesz właczyc swiatła podczas nie załaczonego silnika, a przewód o który pytasz to powinien byc podłaczony do stacyjki i przełacza on obwód ładowania na dajac wiekszy prąd w momęcie załaczania świateł drogowych gdy jest akumlator pod wiekszym opciążeniem...
Pozatym wersja Shl m11W ma 4 cewki jest tam iskrownik z magnetem o mocy 28Wat nie prądnica 12v 50Wat i jest montowana w silniku W2A i nie sadze by ktos tam dał dodatkowe 2cewki...
Mam nadzieje ze choc troche pomogłem moze sie i myle ale sprawdz typ silnika bedziemy napewno wiedziec o jakim typie mowimy to skolei pozwoli zidetyfikowac typ instalacji elektrycznej twojego motocykla...POZDRAWIAM- Wesoly
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Czw 16:59, 20 Lip 2006 Temat postu:







Moj silnik jest rzeczywiscie W2A.Cewki sa takie same jak w Gazeli i sam juz nie wiem co tu jest oryginalem.Reflektor glowny zasilam juz z cewek swietlnych.Iskrownika nie mam bo mam cewke zaplonowa jak w samochodzie.Zaplon jest wiec tzw. bateryjny.Napiecie wychodzace z 4 cewek ladowania ma bez obciazenia kilkanascie Volt i zasila prostownik ale nie selenowy tylko wstawiony przezemnie mostek Graetza,jest sprawniejszy chyba.Natomiast napiecie na akumulatorze podnosi mi sie zbyt slabo do ok 12,5 Volta i moge jezdzic kilkadziesiat kilometrow po czym akumulator jest niedoladowany i wystapuje problem z uruchomieniem motocykla.
Gdyby nie bylo ladowania przejechalbym najwyzej pare km i rozladowalbym akumulator.Cewki sa nowe,nie budza zadnych podejrzen przegrzania czy tym podobnych zjawisk.Ale faktem jest ze nie moga pokryc zyzycia pradu.Dzis moze zajrze jakiej mocy sa zarowki stopu,pozycji,moze cewka ktora nie jest chyba motocyklowa sadzac po gabarytach bierze za duzo pradu.Wg moich wiadomosci cewki sa raczej 12 V,maja takie same parametry,opornosc jak w Gazeli.Cewki 6 V maja wiecej kabelkow,tak wyczytalem w internecie.I wtedy wystepuje przelaczanie w stacyjce pradu ladowania w zaleznosci od obciazenia.Dodam ze prad nie jest mi sspecjalnie obcy ale tu nie moge narazie dojsc do porozumienia z ladowaniem.
:shock:
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Śro 19:22, 26 Lip 2006 Temat postu:







Witam Wesoly
Jeżeli chcesz dodatkowo polepszyc ładowanie to do mostka Gretza dołącz równolegle zachowując biegunowość (+,-)kondesator elektrolityczny 2200uF 25V lub jesli ci sie zmiesci to wiekszy np.3300uF 25V,4800uF 25V,6800uF 25V, 10000uF 25V (polecam o wytrzymałosci temperatury 105C ale ja by nie było to moze byc i 85C) aby uzyskac wieksza pojemnosc mozesz je łaczyc równolegle;;; zastosowałem ta metode u kolegi w WSK 175 z powodzeniem wymieniajac tak jak ty mostek Gretza 10A 400V (można stosowac mostki od 50V do 400V i z dopuszczalnym prądem 0d 10A do np. 35A)na kszemowy w miejsce popszedniego starego typu selenowego który ma wade w postaci zbyt dużego spadku napiecia na wyjsciu w porównaniu z mostkiem kszemowym który nie ma az tak wielkiego spadku napiecia i prostuje go dwupołówkowo w przeciwieństwie do niektórych typów mostków selenowych stosowanych w SHL i WSK 175 a mozna je kupic w kazdym sklepie elektronicznym(również kondesatory) za cene od 2zł do 8zł np. w [link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2, 3  Następny Strona 1 z 3

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Elektryka->[M11] Instalacja elektryczna - nie działa.
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group