Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->Silnik W2A - wymiana simeringa od strony magneta

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Silnik W2A - wymiana simeringa od strony magneta <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
czerwiello
PostWysłany: Wto 23:08, 10 Maj 2016 Temat postu: Silnik W2A - wymiana simeringa od strony magneta


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 24 Lut 2016
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Panowie, mam problem.
Pojawił mi się olej od strony magneta.
Nigdy w W2A nie grzebałem...
Zdjąłem magneto oraz resztę gratów, a oczom mym ukazała się tzw. obsada - taka nazwa z katalogu części.
Przykręcone to jest na 3 śruby, po odkręceniu nie chce zejść... Jak to ściągnąć? Czy tam jest osadzone jakieś łożysko, które wszystko trzyma?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Śro 7:12, 11 Maj 2016 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 1814
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 33 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Nigdy tego silnika nie miałem przed oczami, ale ze schematu wynika, że pod tym dekielkiem jest simmering który musisz wymienić, a dopiero pod nim łożysko

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
JCB
PostWysłany: Śro 8:34, 11 Maj 2016 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 176
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Głowno

W2A w odróżnieniu od W2B posiada dłuższy czop wału od strony magneta i dodatkowe łożysko właśnie w tej obsadzie.

W efekcie są dwa łożyska i dwa uszczelniacze na prawym czopie.

Widac to narysunku który można znaleźć tu:
[link widoczny dla zalogowanych]

Z rysunku wynika też, że trzeba zdemontować podstawę magneta (trzeci dodatkowy element kartera) W2A miałem parę lat temu i już dokładnie nie pamiętam :-)

Jeżeli nawet wtedy nie uda sie obsady zdjąć - łożysko będzie trzymać wał - to pozostanie rozpołowienie silnika i wyciśnięcie wału z kartera.

Przynajmniej będzie okazja do wymiany wszystkich łożysk i uszczelniaczy - wtedy masz spokój na parę lat.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez JCB dnia Śro 8:48, 11 Maj 2016, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcin14_m4
PostWysłany: Śro 15:55, 11 Maj 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 17 Sie 2015
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Rozbierałem ten silnik nie dawno, w tej podporze wału jest tak jak piszą poprzednicy simering i łożysko, żeby wymienić simering nie musisz wyciągać tej podpory, ale będzie ciężko bo przeszkadzać będzie wał. Żeby sciągnąć samą podporę to też nie tak szybko bo trzyma łożysko, one jest zabezpieczone segerem od wewnętrznej strony, przy ściąganiu podpory warto wymienić od razu uszczelkę lub na jakiś dobry silikon osadzić ją z powrotem.

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
czerwiello
PostWysłany: Śro 16:16, 11 Maj 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 24 Lut 2016
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Tak myślałem, że jest jakieś łożysko... Kombinowałem i podpora ruszyła na jakiś 1 mm, ale dalej już nie chciała. Czyli jak najlepiej to ściągnąć? Jakimś ściągaczem? Nic się tam nie urwie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcin14_m4
PostWysłany: Śro 18:43, 11 Maj 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 17 Sie 2015
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Ja rozpoławiałem cały silnik poprzez uderzanie młotkiem przez drewno w wał (wiem, że mało profesjonalnie, ale nie mam odpowiedniego narzędzia do tego) i od razu zeszła podpora wału. Myślę, że ściągaczem powinno zejść bez większych problemów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
czerwiello
PostWysłany: Śro 22:50, 11 Maj 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 24 Lut 2016
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

W weekend będę z tym walczył. Zobaczymy jak pójdzie...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Czw 7:12, 12 Maj 2016 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 1814
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 33 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

kosz

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez halcik dnia Czw 7:15, 12 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Czw 7:13, 12 Maj 2016 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 1814
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 33 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Ja zawsze wbijam śrubokręt lub coś ostrego równo w środek i wypierając o bok karteru lub podkładając coś pod spód wyciągam simmering. Wiadomo, że simmering trzyma po zewnętrznej stronie więc po zrobieniu dziury trzeba tak skierować śrubokręt żeby napierał na zewnętrzną stronę. Oczywiście jedna dziura może być za mało Wesoly
Bicie młotkiem w wał obojętne czy przez drewno czy bezpośrednio doprowadza jednak jakąś energię na wał i dlatego jeśli możesz to unikaj tego rozwiązania


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez halcik dnia Czw 7:15, 12 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
czerwiello
PostWysłany: Sob 23:43, 14 Maj 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 24 Lut 2016
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Udało mi się ściągnąć podporę ściągaczem do łożysk Mruga Rzeczywiście jest tam uszczelniacz, łożysko i uszczelniacz. Ale jedna rzecz mnie zastanowiła. Mianowicie, łożysko na wale od strony tłoka było dość suche... Panowie, czy tak powinno być?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Nie 15:21, 15 Maj 2016 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 1814
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 33 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Jest smarowane mieszanką, więc lejącego się oleju tam nie szukaj Wesoly

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez halcik dnia Nie 15:24, 15 Maj 2016, w całości zmieniany 7 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->Silnik W2A - wymiana simeringa od strony magneta
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group