Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Elektryka->[M11] Cewka zapłonowa - sprawdzenie.

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
[M11] Cewka zapłonowa - sprawdzenie. <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Pon 19:31, 12 Cze 2006 Temat postu: [M11] Cewka zapłonowa - sprawdzenie.







jak mozna sprawdzic cewke ktora daje iskre do zaplonu bo u mnie cos chyba jest z nia nie tak. iskra powinna byc za kazdym razem kiedy uzywam kopnik jednak nie zawsze iskra wystepuje, powiedzial bym ze nawet zadko. co mam robic??
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Pon 20:50, 12 Cze 2006 Temat postu: ;]







Witam cewke sprawdzic mozna w ten sposób ze sei sprawdza czy przechodzi przez nią prąd.Podłączasz miernik albo jakies niskie napiecie.Jeden podłącz do masy a drugi do tego kabelka co idzie do platynek.Moze masz nadpalone platynki, moze masz zrypany przewód wysokiego napiecia.Albo moze to najprostsze masz zrypaną swiece albo zle dobraną wartosc cieplną swiecy.Pozdro
Powrót do góry
barteq
PostWysłany: Pon 22:36, 12 Cze 2006 Temat postu:


Administrator
Administrator

Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

można także sprawdzic w ten sposób że podłączasz cewke do omomierza,
powinna miec tzw. przejście, wartość oporu powinna spadać do pewnego momentu np. podłączsz i jest 40om 38om 37om i w końcu 35om to dla przykładu bo nie wiem jaka tak cewka ma opór.
Tak jak przedmówca radze sprawdź platynki, moga być przepalone lub za mała przerwa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pią 8:21, 16 Cze 2006 Temat postu: opornosc dobrej cewki W.N. (wysokiego napiecia)







Witam
Do pomiaru potrzebny ci bedzie omomierz cyfrowy nastawiony na zakres 20 Kom odkręć fajke (w niej jest opornik przeciwzakłuceniowy zafałszował by ci pomiar) podłącz miernik do przewodu W.N. (wysokiego napiecia) i do masy-karteru silnika powinno być oporność około 2,8kom (2800om- jest tam cienki drut nawojowy wiec i duza ilosc zwoji by wytworzyć W.N.) jesli tak jest cewka jest w pożadku, jesli nie to wymień przewód W.N.(moze miec przerwe) kondesator(przebicie pod napieciem-strzela w tłumik wypadają sówy),przerywacz(nadpalone styki moze na nim iskrzyć) ,fajka (spalony opornik),świeca (przebicie,przerwa,).A jesli i to nie pomoze sprawdz czy nie masz zcietego i przesunietego klina na wale(zreszta aby zrobic to co ci zaleciłem powyzej i tak musisz sciagnac magneto...)Nie pisałes co sie dzieje jak odpalisz silnik wiec podałem wszystkie mozliwe usterki...POZDRAWIAM- mam nadzieje ze pomogłem Wesoly
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Pią 8:54, 16 Cze 2006 Temat postu:







Ps. nie zalecam podłączania dodatkowego napiecia celem sprawdzenia cewki tak jak kolega powyzej proponuje mozesz ja tylko spalić (cienki drut nawojowy ) zdecydowanie bezpieczniej jest pomiar omomierzem. Wesoly
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Pią 19:35, 16 Cze 2006 Temat postu:







dzieki za wasze rady ale moj iskrownik jest w 100% sprawny byl sprawdzany przez elektryka i wszystko jest w nim ok. wedlug mnie powodem radkiego wystepowania iskry musi byc u mnie przewod wysokiego napiecia wlasnie jestem w trakcie zalatwiania go sobie jednak od razu kupilem takze nowa fajke jezeli to nic nie da to juz nie wiem sam co mam robic
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Wto 1:34, 20 Cze 2006 Temat postu:







Witam Wesoly
Mam nadzieje ze pomoze wymiana przewodu W.N.(wysokiego napiecia)przy wymianie pamietaj by dobrze zaizolować łaczenie cewki i przewodu W.N.(tańma parciana,lub silikon) by przeciwdziałać powstawaniu łukom elektrycznym(iskrzeniu)w miejscu łaczenia cewki i karteru silnika Uwaga (to mogło być u ciebie tez przyczyną jak pisałeś...)POZDRAWIAM- Ps.Napisz jak twoja maszyna sie obecnie sprawuje Wesoly
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Pią 10:15, 23 Cze 2006 Temat postu:







nareszcie mam juz systematyczna iskre Mruga chyba glownym powodem tego ze jej nie mialem a raczej mialem bardzo zadko byl przerywacz teraz zostaje mi tylko wyregolowac gaznik i w droge a na jesien generalny remont
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Wto 22:17, 03 Lip 2007 Temat postu:







Czy cewka z wski 125 bedzie dobrze chodzic w SHLce M11??
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Śro 9:09, 04 Lip 2007 Temat postu:







tak
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Czw 18:39, 16 Sie 2007 Temat postu:







witajcie! na jednej cewce pokazuje 2,99 kom na drugiej 3,04 kom. czy mieści się to w granicach błędu statystycznego?
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Nie 10:21, 19 Sie 2007 Temat postu:







Witam Wesoly
Ogólnie czym wieksza opornosc cewki tym wiekszy potencjał elektryczny a tym samym i sama iskra bedzie mocniejsza- w tym przypadku róznica jest niewielka -oby dwie cewki według tego pomiaru sa sprawne Mruga Pozdrawiam
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Pon 9:04, 20 Sie 2007 Temat postu:







dziękuje Ci, o to mi chodziło,pozdrawiam
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Elektryka->[M11] Cewka zapłonowa - sprawdzenie.
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group