Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Śmietnik->Cylinder , tłok S32, S06

To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiekTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Cylinder , tłok S32, S06 <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
witcher527
PostWysłany: Śro 6:52, 15 Paź 2014 Temat postu: Cylinder , tłok S32, S06


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Paź 2014
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Witam . Posiadam silnik S06 , no i w związku z tym posiadam równiez cylinder 150 cm3. Problem w tym że ten co robił szlif zepsuł go , ponieważ zeszlifował go na V szlif - nie ma tłoczka. Tu moje pytanie , czy jeżeli rozwiercę dziurę na pojemność 173cm3 to będzie to dobrym rozwiązaniem ?
Chciałem rozwiercać już dawno , ale mój tata jest zdania że nie wytrzyma wał w S06. Wiem że próżno szukac cylindra nominalnego , ale miałem oferty na używane.
Rozwiercać , wał wytrzyma , kupić używany cylinder i zrobić jakiś 2 szlif i jeździć na pojemności 150 cm3 , czy wgl. zminenić cylinder od s32 .
P.S , ile rolek ma łożysko igiełkowe w Shl 175 , M11 , a ile w S06 ( wydaje mi się że 32)

Doradzajcie , Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Śro 7:14, 15 Paź 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 1450
Przeczytał: 44 tematy

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Hej, panuje przekonanie, że wały są identyczne, jak zresztą cały dół silnika. Co do zmian to wszystko zależy co chcesz osiągnąć i jaki sprzęt remontujesz. Jeśli zależy Ci na sprawności silnika to lepszym rozwiązaniem jest założenie cylindra od 175. 150 rozwiercona do 175 ma tendencję do zacierania z racji zbyt słabego dawkowania paliwa przez mało wydajny gaźnik g20. Dużo przydatnych informacji znajdziesz na forum, trzeba tylko trochę pogrzebać.
Ewentualnie tutaj masz cylinder nominalny na 150
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez halcik dnia Śro 9:50, 15 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
witcher527
PostWysłany: Czw 6:08, 16 Paź 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Paź 2014
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Czyli teoretycznie jeżeli zmienię cylinder , głowicę , króciec, gaźnik od SHL 175 to silnik będzie normalnie chodzić?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Czw 7:25, 16 Paź 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 1450
Przeczytał: 44 tematy

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Tak, chociaż czasami na allegro są widziane stwory z inną głowicą względem cylindra i też to chodzi, choć zmieniona jest komora spalania, a sprężanie podniesione. Poszukaj tematu o różnicach między silnikami.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jacek635
PostWysłany: Wto 13:59, 27 Sty 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 19 Lis 2013
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Czym sie różni wał korbowy SHL 150 od 175 ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Wto 14:53, 27 Sty 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 1450
Przeczytał: 44 tematy

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Poszukaj na forum, coś takiego było opisywane. Możliwe że wyważeniem całego zestawu było inne. Myślę że na chwilę obecną z powodu braku tych elementów każdy wkłada to co ma pod ręką i oprócz większych wibracji (razem ze skutkami negatywnymi) jakoś to jeździ.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jacek635
PostWysłany: Wto 18:26, 27 Sty 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 19 Lis 2013
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Szukałem i niestety dowodów brak. Każdy przypuszcza, że wyważenie prawdopodobnie było inne. Na logike tak powinno być, jednak przy produkcji masowej niekoniecznie. Remontuje sobie silnik do 150tki, który miał wszystkie bebechy (sprzęgło, skrzynia) oryginalne. Nie jestem pewien co do wału i chce wiedzieć nim go zregeneruje. Na razie go rozmontowałem i tarcze wału są takie same, jak tarcze wału wfm 125, przy czym w wfm były nawiercenia, a w tych nie ma. Czy ktoś w ogóle widział taki rozmontowany wał od 150 ? Podejrzewam, że nie. Analizując numerację części i podzespołów z katalogu części wszystkie części oprócz tulejki korbowodu zaczynają się od symbolu S06. Również tarcze (przeciwwagi). Stąd moje przypuszczenie, że wał do 175 różni się tylko tulejką, a nie wyważeniem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Wto 19:06, 27 Sty 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 1450
Przeczytał: 44 tematy

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

I może masz rację, a może cała gra nie warta jest świeczki bo masz rozwiercony cylinder na 175? Jeśli dokładnie prześledziłeś forum to sprzeczać się nie będę. Ale silniki z tej rodziny chyba nie były produkowane w tym samym czasie. Mamy przecież wsk z silnikiem s34 (125cm3), WSK i SHL z silnikiem s06 i Osę s06a z silnikiem 150 i dopiero SHL i Osa przeszły na s32 i s33. Piszę z głowy, więc może z wską coś namieszałem patrząc po numerach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jacek635
PostWysłany: Wto 21:49, 27 Sty 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 19 Lis 2013
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Co do produkcji osy, to rozeznania nie mam i grzebać mi sie o tym nie chce, ale pewnie szły one razem z eshaelkami i silnik w nich to obrócone o 75 stopni jednostki z eshaelek. Kwestię S34, czyli wersji 125 na razie pomijam, bo to ostatnia wersja rozwojowa, której na początku nie planowano i którą wprowadzono dla unifikacji rodziny silników i rezygnacji z produkcji S01. Jeśli chodzi o chronologię produkcji tych silników, to pojawiły się one jako 150 w M06U/T w roku 58 i urosły do 175 w roku 61 dla M11. Swój silnik robię na oryginał nie biorę innej opcji pod uwagę i cylinder mam nominalny w wymiarze 57 i szlif będę robił póki co na tłoku MZ 57,5 bo prawdopodobnie oryginalny się nie trafi. Tak więc wg mnie wały nie różniły się wyważeniem i jeśli ktoś ma na to dowód, to bardzo chętnie zmienie zdanie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Wto 22:09, 27 Sty 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 1450
Przeczytał: 44 tematy

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Jeśli chodzi o Osę to było podobnie od 59-62 szły silniki 150, a później 175. Dowodów nie mam, ale albo pozostali przy jednym wale, albo zmienili go w 62. Tłoki do 150 raz na jakiś czas się zdarzają. Ale od mz też i są z lepszego stopu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiekTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Śmietnik->Cylinder , tłok S32, S06
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group