Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->SHL M11 - silnik S32 zbyt szybko wchodzi na obroty

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
SHL M11 - silnik S32 zbyt szybko wchodzi na obroty <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
seba101626
PostWysłany: Nie 12:55, 23 Kwi 2023 Temat postu: SHL M11 - silnik S32 zbyt szybko wchodzi na obroty


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 409
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pszczyna

Witam

Mam mały problem z pracą silnika S32 w SHL M11, otóż nie wiedzieć czemu silnik dość szybko wchodzi na wysokie obroty, przez co prędkość maksymalna jest nieco niższa, no a komfort jazdy się pogorszył (spore wibracje). Co ciekawe problem pojawił się raczej nagle, no ale po kilku przejażdżkach w ciągu sekundy ustał (podczas przyśpieszania, gdy już zaczynał wibrować).
Co wg Was może być przyczyną zmiennych warunków pracy silnika?
Dodam, że przy jeździe "ekonomicznej" silnik raczej pracował normalnie.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Śro 20:23, 26 Kwi 2023 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Nie rozumiem Wesoly
"Silnik dość szybko wchodzi na obroty" - to chyba dobrze
"Przez co prędkość maksymalna jest niższa" - dlaczego tak myślisz? Nie zmienia się przełożenie więc i vmax powinno być stałe,.chyba że piszesz w taki sposób o ślizganiu się sprzęgła.
"Spore wibracje" - te mogą być od silnika,.jak i od kół lub zawieszenia.
Ok, czyli tamte objawy ustały samoistnie po jakimś czasie, choć nie rozumiem dwóch pierwszych objawów.
Ja bym sprawdził kosz sprzęgłowy i koło zamachowe. Dwie rzeczy mogące wprowadzać okresowo wibracje w silniku, choć w przypadku koła zaraz by przestał działać zapłon i problem by się sam namierzył.
Choć po przysłaniu mimo wszystko dorzucę jeszcze gaźnik i jego rozszczelnienie. Przez to zaczyna podawać niepoprawna mieszankę i silnik zaczyna poszarpywać.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez halcik dnia Śro 20:24, 26 Kwi 2023, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seba101626
PostWysłany: Nie 18:14, 30 Kwi 2023 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 409
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pszczyna

Trudno mi to wszystko wyjaśnić...
"Silnik dość szybko wchodzi na obroty" właściwie to zbyt szybko, jakby zaciągał lewe powietrze.
Sprzęgło się nie ślizga, a wibracje są zbyt duże, by móc komfortowo (i bezpiecznie) jeździć.
Wibracje ustają podczas zmiany biegu na wyższy, tak więc winny na pewno jest silnik. Wstępnie myślałem o simeringach na wale.

Gaźnik na pewno jeszcze sprawdzę.
A tak przy okazji, jak się objawia odpadnięta bądź zluzowana osłona wału?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Wto 7:41, 02 Maj 2023 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Lewe powietrze możesz sprawdzić psikając plakiem w okolicach które podejrzewasz o nieszczelność np połączenie gaźnika z króćcem, króćca z cylindrem i cylindra z karterami. W ten sposób nie sprawdzisz simeringu.
Wibracje możesz też sprawdzić/porównać na stopkach bez załączania i z załączaniem biegów. Ewentualnie podczas przejażdżki gdy motocykl wpadnie w wibracje to wciśnij sprzęgło, prędkość shl się nie zmieni a obroty silnika już tak i będziesz mógł ocenić czy to wibracje od silnika, czy od zawieszenia.
Jak blachy odpadną to po prostu coś brzęczy ciągle przy silniku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->SHL M11 - silnik S32 zbyt szybko wchodzi na obroty
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group