Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Usprawnienia->Sposób na puchnięcie tłoka w cylindrze.

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Sposób na puchnięcie tłoka w cylindrze. <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Oldtimer1967
PostWysłany: Nie 16:14, 30 Sie 2015 Temat postu: Sposób na puchnięcie tłoka w cylindrze.


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 17 Sie 2015
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Witam, mam nadzieję że ten temat pomoże osobom które mają problem z przycieraniem cylindra czy też puchnięciem tłoka. Sam osobiście go nie praktykowałem ale mój znajomy. A mianowicie chodzi mi o preparat ceramizer, o złocistej barwie. Smarujemy nim cylinder i tłok, nadmiar wycieramy. Później dodajemy go do paliwa, jaka proporcja tego to już nie wiem. Efekt jest zadowalający. Sam ten preparat nie jest dedykowany do silników dwusuwowych lecz można go zastosować w taki sposób jak opisałem. Powłoka ceramiczna nie powstanie nam odrazu po uruchomieniu silnika, wytwarza się do ok 1000 km. Lecz zmniejsza ryzyko przycierania cylindra, u mojego znajomego po zastosowaniu tego preparatu problem zniknął.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco
PostWysłany: Nie 17:27, 30 Sie 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2230
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

To jakaś bzdura, pryskasz czymś i nagle tlok przestaje puchnać ??? Zdziwiony Kolego mam wrażenie że chyba nie bardzo masz pojęcie o czym piszesz. Poza tym nie przeglądasz forum...
Luz na sworzniu może zniknął, bo zastosowałeś ten ceramizer Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Oldtimer1967
PostWysłany: Nie 17:34, 30 Sie 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 17 Sie 2015
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Nie pisał bym gdyby nie było to sprawdzone. Pozatym można poczytać o tym preparacie na.stronie producenta:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Monini
PostWysłany: Nie 18:48, 30 Sie 2015 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 26 Mar 2013
Posty: 443
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: świętokrzyskie

Oldtimer1967 napisał:
(...) można poczytać o tym preparacie na.stronie producenta:)


Czyżbyśmy robili producentowi dyskretną reklamę ? Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
towot
PostWysłany: Nie 18:56, 30 Sie 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1071
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Żadna reklama, bo Oldtimer1967 nia wskazał żadnego konkretnego preparatu.
Myślę, że pomysł możnaby wypróbować, bo generalnie zadaniem ceramizera jest zmieniejszenie tarcia, a co się z tym łączy to zmniejszenie temperatury. A skoro niższa temperatura, to i ograniczone zjawisko puchnięcia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Oldtimer1967
PostWysłany: Nie 18:57, 30 Sie 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 17 Sie 2015
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Bądź tu pomocny. Jeżeli uważacie że robię reklamę lub też piszę bzdury to można ten temat usunąć Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Pon 13:33, 31 Sie 2015 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 1814
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 33 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Swojego czasu też o tym sporo czytałem i o dodatkach które się tam znajdują. Niektóre rzeczywiście coś tam zostawiają, ale z drugiej strony co z pierścieniami i np smarowaniem wału. Przecież te miejsca powinny być "luźne", nie zaklajstrowania jakimś badziestwem. Inny preparat miał lepsze opinie, ale efekt szybko mijał po zaprzestaniu aplikacji, szybko się wycierał i znikał. Wtedy sobie odpuściłem temat, bo ciężko było znaleźć osobę, którą się nie podejrzewało o kryptoreklamę. Bo skoro to takie super to dlaczego nie robią droższego oleju z takim dodatkiem w składzie? Bo często remont silników po zastosowaniu czegoś takiego jest już niemożliwy.
Jeśli ktoś z forumowiczów stosował jakąś odmianę tych ceramizerów to proszę o sprostowanie. Mogę się nawrócić, a nawet bym chciał Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Monini
PostWysłany: Pon 13:46, 31 Sie 2015 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 26 Mar 2013
Posty: 443
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: świętokrzyskie

Oldtimer, doceniamy chęć dzielenia się pomysłem, po prostu często na forum trafiają nam się reklamujący.
Testowanie tego środka jak najbardziej możnaby zrobić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
JCB
PostWysłany: Pon 14:15, 31 Sie 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 176
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Głowno

W swojej karierze z ciekawości kilkukrotnie testowałem tego typu magiczne preparaty (militec, motorlife, xado) - zgodnie z ich przeznaczeniem.
Efekt zawsze był ten sam - żadnych zauważalnych objawów zastosowania z wyjątkiem większego luzu w portfelu :-)

Jedyna przewzatarciowa powłoka jaką znam to azotonasiarczanie opracowane na Politechnice Łódzkiej. Stosowane do żeliwa i stali.
Jednak proces polega na wielogodzinnym wygrzewaniu obrabianych elementów w piecu w atmosferze o określonym składzie chemicznym.
Nie można ta metodą obrobić cylindrów z tuleją cylindrową zatopioną w aluminiowym korpusie - czyli większości naszych motocykli.
Powłoka całkowicie uniemożliwia zatarcie nawet przy zupełnym braku smarowania - wystarczy , ze jeden z współpracujących elementów posiada powłokę - nawet przy nacisku wywołującym zniekształcenie elementów brak śladów wzajemnego zatarcia elementów :-) Ot taka ciekawostka.


Post został pochwalony 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Wto 7:25, 01 Wrz 2015 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 1814
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 33 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

A masz może jakiś link do artykułu na ten temat? Przynajmniej człowiek poczyta

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
JCB
PostWysłany: Wto 8:26, 01 Wrz 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 176
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Głowno

Wystarczy użyć wyszukiwarki internetowej :

[link widoczny dla zalogowanych]

Ja poznałem nieco temat będąc studentem PŁ.
Natomiast nieco później moim teściem został człowiek osobiście zaangażowany w badania dotyczące możliwych zastosowań tej obróbki w praktyce w WZMOT w Głownie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez JCB dnia Wto 8:30, 01 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Wto 11:48, 01 Wrz 2015 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 1814
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 33 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Dzięki, też skończyłem PŁ ale na innym kierunku. W obecnej pracy mam spore możliwości przeprowadzenia różnych eksperymentów, ale w tym artykule nie ma żadnych szczegółów. Może znajdę więcej czasu i dowiem się coś więcej, a może i potestuje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mruty
PostWysłany: Pią 21:47, 11 Wrz 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

Jeżeli ktoś ma problemy z ciągłym przycieraniem się elementów to niech zmieni tokarza.
Ale jeśli chodzi i ochronę to akurat widziałem jak działa Militec, mój sąsiad robił dla nich specjalne maszyny do pokazów. Też nie wierzyłem ale po tym zacząłem stosować w samochodzie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piekarz
PostWysłany: Pią 23:21, 23 Paź 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 234
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

Marketing czyni cuda :-)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Usprawnienia->Sposób na puchnięcie tłoka w cylindrze.
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group