Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / W-2A->[M11W] - TŁOK

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2
[M11W] - TŁOK <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
mruty
PostWysłany: Wto 18:16, 09 Kwi 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

Może też być różnica w grupie selekcyjnej ale w dzisiejszych czasach to już mało spotykane pojęcie. Wymieniałeś tuleję na korbowodzie górną?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudek83
PostWysłany: Nie 15:50, 14 Kwi 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Pojedynek: Almot vs ZMD Kwadratowy
Ma dwa nowe tłoki nominalne, jeden ZMD z dorbych czasów a drugi Almot

[link widoczny dla zalogowanych]

Ciekawe kto zgadnie który jet który?

Poewiedzcie skąd te różnice? Jakość zdjęcia jest kiepska, ale jest nawet różnica w wysokości ok 0,5 mm.

Co oznacza zielona kropka na tłoku z prl? Która to klasa selekcyjna?
Tłok ma 60,93 mm srednicę w dolnej części i Almot 60,95mm Oczywiście mierzone suwmiarką, więc nie za dokładnie.

Który założyć? Almot chyba jednak trochę ciaśniejszy i wolniej opada w cylindrze, ale ZMD też nie spada jak kamień Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
PostWysłany: Nie 18:09, 14 Kwi 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z wioski ;)

najważniejsza jest odległość od sworznia do denka tłoka.
różnica w wysokości może wynikać ze złej obróbki nóżki tłoka


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drix1994
PostWysłany: Nie 21:24, 14 Kwi 2013 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

Uważam, że ten po lewej do ZMD.
Ciekawe jak to z tymi kropkami, na moim właśnie też jest zielona.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudek83
PostWysłany: Nie 21:38, 14 Kwi 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Dokładnie. Po lekwej ZMD. Dziwi mnie, że jest taka różnica w wysokości i w odległości rowków od denka. Promień denka też chyba trochę inny ale nie ma jak pomierzyć. Zielony to chyba luźniejszy bo według moich pomiarów jest 0,07 mm luzu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
RAF-RA
PostWysłany: Sob 20:06, 20 Kwi 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 23 Gru 2012
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Wreszcie jeżdżę swoją SHL - zrobiłem szlif założyłem oryginalny tłok i pierścienie i wszystko w porządku. Silnik jest cały po remoncie łącznie z wałem (Poprzednio cylinder był nie robiony bo wyglądał dobrze - najwidoczniej jednak nie był. Ale dziwne, że z założonym odwrotnie tłokiem było OK)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
daszkes
PostWysłany: Nie 9:20, 21 Kwi 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 11 Cze 2012
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żyrardów

Co do klas selekcji trzeba by zebrać pozostałe kolory nominalnego szlifu i byśmy ustalili, który kolor odpowiada któremu wymiarowi, a było ich 4 Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drix1994
PostWysłany: Nie 9:49, 21 Kwi 2013 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

lub dokładnie zmierzyć i zajrzeć do Pancewicza Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudek83
PostWysłany: Nie 21:58, 21 Kwi 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Wygrzewałem oba tłoki w komorach w pracy w temp ok 200 stopni. Najpierw powierzyłem dokładnie mikrometrem i okazało się, że Almot ma 60.95 a ZMD 60,94. Po pierwszym grzaniu ok 3 godzin Almot utrzymał wymiar, ale ZMD skurczył się do 60,92 - TAK TAk skurczył się.
Pomyslałem, że musiałem wcześniej coś źle pomierzyć i włożyłem jeszcze raz do komory, ale na dłużej. Po drugim grzaniu Almot 60,95 , A ZMD 60,90. No ręce opadają.
Gadałem z mechanikiem z pracy i powiedział, że musiały ustąpić jakieś naprężenia podczas wygrzewamnia. Kto wie czy tłok nie zmienił kształtów. Moim zdaniem tłok powinien być toczony po wygrzaniu odrężającym.
To tylko potwierdza opowieści, że ZMD chrzanił tłoki - przynajmniej w ostatnich latach produkcji. Są nawet opowieści, że gazelą sie wyjeżdżało w sobotę a w niedzielę tłok juz był zatarty.
Niestety te 0,1 mm juz czuć w cylindrze i trochę lata, więc chyba będę zmuszony założyć Almota. Tylko, że Almota będę musiał docierać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hokunin
PostWysłany: Wto 14:05, 07 Maj 2013 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mielec

Sorry,że się tak głupio spytam,ale możecie mi powiedzieć co to są te zamki,bo nie wiem???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drix1994
PostWysłany: Wto 17:53, 07 Maj 2013 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

Zamki to masz te "wybulone kropki", które występują w rowkach - po jednym na rowek, gdzie siedzą pierścienie. Ich głównym zadaniem jest, żeby blokować pierścionek by się nie obracał.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez drix1994 dnia Wto 17:54, 07 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hokunin
PostWysłany: Czw 23:21, 09 Maj 2013 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mielec

Dzięki drix Mruga Że też nigdy tego nie zauważyłem...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drix1994
PostWysłany: Pią 17:04, 10 Maj 2013 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

Bo właściwie tego nie musisz wiedzieć Wesoly Jak nie trafisz na zamki to nie włożysz poprawnie pierścionka, zatem nie wsadzisz tłoka w cylinder.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2 Strona 2 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / W-2A->[M11W] - TŁOK
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group