Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->Pękniety cylinder

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
Pękniety cylinder <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Hokunin
PostWysłany: Pią 19:49, 31 Sty 2014 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mielec

A jak oni to wprasowują?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Pią 23:53, 31 Sty 2014 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

No jak, na prasie Wesoly A tam bardziej na poważnie, do tulejowania kupuje się specjalne tuleje (jakiś rodzaj stopu) i po rozwierceniu cylindra normalnie napycha tuleje prasą, a dopiero później rzeźbi się okna. Właśnie z tego względu tulejowanie dla dwusuwów jest droższe niż dla czterotaktów. Z forum MZ robi to ten gościu [link widoczny dla zalogowanych] ceny raczej standardowe

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco
PostWysłany: Sob 0:48, 01 Lut 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

halcik napisał:
Jest to taka czynność, która polega na rozwierceniu cylindra pozbywając się prawie całkowicie tulei prowadzącej tłok i wprasowaniu na to miejsce nowej. Kolejnym krokiem jest "rzeźbienie" kanałów ssących i wydechowych na nowo, przywracając cylindrowi pełną sprawność. Jednym słowem dajesz cylinder po ostatnim szlifie, a odbierasz nominalny i tak w kółko dopóki będziesz chciał jeździć na moto

Fajne Hurra Ale kto robi takie cuda, znacie jakiś zakład ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mruty
PostWysłany: Sob 11:41, 01 Lut 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

Dodam tylko do obszernej wypowiedzi Halcika.
Przed wprasowaniem tulei sam cylinder jest podgrzewany, dzięki temu po ostygnięciu nie ma możliwości przesunięcia.
Ja tylko tą metodę biorę pod uwagę jak już mi się cylinder w Gazeli skończy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Sob 12:39, 01 Lut 2014 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Ja już podałem jeden i to u sprawdzonego kolesia. Robi on dużo rzeczy na forum MZ, ale można szukać bo osób zajmujących się tym jest więcej

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bodzys
PostWysłany: Sob 13:06, 01 Lut 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

mruty napisał:
Dodam tylko do obszernej wypowiedzi Halcika.
Przed wprasowaniem tulei sam cylinder jest podgrzewany, dzięki temu po ostygnięciu nie ma możliwości przesunięcia.
Ja tylko tą metodę biorę pod uwagę jak już mi się cylinder w Gazeli skończy.


Dodam jeszcze że tak jak pisałeś cylinder się podgrzewa a tuleję mrozi wtedy samo wskakuje Mruga niektórzy fachowcy tak robią Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mruty
PostWysłany: Nie 0:51, 02 Lut 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

Miałem to napisać, ale nie wiem czy tak robią, bo przecież przy nagłych zmianach temperatury metal może się zniekształcić a nawet pęknąć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jasiujasiu1
PostWysłany: Wto 23:54, 01 Kwi 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 30 Mar 2014
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Serwus!

Podpinam się z pytaniem, czy taki cylinder jak na zdjęciu - z ułamanym płaszczem, który wchodzi do skrzyni korbowej, można jeszcze użyć? (cyl od W2A)
Gdzieś na forum WSK ludzie pisali, że spokojnie można. Co Wy na to?

przeciw - ryzyko, bo jak coś się stanie to dobry wał dostanie w d...
za - taki cylinder już mam za free, innego nie trafię

[link widoczny dla zalogowanych]

pozdr.
Jasiu


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jasiujasiu1 dnia Śro 0:05, 02 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 Strona 4 z 4

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->Pękniety cylinder
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group