Autor |
Wiadomość
|
Zbigniew
|
Wysłany: Nie 18:58, 11 Cze 2023 Temat postu: KołaSHL M11 |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 07 Lis 2022
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubuskie
|
Witam całe grono forum. Odrestaurowałem niedawno SHL M11 173 z 1965r. W częściach do remontu były koło przednie 18" tylne 19". Ja zrobiłem obydwa na wymiar 18". Teraz kiedy zacząłem jeździć, to wydaje mi się, że jadąc z prędkością 70km/h silnik ma zbyt szybkie obroty. Więc pytam, czy koła w mojej SHL-ce z 1965r ten rozmiar kół jest prawidłowy, czy może zmienić na koła 19", albo może przednią zębatkę łańcucha w silniku. Może ma ktoś jakieś inne rozwiązania przełożenia napędu, albo czy tak ma być jako przełożenia fabryczne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
seba101626
|
Wysłany: Pon 8:30, 12 Cze 2023 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 425
Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pszczyna
|
Witaj
Sam mam SHL M11 z 1965 roku. Na pewno powinieneś mieć oba koła 18 calowe.
Jakie zastosowałeś zębatki? Potrafisz sprawdzić (policzyć) ile mają zębów? A może zostawiłeś te co były?
Łożyska chyba wymieniłeś...
Prędkość 70 km/h jest maksymalna? Podajesz taką, bo licznik tyle pokazuje?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Wto 18:32, 13 Cze 2023 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2244
Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Fakt, dużo rzeczy się na to składa, w tym zastosowany napęd licznika w piaście, użyte koła i zębatki na silniku i kole. To że brzmi inaczej może też być spowodowane przez nowy i czysty tłumik oraz przyzwyczajenia. Samochodem pyrkamy najczęściej w okolicach 3000, a w shl, która ma 3 biegi przy 80 mamy obroty bliskie maksymalnym, a powiedzmy że przy 90 maksymalne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zbigniew
|
Wysłany: Wto 22:20, 13 Cze 2023 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 07 Lis 2022
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubuskie
|
Jeżdżę dość dużo motocyklami i potrafię mniej więcej ocenić prędkość. Tylko, że nie chodzi mi o prędkość a o zwiększone obroty silnika i jego drżenie, jakby powstały rezonans chciał wyrzucić silnik z ramy. Trochę upiększam, żeby podkreślić wyraziście moje przypuszczenia co do problemu. Koło zdawcze mam 14 zębów, być może za małe. Wczoraj wyliczyłem, że albo koło 16 zębów, albo opony 19 cali dają te same efekty. Jak mówi seba101626 koła w tym roczniku to 18 cali, więc zamienię zębatkę 14 zębów na 15, albo 16zębów. Konsultuję się z Wami w tej sprawie, ponieważ z tego typu motocyklem mam pierwszy raz a zatem brak doświadczenia na tym motocyklu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Śro 20:55, 14 Cze 2023 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2244
Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
A może masz bicie na wale lub inny problem z zawieszeniem. Przy tej prędkości do której dochodzi do rezonansu wciśnij sprzęgło i odpuść gaz. W shl sporo osób ma problem z zawieszeniem, a nieliczni mają problem z wałem. Zębatka minimum 15 na przodzie, a jaką masz na kole?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|