Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->[M11] Korbowód Duells

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
[M11] Korbowód Duells <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
popek663
PostWysłany: Sob 10:29, 03 Lut 2018 Temat postu: [M11] Korbowód Duells


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 07 Lis 2017
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krosno Odrzańskie

Witam, ostatnio robiłem kapitalny remont mojej Shl-ki. Wał zregenerowałem na korbowodzie Duells z łożyskiem igiełkowym pod sworzeń.
I teraz mam takie pytanie. Czy przy zastosowaniu takiego korbowodu nie trzeba montować na sworzeń ( między tłok ,a korbowód ) żadnych podkładek żeby zabezpieczyć łożysko przed wysuwaniem na boki? Bo chyba istnieje taka możliwość . Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
benicjanin738
PostWysłany: Sob 11:40, 03 Lut 2018 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 01 Paź 2015
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Benice; zachodniopomorskie

Raczej nie Kolego. Sworzeń wchodzi w tłok i jest zabezpieczany segerami na zewnątrz i to wystarczy. A rozwiązanie z łożyskiem przez większą "elastyczność" pracy zmniejsza opory układu tłok-cylinder-wał co jest korzystne dla silnika i zwiększa jego trwałość.
Pozdrawiam!
Proszę bardziej doświadczonych Kolegów o sprostowanie i lepsze wyjaśnienia jeśli jestem w błędzie?
przewala oczami


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Sob 17:54, 03 Lut 2018 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Rzeczywiście pojawia się tam luz na boki ale wystarczy spojrzeć na przykład na mz gdzie fabrycznie mamy podobną sytuację. Jeśli się upierasz to możesz je tam włożyć ale prawdopodobnie pojawi się lekkie dzwonienie.
Łożysko w główce przede wszystkim pozwala na ograniczenie ilości oleju w mieszance i zwiększą żywotność główki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szczesk
PostWysłany: Sob 20:15, 03 Lut 2018 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

Ja wkładałem podkładki które dotoczyłem sobie z aluminium. Faktycznie silnik trochę dzwoni przy takim rozwiązaniu, ale mam pewność że łożysko pracuje na całej długości igieł. Niestety bez tych podkładek łożysko ma naprawdę spory luz, ja zostawiłem około 1-1.5mm.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Patafil65
PostWysłany: Pon 0:57, 05 Lut 2018 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice Torunia

Są dwa rozwiązania "utwierdzenia" luzu poosiowego w silnikach, a mianowicie "utwierdzona stopa korbowodu" tzn. korba ma minimalny luz poosiowy na stopie korbowodu - stosowane bardzo często oraz "utwierdzenie na główce korbowodu" j.w tylko luz ustalamy na min. u góry korby ( np MZ Trophy 175/250). Niedopuszczalnym jest kasować luz poosiowy jednocześnie w duch miejscach tzn na stopie i na główce. prowadzi to do zniszczenia łożyska korbowego poprzez pracę korby po skosie. Jeśli przeszkadza Tobie luz posiowy koszyka główki, to możesz wytoczyć podkładki o średnicy zewnętrzej koszyka tegoż łożyska, wówczas korba będzie miała luz na główce i jednocześnie łożysko główki nie będzie "latało po sworzniu "na boki", ale nie jest to koniczne. Podkładki z brązu, lub alu PA6.

Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Patafil65 dnia Pon 0:58, 05 Lut 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szczesk
PostWysłany: Pon 1:26, 05 Lut 2018 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

Właśnie, zapomniałem o tym napisać. Ja zrobiłem dokładnie tak, jak napisał Patafil. Średnicę zewnętrzną tulejek dałem taką jak średnicę koszyka, przez co korbowód ma luz w główce.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
popek663
PostWysłany: Wto 17:52, 06 Lut 2018 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 07 Lis 2017
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krosno Odrzańskie

Właśnie tego "latania" po sworzniu, i pracy łożyska tylko na części wałeczków się obawiałem. No to mam odpowiedz jak temu zaradzić.
Tylko te dzwonienie mnie trochę niepokoi. Ale w sumie, jak by te tulejki w miarę ciasno wchodziły na sworzeń , to nie powinno być tak źle Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->[M11] Korbowód Duells
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group