Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Elektryka->Gazela M17 - cewka zapłonowa

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Gazela M17 - cewka zapłonowa <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Piniolk
PostWysłany: Nie 13:17, 17 Maj 2020 Temat postu: Gazela M17 - cewka zapłonowa


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Maj 2020
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

Witam.
Mam mały dylemat ponieważ borykam się z totalnym brakiem iskry postanowiłem poszukać cewki - u mnie w M17 jest cewka 12V, a kiedy wszedlem na gmoto.pl po wpisaniu cewki do m17 wyskakuje mi cewka 6V - co więcej pod towarem są opinie klientów i jeden koleś napisał że pasuje do SHL Gazela i działa super - no i przyznam szczerze ze troche zdębiałem przeciez w M17 jest instalacja 12V. Czy zatem można też zamontować cewkę 6 voltową - bo taką to nawet mam w zapasie ze starego Simsonka ??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ruszi
PostWysłany: Nie 17:39, 17 Maj 2020 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 419
Przeczytał: 16 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

Sprobuj. Najwyzej rozwalisz cewke. Najlepiej kup od mz malucha czy czegokolwiek innego. Aby byla 12V. To jest bardzo uniwersalna rzecz. Ja u siebie poki nie pogodzilem sie z tym ze moje jest uszkodzona i nie doroslem do decyzji zeby kupic nowa to jezdzilem z rok na cewce od malucha zlapanej trytka do ramy (bo jest duzo wieksza i nie miesci sie w obejme). Kupilem jakas wspolczesna i nie ma problemu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Paweł2018
PostWysłany: Nie 23:45, 17 Maj 2020 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Mar 2018
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Świętokrzyskie

Możesz założyć nawet od skutera byle miała 12v. Cewka 6v to tylko na próbę, tak żeby zobaczyć czy instalacja w porządku. Do dłuższej jazdy się nie nada, będzie się mocno grzałka aż padnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piniolk
PostWysłany: Pon 11:04, 18 Maj 2020 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Maj 2020
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

Dzięki za rozwianie wątpliwości - też mi sie wydawało że powinna być 12V - ale wolałem się upewnić na 100%
Oby to tylko byłą cewka Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seba101626
PostWysłany: Pią 11:36, 29 Maj 2020 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 230
Przeczytał: 22 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pszczyna

Panowie, a tak przy okazji, czy macie jakieś sposoby by sprawdzić, czy cewka jest sprawna?
W przypadku zwykłych cewek to wystarczy sprawdzić oporność najprostszym miernikiem, powinna wynosić ok. 4,3, ale pojęcia nie mam jak właściwie sprawdzić sprawność "butelkowej" cewki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Pią 12:40, 29 Maj 2020 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 1909
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Masz dwa podłączenia kablowe i wyjście na fajkę. Robisz dwa pomiary pomiędzy masą a uzwojeniem pierwotnym i między masą i uzwojeniem wtórnym.
Albo łatwiej odkręć fajkę i w to miejsce przyłóż jeden z kabli miernika, drugi daj na 1 (masa). Drugi pomiar między 1 i 15. W pierwszym przypadku omomierz ustawiamy na kOhmy, drugi wystarczy w Ohmach. Pierwszy wynik powinien być w granicach 2,8 kOhma, drugi powyżej 2 Ohmów


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ruszi
PostWysłany: Sob 0:03, 30 Maj 2020 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 419
Przeczytał: 16 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

Proste. Weź prostownik na 12V (albo akumulator) i podłącz pod jeden z zacisków cewki (ten na który ma być + z akumulatora wg schematu instalacji od Gazeli). Załóż fajkę i dobrą świecę. Drugi zacisk podłącz do gwintu świecy. I do gwintu przyłóż minus z prostownika. W momencie przykładania powinna przeskoczyć iskra. Najlepiej zrobić to jeszcze z kondensatorem czyli po prostu na silniku podpiąć ‚na krótko’ instalację.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Elektryka->Gazela M17 - cewka zapłonowa
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group