Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Usprawnienia->Co zamiast pegaza w Gazeli?

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny
Co zamiast pegaza w Gazeli? <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
kotek
PostWysłany: Wto 13:36, 15 Sie 2017 Temat postu: Co zamiast pegaza w Gazeli?


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 01 Gru 2015
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Sprawa jest prosta, Macie jakiś typ gaźnika, który sprawowałby się w Gazeli?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ruszi
PostWysłany: Wto 16:59, 15 Sie 2017 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

Bing. Bodajze 53

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kuba_ce
PostWysłany: Śro 10:43, 16 Sie 2017 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Buk

A co jest nie tak z pegazem? Co usprawni Bing?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ruszi
PostWysłany: Śro 11:57, 16 Sie 2017 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

Usprawni? Może coś (spalanie?, delikatnie osiągi?) a może nic. ALE kupisz nowy oryginał produkowany w tej samej fabryce w Niemczech od przełomu lat 80/90 z tych samych materiałów itp. - słowem dobra jakość. Zakładasz i jeździsz. A nie bawisz się w składanie porządnego pegaza z 15 różnych lub płacisz za lipną regenerację tyle co za nowego binga. Ja tak zrobiłem i jestem zadowolony. Jakiejś szczególnej różnicy nie widzę ale może nie zagłębiałem się aż tak. W każdym razie 20zł dla tokarza i założone to w miejsce oryginału. Pali od kopa i jeździ bez zarzutu w zarówno u dołu jak i na wysokich obrotach. Może się to jeszcze poprawić przy drobnej regulacji powietrza. Póki co się tym nie bawiłem. Tylko wolne obroty ustawiłem a świeca przy ustawieniach fabrycznych (dysza, poziom paliwa którego się nie reguluje) ma piękny kolor kawy z mlekiem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Śro 12:18, 16 Sie 2017 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Zmiana gaźnika może dużo zmienić w pracy silnika. Dlatego jest ich tyle odmian i tylu producentów (argument żaden). Znalazłem kiedyś ciekawy artykuł opisujące kolejne generację gaźników samochodowych, realizacji ssania itd. na szybko się nie wyszukał więc nie podrzucę. Głównym problemem opisywanym w kolejnych rozwiązaniach było zapewnienie dokładnego mieszania powietrza z paliwem. Omawiane były również zagadnienia wpływu temperatury, obciążenia silnika.
Kolejnym etapem rozwoju był wtrysk z komputerem, który reaguje na temperaturę i rodzaj spalin (sonda), a także na obciążenie (np czujnik spalania sutkowego).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
JCB
PostWysłany: Czw 8:06, 17 Sie 2017 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 201
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska Centralna

Gdzie można kupić nowego Binga za mniej niż 300 zł ?

Poproszę dwa ! :-D


Ruszi , z całym szacunkiem ale nie pisz bzdur. Za dwieście z hakiem masz kompleksową i wysokiej jakości regenerację Pegaza w Puszczykowie a za tyle o bingu można pomarzyć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ruszi
PostWysłany: Czw 8:38, 17 Sie 2017 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

JCB masz rację. Za mniej niż 300zł nie kupisz. Poniżej 400 również.
Ale (z całym szacunkiem) nie pisz bzdur o jakości regeneracji z Puszczykowa. Chyba, że masz na myśli samo przeczyszczenie Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
JCB
PostWysłany: Czw 8:52, 17 Sie 2017 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 201
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska Centralna

Tak sie składa, że mam Pegaza tam właśnie zregenerowanego.

Działa bez zastrzeżeń. Dzień do nocy w prównaniu ze stanem sprzed regeneracji.
Parę innych osób również deklarowało tu podobne do mojej opinie na ten temat.

Bing jest nowowcześniejszą konstrukcją i był również fabrycznie montowany w niektórych WSK-ach z silnikiem W-2 pewnie nie bez powodu. Dlatego ma szansę działać sprawniej od najlepszego Pegaza.

Nie zmienia to faktu , że można mieć sprawny motocykl niższym kosztem a w dodatku pozostać w zgodzie z fabryczną specyfikacją.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez JCB dnia Czw 10:31, 17 Sie 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Czw 9:50, 17 Sie 2017 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

JCB napisał:
... można mieć sprawny motocykl ... w zgodzie z fabryczną specyfikacją.

