Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->Regenarecja gwintów w karterach

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Regenarecja gwintów w karterach <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gordon_Shamway
PostWysłany: Pią 21:15, 14 Wrz 2012 Temat postu: Regenarecja gwintów w karterach


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 24 Sie 2012
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kaszczor

Zapewne wielu miało takie problemy, mianowicie jak zregenerować uszkodzony gwint w karterze? Mam komplet karterów ale niestety nie wszystkie gwinty są sprawne. Zastanawiałem się, czy można je np. zaspawać u specjalisty, który spawa aluminium i następnie ponownie rozwiercić i nagwintować? Robił już ktoś coś takiego?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Suchy
PostWysłany: Pią 21:38, 14 Wrz 2012 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1602
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

Najprościej, zerwany gwint M6, przegwintować na M10 i rorobić tulejke ze śrubki M10 i ch...! ;-)

Są jeszcze oczywiscie inne, ą, ę, sposby, np można sie klejami do gwintów pobawić, nie zaszkodzi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gordon_Shamway
PostWysłany: Pią 21:42, 14 Wrz 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 24 Sie 2012
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kaszczor

A taki patent?

[link widoczny dla zalogowanych]

"zalać" otwór, rozwiercić i nagwintować?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Suchy
PostWysłany: Pią 21:50, 14 Wrz 2012 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1602
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

Można się pobawić, nie zaszkodzi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
PostWysłany: Pią 22:29, 14 Wrz 2012 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z wioski ;)

helicole , tulejki, przegwintowanie na rozmiar większy.
spawanie to ciężki temat. to nie jest czyste alu , tylko stop . jeden stop się spawa lepiej , drugi gorzej , ale i tak w miejscu spawu jest słabszy ten materiał.

tego typu (nie wiem czy to samo) spoiwa testowaliśmy swego czasu na uszkodzonej obudowie skrzyni biegów (pokrywa nie przenosząca dużych obciążeń) i totalnie się nie sprawdziły. zwykły poxipol w tym miejscu dał radę i wytrzymał prawie 4 lata (tyle minęło zanim dorwaliśmy ten element jako używany)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez holipa dnia Pią 22:32, 14 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
scorpi
PostWysłany: Sob 0:05, 15 Wrz 2012 Temat postu:


Gość




to zalezy o które gwinty chodzi... mozna rozwiercic i nagwintować na rozmiar naprawczy czyli np 6 mm na 7mm 8 na 9 itd
Powrót do góry
mruty
PostWysłany: Sob 10:27, 15 Wrz 2012 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

Ja osobiście otwory pod szpilki cylindra przegwintowałem na M10 wkręciłem tam śrubę obciąłem na równo z karterem, następnie zapunktowałem idealnie na środku tej śruby i wierciłem. Najpierw 2,5 , 4, itd na koniec gwintowanie. Oczywiście zdaję sobie sprawę że nie zawsze ta metoda się sprawdzi bo trzeba mieć na to miejsce. Spawanie może odkształcić kartery.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Suchy
PostWysłany: Sob 11:54, 15 Wrz 2012 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1602
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

No przeca to pisałem ;-).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
PostWysłany: Sob 15:37, 15 Wrz 2012 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z wioski ;)

mruty jedno ale mam do twojej metody. Śrubę tą na dobry klej do gwintów należy wkleić , żeby przy późniejszym ewentualnym wykręcaniu nie puściło Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gordon_Shamway
PostWysłany: Sob 21:32, 15 Wrz 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 24 Sie 2012
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kaszczor

Ja mam między innymi uszkodzony gwint, gdzie przykręca się podstawę zapłonu... 2 gwinty są sprawne, trzeci nie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
PostWysłany: Sob 21:44, 15 Wrz 2012 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z wioski ;)

a masz tam "mięso" żeby przegwintować na większy kaliber ?
jestem wzrokowcem , więc nie pamiętam Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gordon_Shamway
PostWysłany: Sob 22:32, 15 Wrz 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 24 Sie 2012
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kaszczor

Mam rozwiercone wiertłem 6, więc pewnie da się coś z tym jeszcze zrobić. Po Waszych komentarzach ostrożnie podchodzę tego, żeby "zalewać" otwory jakimś stopem aluminium i rozwiercać i następnie gwintować, wolę wstawić tuleje...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mruty
PostWysłany: Nie 20:21, 16 Wrz 2012 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

Holipa Ok! zapomniałem dodać że dawałem Loctite.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
towot
PostWysłany: Nie 20:35, 16 Wrz 2012 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1024
Przeczytał: 22 tematy

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Jaki Loctite??? Do zabezpieczania gwintów?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
PostWysłany: Nie 20:56, 16 Wrz 2012 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z wioski ;)

Cała gama Loctite od 221 do 290 . zależnie od materiału , trwałości i aplikatora.
ja stosuję Loctite 243 bo nie ma ograniczeń co do metali które klei


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->Regenarecja gwintów w karterach
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group