Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->szlif cylindra

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny
szlif cylindra <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Jon M11
PostWysłany: Nie 13:34, 24 Sty 2010 Temat postu: szlif cylindra


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

Witam
Jestem w trakcie remontu swojej SHL-ki, prace się opóżnieją z powodu nieogrzewanego garażu, ale co jest możliwe to robię, właśnie przywiozłem od mechanika wał (regeneracja korby) i cylinder ( szlif).
Tu zaczyna się mój problem, że nie czytałem wcześniej tematów na forum związanych z gotowaniem tłoków, teraz już wiem, ale jest za późno.
Dlatego piszę nowy post, bo mam nadzieję, że doświadczeni forumowicze udzielą mi wskazówek. Niepokoi mnie pasowanie tłoka z cylindrem, otóż tłok jest tak spasowany, że mógłby pracowac bez pierścieni, wykonana próba opadania (wg postu Fenixa) negatywna, gładż nasmarowana olejem a tłok nie opada ( oczywiście tłok bez pierścieni). Jeżeli poddam tłok zabiegom "gotowania w oleju" i się powiększy to obawiam się, że nie wejdzie do cylindra lub będzie bardzo ciasno. Dodam, że cylinder był nominalny, mechanik sam dobierał tłok i wydało na trzeci nadwymiar, na tłoku jest 3, a wymiar 62,25 ( pomiar mój, suwmiarka niedokładna - stara dokładnośc do 0,10).Pierścienie mam dwa chromowane - czy takie mogą byc, bo wiem, że powinien byc tylko górny chromowany. Jeszcze jedna uwaga pierścienie po włożeniu do cylindra się stykają końcami, a jeden nawet zachodzi czyli nie mają zalecanego luzu, ale to nie problem można podpiłowac ( mam tablice z tolerancjami lub na żyletkę) sprzedawca zapewnił mnie, że są na trzeci szlif. Dlatego niepokoi mnie wykonanie tolerancji na cylindrze podczas szlifu.
Doradźcie, co mam zrobic, czy kupic tłok na drugi szlif i po gotowaniu go w oleju sprawdzic posowanie, czy skladac na niegotowanym. Zaznaczam, że chce wszystko zrobic dokładnie, bez żadnej fuszerki, a gdyby po złożeniu okazało się, że złapie tłok to chyba by mi serce pękło.
Ta lektura jest chyba troszkę za długa, ale powaga sprawy tego wymaga i z okazji wykendu nie będziecie się złościc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
picek
PostWysłany: Nie 14:14, 24 Sty 2010 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zwoleń

Powinieneś wygotować tłok i wtedy zobaczysz co się dzieje- masz tablice z tolerancjami więc zawsze możesz iść do szlifierza i rozmawiać ze coś jest źle.
Zrozumiałe jest ze jeśli zamontujesz tłok w tym stanie i w tym ciasnym pasowaniu to jeśli tłok spuchnie tylko troszkę to masz zatarty tłok na bank.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CZESIO1958
PostWysłany: Nie 14:28, 24 Sty 2010 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2078
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myslowice

Kwestia pierścieni. Nie pamiętam ile ale one muszą mieć luz na zamkach. Inaczej nie moze być.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wild
PostWysłany: Nie 15:40, 24 Sty 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Ja na twoim miejscu kupiłbym tłok na wymiar. Pożycz od kogoś suwmiarkę z większą dokładnością i zobacz z tablicami co i jak. No i udaj się do mechanika i powiedź o co chodzi.
Swoja drogą pierścienie można szlifować jedynie o setkę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawe86
PostWysłany: Nie 16:06, 24 Sty 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

coś nie gra, chyba tłok jest średniej jakości i wymiaru, bo po 3 szlifie cylinder powinien mieć wymiar 62,1 więc gość pewnie zrobił to pod tłok, a co do pierścieni to kup najlepiej na 2 szlif, i będzie ok

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gawin
PostWysłany: Nie 19:36, 24 Sty 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa

kolego, nie chcę Ci źle doradzać, natomiast ja na Twoim miejscu bym założył to co masz i delikatnie docierał.
tak naprawdę nie przekonuje mnie to gotowanie tłoka, mimo, że sam wygotowałem, to i tak słyszałem różne na temat tego opinie. Nawet z takimi, że w sumie obecnie robionych tłoków nie trzeba już gotować.
sam jakoś nie zauważyłem aby po gotowaniu tłok zwiększył wymiar.

Jeżeli masz już zrobiony szlif pod tłok, to załóż i docieraj. Jakby coś nie poszło, to tłok wygotujesz pod kolejny szlif.

Tylko przy docieraniu nie przegrzej silnika, ale to na pewno wiesz.

co do opadania tłoka - być może masz za ciasno spasowane tłok-cylinder.
przy docieraniu silnie może się nagrzewać, może trzeba lepszy olej do paliwa lać - może jakiś syntetyk, ale na olejach się nie znam, leję najcześciej mixol i jest git.

