Autor |
Wiadomość
|
Gość
|
Wysłany: Śro 21:45, 29 Cze 2011 Temat postu: Problem z demontażem silnika s33 |
|
|
|
Witam po przerwie!
Nie udało mi się odpalić mojej Shlki, nie dochodziło palio do cylindra, winą tego był najprawdopodobniej pęknięty łącznik gaźnika.
Do tego miałem znaczny wyciek oleju z karterów więc zdecydowałem się na rozbebeszenie silnika.
Niestety stanąłem na tych dwóch elementach, jak to zdemontować? Chodzi o podstawę pokrywy obudowy prawej i koło zębate (fot 2)
Z góry dzięki za odpowiedź!
ps.
czy do rozpołowienia silnika będę potrzebował jeszcze jakieś dodatkowe przyrządy?
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Śro 21:59, 29 Cze 2011, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
vecoo
|
Wysłany: Śro 23:12, 29 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łapy
|
jeżeli dobrze pamietam to ta zębatka jest osadzona na klinie powina sie wysunąć przyrządów raczej nie tylko nie tłucz młotkiem po gwincie jak bedziesz wyciagal z lozysk
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Inżynier
|
Wysłany: Czw 18:49, 30 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kęty koło Bielska
|
Witam. Zębatka nie jest osadzona na klinie (jest jakby nabita/nasadzona na czop wału). Klin jest, ale od strony prądnicy. Najlepiej użyć do niej prostego ściągacza i zejdzie bez większego problemu. Natomiast z rozpoławianiem karterów trzeba się już trochę nagimnastykować. Ja posiadam do tego ściągacz (sam go wykonałem). Bez ściągacza tez się da tylko nie jest to już takie proste. Trzeba podwadzać trochę z jednej trochę z drugiej i pokrywa powinna zejść.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Sob 14:51, 02 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
|
Dzięki za odpowiedź chłopaki! tak podejrzewałem, że do zdjęcia zębatki muszę ściągacz zastosować. Inżynier wrzuciłbyś foto tego ściągacza samoróbki? może uda mi się podobny zrobić.
|
|
Powrót do góry |
|
|
motomaciey
|
Wysłany: Sob 20:10, 02 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grudziądz
|
Ja ściągnąłem tą zębatkę dwoma łyżkami do opon podkładając pod nie kawałki grubej skóry żeby nie uszkodzić karteru.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gumshield
|
Wysłany: Nie 14:56, 03 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 24 Paź 2010
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdynia, choć już teraz to bliżej Puck :)
|
Do zebatki- zwykly sciagacz do lozysk- dostepny w wiekszosci sklepow budowlanych/ technicznych .
Z ta druga rzecza czyli sciagniecie lozyska od strony magneta- zrob sobie samemu sciagacz- ja pospawalem sobie jak rozbieralem silnik od WSK.
Budowa prosta- kawalek blachy, moze byc w trojkacie na rogach otwory pod szpilki by przykrecic do tych 3 otworow w karterze, do tego na srodku otwor, z przyspawana nakretka i przez nia wkrecasz srube ktora wypchnie wał.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gumshield dnia Nie 14:57, 03 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 22:04, 03 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
|
Dobra poradziłem sobie...kluczową rolę odegrał ściągacz i klucze stanley'a. Silnik rozpołowiony, jeszcze tylko łożyska z wału i "dzieło zniszczenia" będzie skończone!
BTW mój DIY ściągacz:
raz jeszcze dzięki za pomoc!
|
|
Powrót do góry |
|
|
motomaciey
|
Wysłany: Nie 22:12, 03 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grudziądz
|
Evel, a tak z ciekawości spytam: skąd wziął się silnik S33 w twojej SHL-ce ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 23:33, 03 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
|
za małą wiedzą dysponowałem przy kupnie shl'ki... myślałem, że takie w 61r montowali. Teraz już wiem, że to od OSY M52 i że można z tym żyć... ciekawe czy jak już będe rejestrował jako zabytek to bedzie problem? konstrucyjnie to blizniak s32... cylinder i głowice mam od m11
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Nie 23:36, 03 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|