Mi również to przyświecało przy regeneracji, jednak robiłem to w innym miejscu. Ale silnik przed remontem nie daje mi ocenić poprawności działania tego ustrojstwa. Za to regenerowany g20 cyka aż miło


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kuba_ce
PostWysłany: Pią 9:42, 18 Sie 2017 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Buk

JCB, na czym polegała regeneracja w puszczykowie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
JCB
PostWysłany: Pią 14:17, 18 Sie 2017 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 201
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska Centralna

Z tego co można samemu zobaczyć:

- zlikwidowano luz przepusnicy (kalibracja korpusu i nadwymiarowa warstwa mosiądzu na przepustnicy)

- uszczelniono połączenie korpus - rdzeń korpusu - to obserwuję po zmianach w pracy gaźnika i reakcji na regulację.

- zniszczone lub zuzyte elementy wymieniono na nowe - w moim przypadku były to wszystkie dysze, iglica przepustnicy, zaworek iglicowy (te dostępne w handlu przeciekały) i uszczelka komory pływakowej oraz dolna nakrętka korpusu.

- wszystko dokładnie oczyszczone a to co oryginalnie jest cynkowane galwanicznie (np. śruby linek)pokryto w taki spośób na nowo.

Gaźnik wstępnie wyregulowany - tzn. ustawiony poziom paliwa i iglica a skład mieszanki wymaga doregulowania (w sumie to oczywiste)

Wszystkie stare elementy zastąpione nowymi dostajemy z powrotem zapakowane w osobną torebkę.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez JCB dnia Pią 14:23, 18 Sie 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kuba_ce
PostWysłany: Pią 16:29, 18 Sie 2017 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Buk

I ta usługa kosztowała 200zł? Kurde muszę zawieźć mojego Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ruszi
PostWysłany: Pią 19:17, 18 Sie 2017 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

Tylko nie zawoz jakichs drogich gaznikow szczegolnie z mosiadzu. Bo bedziesz plakal po zamontowaniu na motocyklu Smutny

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kotek
PostWysłany: Nie 12:13, 20 Sie 2017 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 01 Gru 2015
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Wracając do tematu. Co zamiast pegaza?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Patafil65
PostWysłany: Czw 23:32, 09 Lis 2017 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice Torunia

ruszi napisał:
Tylko nie zawoz jakichs drogich gaznikow szczegolnie z mosiadzu. Bo bedziesz plakal po zamontowaniu na motocyklu Smutny

Możesz coś więcej w tym temacie, bo w końcu nie wiem na jakim poziomie ich usługi.
Co do gaźnika, to na forum WSK chwalą dellorto PHBG lub VHST z płaską przepustnicą, oczywiście w wymiarze 28, są jeszcze Mikuni w rozsądnych pieniądzach. Modyfikacje z Mikuni dobrze opisane na forum MZ. Każdy z nich lepszy od Pegaza, bo nowy, precyzyjniej wykonany, lepiej dawkuje paliwo itp. Na Bingi na MZ trochę psioczą, że lekko zubożają mieszankę w stosunku do BVF. Jeśli jesteś purystą motocyklowym, to regeneruj Pegaza, to w założeniu bardzo dobry gaźnik z niskimi oporami przepływu, zbliżony w tej kwestii do gaźników z płaską przepustnicą, cóż się dziwić to żywcem Amal Monoblock. Pegaz ma jeden słaby punkt połączenie korpusu z wkładką prowadzącą przepustnicy, która jest zarazem obiegiem wolnych obrotów. Aby dobrze zregenerować ten gaźnik należy przetoczyć korpus, dorobić nową wkładkę z lekkim wciskiem i nową przepustnicę. Firmy regeneracyjne stosują półśrodki w postaci tulejowania przepustnicy i wymiany dysz, które się raczej nie zużywają, a prowadzenie przepustnicy pozostaje stare i korpus nadal pozostaje krzywy poniżej przetoczonej części pod nadwymiarową przepustnicę. Poniżej tej części nikt nie przetacza korpusu bo musi zostać oryginalna średnica pod stare prowadzenie przepustnicy, pewnie wklejają, albo jakieś o-ringi. Stąd właśnie się biorą problemy i dlatego po regeneracji jeden Pegaz działa poprawnie, a inny już nie. Oczywiście nikt nie robi pełnej regeneracji, bo wówczas remont kosztowałby 500+ . Kup Amala i będzie oryginalnie i bezproblemowo.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Patafil65 dnia Czw 23:41, 09 Lis 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny Strona 1 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Usprawnienia->Co zamiast pegaza w Gazeli?
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group