Powodzenia


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gawin dnia Nie 19:39, 24 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doktor
PostWysłany: Nie 21:44, 24 Sty 2010 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

Ja także bym zaryzykował. W ciągu ostatnich lat wysłuchałem kilka wypowiedzi,jak to przeprowadzano super-remonty z pasowaniem na 0,05mm -warunek honowanie oczywiście,i osiągano "niebywałe" osiągi po tak ciasnym pasowaniu
Może to jakby przechwałki były,ale może się udać. Sprawdź czy cylinder jest gładziutki i popróbuj -w końcu jest dobra pogoda na próby Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawe86
PostWysłany: Pon 8:35, 25 Sty 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

clinder nie powinień być gładziutki całkiem, powninien mieć drobne rysy, w których zatrzymuje się olej i powoduje smarowanie pierscieni. tak z grubsza...
w sumie popieram opcje zakladania, jak przejedziesz normalnie okres dotarcia to bedzie git


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jon M11
PostWysłany: Pon 10:39, 25 Sty 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

Dzięki koledzy - daliście mi wiele do przemyślenia, wyciągnąłem następujące wnioski i zrobię tak:
- wykonam dokładne pomiery
- kupię jeszcze jeden tłok ( 3 szlif)
- porównam średnice obydwóch tłoków
- jeden z nich poddam gotowaniu w oleju
- zastanowię się co dalej
Nie chciałbym składac reklamacji - podważac autorytetu mechanika, robił mi też wał tak po koleżeńsku i nie chciałbym zrywac z nim kontaktu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wild
PostWysłany: Pon 17:39, 25 Sty 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

pawe86 napisał:
clinder nie powinień być gładziutki całkiem, powninien mieć drobne rysy, w których zatrzymuje się olej i powoduje smarowanie pierscieni. tak z grubsza...
w sumie popieram opcje zakladania, jak przejedziesz normalnie okres dotarcia to bedzie git


Dokładnie. Taki kształt zapewnia honowanie, a szlif tylko wygładza.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gumshield
PostWysłany: Sob 20:40, 27 Lis 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 24 Paź 2010
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia, choć już teraz to bliżej Puck :)

Podpinam sie pod temat.
Czytalem ze prog jest na szczycie cylindra. Ja w swoim nie wyczuwam, jest jednak cos podonego jakies 5-6 mm ponizej na 1/3 srednicy cylindra. Czy to jest ow próg?

drugie pytanie by nie zasmiecac.
Po sprawdzeniu luzow pierscieni mialy one grubo ponad 3 mm wiec do wymiany.
Wiec jesli ten prog nie jest progiem, to wystarczy zmiana pierscieni + ewentualnie tloka i bedzie ok, czy jednak nie ominie mnie szlifowanie?
Ostatnie z cyklu : co oznacza numer 5/II na wewnetrznej stronie tloka, na górze ma 2. domyslam sie ze to oznaczenie szlifu ale chce byc pewny





Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gumshield dnia Sob 23:05, 27 Lis 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bitels
PostWysłany: Sob 23:31, 27 Lis 2010 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Tak to jest próg.
Dokładne zużycie tłoka i cylindra sprawdzisz jedynie przez pomiar cylindra średnicówką i tłoka mikrometrem.
Podjedź do zakładu gdzie wykonują szlify to ci go zmierzą.
Oznaczenie nad wymiaru zawsze jest bite na denku tłoka .Jeżeli jest tłok fabryczny często jest bity wymiar tłoka np.61,57.
2 oznacza drugi nad wymiar.Czyli możesz wykonać teoretycznie jeszcze dwa szlify. Ale wszystko wychodzi dopiero po pomiarze. Czasem niestety trzeba przeskoczyć dwa nad wymiary.
Te oznaczenia na wewnętrznej stronie to oznaczenia wewnętrznej producenta odnośnie form.

A do kolegi post wyżej, cylindry najpierw się roztacza tokarką , potem szlifuje się honownicą , ona właśnie zapewnia wysoką jakość obróbki.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bitels dnia Sob 23:41, 27 Lis 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gumshield
PostWysłany: Pią 18:40, 14 Sty 2011 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 24 Paź 2010
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia, choć już teraz to bliżej Puck :)

Jesli cylinder nie ma progu a jest lekko przyrdzewialy - trzeba dawac do szlifowania? czy wystarczy przeslifowac recznie, dobrac nowy tłok+ pierscienie i docierac?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gumshield dnia Pią 19:05, 14 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawe86
PostWysłany: Pią 18:48, 14 Sty 2011 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

jak chcesz dobierać nowy cylinder to po co szlifowac papierem....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gumshield
PostWysłany: Pią 19:06, 14 Sty 2011 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 24 Paź 2010
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia, choć już teraz to bliżej Puck :)

pawe86 napisał:
jak chcesz dobierać nowy cylinder to po co szlifowac papierem....

Oczywiscie chodzilo o tłok [juz poprawilem] powinienes zajarzyc o co chodzilo Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny Strona 1 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->szlif cylindra
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group