Autor |
Wiadomość
|
czerwiello
|
Wysłany: Wto 23:08, 10 Maj 2016 Temat postu: Silnik W2A - wymiana simeringa od strony magneta |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 24 Lut 2016
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Panowie, mam problem.
Pojawił mi się olej od strony magneta.
Nigdy w W2A nie grzebałem...
Zdjąłem magneto oraz resztę gratów, a oczom mym ukazała się tzw. obsada - taka nazwa z katalogu części.
Przykręcone to jest na 3 śruby, po odkręceniu nie chce zejść... Jak to ściągnąć? Czy tam jest osadzone jakieś łożysko, które wszystko trzyma?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
halcik
|
Wysłany: Śro 7:12, 11 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2243
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Nigdy tego silnika nie miałem przed oczami, ale ze schematu wynika, że pod tym dekielkiem jest simmering który musisz wymienić, a dopiero pod nim łożysko
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
JCB
|
Wysłany: Śro 8:34, 11 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 205
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Centralna
|
W2A w odróżnieniu od W2B posiada dłuższy czop wału od strony magneta i dodatkowe łożysko właśnie w tej obsadzie.
W efekcie są dwa łożyska i dwa uszczelniacze na prawym czopie.
Widac to narysunku który można znaleźć tu:
[link widoczny dla zalogowanych]
Z rysunku wynika też, że trzeba zdemontować podstawę magneta (trzeci dodatkowy element kartera) W2A miałem parę lat temu i już dokładnie nie pamiętam :-)
Jeżeli nawet wtedy nie uda sie obsady zdjąć - łożysko będzie trzymać wał - to pozostanie rozpołowienie silnika i wyciśnięcie wału z kartera.
Przynajmniej będzie okazja do wymiany wszystkich łożysk i uszczelniaczy - wtedy masz spokój na parę lat.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez JCB dnia Śro 8:48, 11 Maj 2016, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
marcin14_m4
|
Wysłany: Śro 15:55, 11 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 17 Sie 2015
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Rozbierałem ten silnik nie dawno, w tej podporze wału jest tak jak piszą poprzednicy simering i łożysko, żeby wymienić simering nie musisz wyciągać tej podpory, ale będzie ciężko bo przeszkadzać będzie wał. Żeby sciągnąć samą podporę to też nie tak szybko bo trzyma łożysko, one jest zabezpieczone segerem od wewnętrznej strony, przy ściąganiu podpory warto wymienić od razu uszczelkę lub na jakiś dobry silikon osadzić ją z powrotem.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
czerwiello
|
Wysłany: Śro 16:16, 11 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 24 Lut 2016
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Tak myślałem, że jest jakieś łożysko... Kombinowałem i podpora ruszyła na jakiś 1 mm, ale dalej już nie chciała. Czyli jak najlepiej to ściągnąć? Jakimś ściągaczem? Nic się tam nie urwie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
marcin14_m4
|
Wysłany: Śro 18:43, 11 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 17 Sie 2015
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Ja rozpoławiałem cały silnik poprzez uderzanie młotkiem przez drewno w wał (wiem, że mało profesjonalnie, ale nie mam odpowiedniego narzędzia do tego) i od razu zeszła podpora wału. Myślę, że ściągaczem powinno zejść bez większych problemów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
czerwiello
|
Wysłany: Śro 22:50, 11 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 24 Lut 2016
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
W weekend będę z tym walczył. Zobaczymy jak pójdzie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Czw 7:12, 12 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2243
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
kosz
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez halcik dnia Czw 7:15, 12 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Czw 7:13, 12 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2243
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Ja zawsze wbijam śrubokręt lub coś ostrego równo w środek i wypierając o bok karteru lub podkładając coś pod spód wyciągam simmering. Wiadomo, że simmering trzyma po zewnętrznej stronie więc po zrobieniu dziury trzeba tak skierować śrubokręt żeby napierał na zewnętrzną stronę. Oczywiście jedna dziura może być za mało
Bicie młotkiem w wał obojętne czy przez drewno czy bezpośrednio doprowadza jednak jakąś energię na wał i dlatego jeśli możesz to unikaj tego rozwiązania
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez halcik dnia Czw 7:15, 12 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
czerwiello
|
Wysłany: Sob 23:43, 14 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 24 Lut 2016
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Udało mi się ściągnąć podporę ściągaczem do łożysk Rzeczywiście jest tam uszczelniacz, łożysko i uszczelniacz. Ale jedna rzecz mnie zastanowiła. Mianowicie, łożysko na wale od strony tłoka było dość suche... Panowie, czy tak powinno być?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Nie 15:21, 15 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2243
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Jest smarowane mieszanką, więc lejącego się oleju tam nie szukaj
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez halcik dnia Nie 15:24, 15 Maj 2016, w całości zmieniany 7 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|