Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / W2->[M 17] kopniak ciężko chodzi

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
[M 17] kopniak ciężko chodzi <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Czw 22:16, 23 Sie 2012 Temat postu: [M 17] kopniak ciężko chodzi







Wymieniałem sprzęgło, uzupełniłem brakujące śruby, złożyłem lewą obudowę na klej do misek olejowych i kopniak bardzo ciężko pracuje, sprężyna nie jest w stanie odbić go do pozycji pierwotnej, w dół także ciężko się kopie..
Silnik kręci się bez problemów. Śruba której brakowało to ta całkiem z tyłu, żeby ją wkręcić musiałem lekko nacisnąć kopkę. Nie smarowałem wałka kopki i chyba tu popełniłem błąd.
Nie za bardzo chciałbym ponownie ściągać obudowę, bo chyba jeden gwint przeciągnąłem. Jeżeli trzeba będzie to najwyżej wkręcę helikole, ale wolałbym nie. Po ściągnięciu obudowy wszystko wyczyściłem benzyną ekstrakcyjną, czyli oś kopki w ogóle nie ma smarowania.
Czy bez smarowania kopniak może tak ciężko chodzić, czy może jednak coś źle poskładałem.
Czy jest jakaś opcja nasmarowania tego bez demontażu obudowy, czy może olej przekładniowy w końcu przesmaruje to wszystko i będzie ok.
Obudowa wchodziła dość ciasno, delikatnie pobijałem młotkiem, ale bez młotka także by weszło.


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Czw 22:18, 23 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
mruva
PostWysłany: Czw 23:47, 23 Sie 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 35
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Justynów

Wałek startera to chyba najprostrzy zespół w silniku Wiatra. Jest osadzony na wałku zmiany biegów. Czyli, jeżeli możesz swobodnie wybierać biegi to znaczy, żę owory wałków są wsółosiowe. Problem może polegać na zbyt dopasowanym oringu w karterze. Lub, tak jak kiedyś miałem, w sprężynie zegarowej. Przy montażu trzeba ją lekko naciągnąć. Nie za mocno. Tak aby oczko sprężyny (przez którą przechodzi śruba mocująca pokrywę) zahaczyło o wybrane miejsce.
Myślę, że obejdzie się bez demontażu. Pod tą sprężynę mocuje się podkładkę zabezpieczającą. Tak, co wiem z własnego soświadczenia, proponuję pierwszy montaż na sucho.
Osobiście nie liczyłbym to, że samo się przesmaruje i będzie ok. Choć historia bywa przewrotna.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pią 8:27, 24 Sie 2012 Temat postu:







Biegi wchodzą bez problemów, problem tylko ze starterem. Zmontowałem na sucho, musiałem lekko naciągnąć żeby śrubę wkręcić i chodzi bardzo ciężko, spróbuję może WD40 tam psiknąć, jak będzie lepiej to chyba zdemontuję obudowę i jeszcze raz zmontuję z przesmarowaniem wałka.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / W2->[M 17] kopniak ciężko chodzi
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group