Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->uszczelka pod cylinder i głowice

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2, 3  Następny
uszczelka pod cylinder i głowice <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
mm8255
PostWysłany: Sob 12:13, 23 Maj 2015 Temat postu: uszczelka pod cylinder i głowice


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 01 Gru 2013
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Witam, ściągnąłem głowicę i cylinder żeby ocenić stan cylindra i przy okazji go pomalować. Chciałbym złożyć wszystko jak w oryginale. Pod cylinder idzie uszczelka papierowa, zakłada się ją na jakiś smar? Bo uszczelka głowicy ewidentnie widać na starej jest posmarowania smarem grafitowym. Natomiast ta pod głowicą jest tłusta i dlatego pytam czym ją posmarować Wesoly
Dzieki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szczesk
PostWysłany: Sob 12:34, 23 Maj 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

Pod cylinder idzie uszczelka papierowa nasmarowana olejem, a pod głowicę uszczelka miedziano-azbestowa, tej niczym nie smarujemy Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco
PostWysłany: Sob 12:44, 23 Maj 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2229
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

Pod cylinger lepiej założyć uszczelkę z gambitu, papierowe podczas dociągania głowicy potrafi się rozerwać, przerabiałem to osobiście. Do uszczelnienia lepiej zastosować sylikon wysokotemperaturowy. Pod głowice jak pisze szczesk

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mm8255
PostWysłany: Sob 13:43, 23 Maj 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 01 Gru 2013
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Wiem że silikon rozwiązuje wiele problemów ale chcę żeby był pełen oryginał dlatego pytałem o "starą" metodę Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco
PostWysłany: Sob 16:18, 23 Maj 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2229
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

W kwestii uszczelniania silnika to raczej sylikon dla pewnosi i bezwyciekowego uzytkowania, chyba że lubisz jak olej leci z silnika i ucieka kompresja jak w oryginale Hyhy Tutaj raczej oryginalne prl-owskie patenty mają niewielkie znaczenie w kwestii oryginalności.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bromba111
PostWysłany: Sob 22:51, 23 Maj 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2011
Posty: 175
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: kraków

Pełen oryginał? Ciekawe skąd weźmiesz etylinę 78.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mruty
PostWysłany: Nie 10:23, 24 Maj 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

Ludzie jaki sylikon?!
Składam silniki bez sylikonu i nikt nie skarży się na wycieki, a przy tym wygląda normalnie.
[link widoczny dla zalogowanych]
Załóż taką uszczelkę i będzie super, między cylinder a kartery wystarczy papierowa, mi nigdy nie pękła, no chyba że przy rozbieraniu chcesz ją użyć ponownie to może być ciężko.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brabus9
PostWysłany: Nie 10:54, 24 Maj 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 17 Maj 2015
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

dokładnie tak zadnego silikonu kiedys silikonu nie było o wsztstko grało silikon to środek dla amatorów uszczelka papierowa wcześniej nasączona olejem tag aby nieco zmiekła co pozwala się dokładniej dopasowac i tyle , jesli chodzi o wycieki jak pisze wcześniej kolega to komora korbowa nie ma styczności z olejem wiec jeśli jest wyciek to na pewno nie z tego miejsca , dobierając uszczelkę pod cylinder pamiętaj o jej grubości nie wszystkie materiały są tak samo ściśliwe co w efekcie nieznacznie zmieni órny martwy punkt a co za tym idzie wyprzedzenie zapłonu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mruty
PostWysłany: Nie 14:56, 24 Maj 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

Górnego martwego punktu nie zmienisz, on po prostu jest, przez grubość uszczelki pod cylindrem możesz zmienić kąty otwarcia okien w 2T i sprężanie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Monini
PostWysłany: Nie 16:13, 24 Maj 2015 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 26 Mar 2013
Posty: 443
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: świętokrzyskie

I ten silikon kurde jak potem po poprzednim właścicielu usunąć ??? Ja właśnie paznokciami zdrapuje i zeskubuje z dekla, bo tego silikonu się pozbyć to sporo zabawy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco
PostWysłany: Nie 16:49, 24 Maj 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2229
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

Paznokciem...
Środki do usuwania sylikonu jak inne bezinwazyjne metody zawodzą.
Dziwna sprawa. Od kiedy stosowanie wszechobecnego w tych czasach sylikonu zaczęło być czymś zlym i niedopuszczalnym. Czuję się jakbym był jedynym garażowym amatorem na tym forum który stosuje takie badziewie do uszczelniania silnika Zdegustowany


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Monini
PostWysłany: Nie 17:50, 24 Maj 2015 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 26 Mar 2013
Posty: 443
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: świętokrzyskie

Marco nikt tutaj ani Ciebie ani sylikona nie chciał obrazic Wesoly nie negujemy tego, po prostu co kto woli. Owszem są środki do usuwania, ale dziś niedziela, więc u mnie sklepy pozamykane.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brabus9
PostWysłany: Nie 19:33, 24 Maj 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 17 Maj 2015
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

przynaję koledze Mruty rację iż z powodu grubości uszczelki GM sie nie zmieni ale może sie nieznacznie zmienic stopień sprężania , zadajmy sobie pytanie , czy nie lepiej wszystko fachowo wyczyścić odtłuscic i złożyc kartery na dobrej jakości uszczelce , bez silikonu ma to i klase i wyglad a nic tak nie razi jak czerwony kolor silikonu , silikon bynajmniej ja traktuje jako ostatecznośc i oczywiście nie neguję jego zastosowania ale jeśli nie ma potrzeby to po co go dawac przypomina mi to czasy PKS gdzie Chermetic dawało się litrami

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco
PostWysłany: Nie 22:22, 24 Maj 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2229
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

Co według Ciebie znaczy ,,ostateczność'' ? Jak po złożeniu silnika leci olej z papierowych uszczelkek, to chyba już jest trochę za późno na wyjście awaryjne. Wolę sobie zaoszczędzić tego typu problemów.
Sylikon używam czarny lub szary, po zmontowaniu silnika ucinam nadmiar wystajacej uszczelki nożem do tapet równo z karterem i nic nie wystaje.
Kolegę brabus9 proszę o pisanie po polskiemu.
Monini, ja się nie obrażam, nie mam w naturze tego typu zachowań, wyrażam tylko swoją opinie na ten temat jak kazdy z nas Hyhy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Nie 22:31, 24 Maj 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Marek spoko jak ktoś sam złoży silnik to wie o co chodzi.
Bajkopisarze takie bzdury rozpisują o uszczelnieniu z przed wieku.
Ja kupuję "renz" taki środek do wysokotemperaturowych głowic.
Działa znakomicie i jest w kolorze aluminium.
I nie mam zamiaru kombinować z innymi środkami.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2, 3  Następny Strona 1 z 3

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->uszczelka pod cylinder i głowice
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group