Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->Pegaz 26 - dysze

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny
Pegaz 26 - dysze <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Wto 14:06, 08 Lip 2008 Temat postu: Pegaz 26 - dysze







Witam ,mam pytanie dotyczące dysz ww. gaznika
-ile ich jest
-jak się do nich dostać
Kupiłem komplet 3 dysz 160 ,140 i taka malutka podobno od wolnych obrotów, po rozkreceniu wstepnym Pegaza widzę 1-ną dyszę którą w
wymieniłem(tą z dołu),nie wiem gdzie są dwie pozostałe?
Podeślijcie jakiegoś linka z opisem i regulacją do tego GM26,pozdrawiam!
Powrót do góry
gabste91
PostWysłany: Wto 17:38, 08 Lip 2008 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 812
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

z tego co wiem to jedna idzie dysza 100 lub 140 do rozpylacza iglicowego a taka malutka chyba 45 to idzie do w kadłub gardzieli zaznaczona na fotce:



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Wto 20:25, 08 Lip 2008 Temat postu:







Czyli są tylko dwie?,bo kupując komplecik przysłano mi 3 dysze.
Powrót do góry
gabste91
PostWysłany: Wto 21:48, 08 Lip 2008 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 812
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Nie wiem czy sa 3 ja tylko zlokalizowalem 2 Kwadratowy a zapodaj foto tych dysz moze jest tam rozpylacz iglicowy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Sob 16:09, 12 Lip 2008 Temat postu:







Nie no to są normalne dysze o parametrach takich jak podałem,rozebrałem go na części pierwsze no i na 99% są 2 dysze,po prostu nie wiedziałem że trzeba wyjąć wewnętrzną częśc gaznika gdzie jest zabunkrowana dysza wolnych obrotów
Powrót do góry
bitels
PostWysłany: Sob 16:54, 12 Lip 2008 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Ten Gaźnik posiada tylko dwie dysze - główną oraz biegu jałowego.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bitels dnia Sob 16:54, 12 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Nie 12:49, 13 Lip 2008 Temat postu:







A Pegaz 24?-czym rózni się od Pegaza 26?,bo oryginalny gaznik to Pegaz 24-czyz nie?
Powrót do góry
bitels
PostWysłany: Nie 18:29, 13 Lip 2008 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Średnicą gardzieli 24 i odmiany montowana była w SHL M11 i M52 OSA.
Większa gardziel 26 to Junak ,M11W,M17 Gazela i wszelkie odmiany WSK M21.
Tylko w przypadku gaźnika GM26 jest jedno bardzo ważne ale- gaźnik GM26 przeznaczony do silnika czterosuwowego junaka ma inny kadłub gardzieli(ten element na wklejonej powyżej fotografii) , mający stworzyć inną charakterystykę przepływu niż kadłub gardzieli do dwusuwów.

Częstym błędem jest montowanie gaźnika z wsk-i do junaka i na odwrót silnik nie daje sie regulować i pracuje niepłynnie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bitels dnia Nie 18:30, 13 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Nie 20:53, 13 Lip 2008 Temat postu:







Czyli radziłbyś poszukać do mojej M 11 Pegaza 24 czy też póki co można na nim śmigać(przyznam że mam problem z jego regulacją),i jeszcze jedno -spójrzcie na post poniżej odnośnie luzu wału osiowego bo nie wiem czy się nim przejmować czy nie?
Powrót do góry
bitels
PostWysłany: Nie 22:48, 13 Lip 2008 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Tak . Szukaj GM24.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Sob 20:46, 02 Paź 2010 Temat postu:







Plywak w gm24 i gm26 jest taki sam??? jak z inymi czesciami skladowymi tych gaznikow ktore sa takie same a ktore sie roznia???
Powrót do góry
mruty
PostWysłany: Nie 9:07, 03 Paź 2010 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

Ma ktoś może zdjęcie tych dwóch elementów które różnią się w gaźniku gazeli i junaka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Czw 18:09, 02 Gru 2010 Temat postu:







Gaźniki pegaz można z grubsza (pomijając m.in. Osę) podzielić następująco:
- Gardziel 24mm GM24 - SHL
- Gardziel 26mm GM26U1 - Junak
- Gardziel 26mm GM26U3 - WSK

Różnice oprócz wielkości gardzieli występują również w:
- przepustnicy (2T mają mniejsze wycięcie, 4T Junak większe)
- kanałach korpusu (jeśli mnie pamięć nie myli 2T ma większe)
- dyszy głównej (2T mają 100 lub 180 <- tutaj mamy kolizję oznaczeń, w pierwszym przypadku podane jest fi dyszy 1mm, w drugim wydatek 180ccm/min. Obie mają przepustowość 180ccm/min. Junak 140ccm/min oznaczenie 140)

Jedna podstawowa uwaga odnośnie dysz - nie ma się co sugerować cechami nabitymi na dyszy. Współczesne są rozkalibrowane, dochodzi do takiej paranoi, że dysza o przelocie 140ccm/min ma przepustowość ponad 200ccm. Dysze należy dokładnie sprawdzić. Moje 140 mają wydatek rzędu 136ccm/min, dysze 180 zaś wydatek około 170ccm/min. Mierzone na wodzie poniżej 20 stopni, przy obciążeniu 1m słupa wody.
Powrót do góry
mruty
PostWysłany: Czw 21:12, 02 Gru 2010 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

Cytat:
- Gardziel 26mm GM26U1 - Junak


to w takim razie jaki powinien być w Gazeli bo już głowe straciłem bo kolega pisze że w junaku jest inny


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bitels
PostWysłany: Czw 22:20, 02 Gru 2010 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Wg. Pancewicza:
M11 GM24U1
M11W GM24U3
M17 GM26U3

A czym się różni GM24U1 od U3 jeden pan Bóg wie.
Sam mam stertę tych gaźników i wiem ,że tych korpusów gardzieli jest kilkanaście rodzajów... maja oznaczenia typu 2/III itp.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny Strona 1 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->Pegaz 26 - dysze
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group