Autor |
Wiadomość
|
pawe86
|
Wysłany: Czw 22:30, 27 Gru 2007 Temat postu: [M06 | M11] Stopa korbowodu - średnica sworznia. |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław
|
Witam kupilem ostatnio korbowod do regeneracji walu i bylem niemile zaskoczony gdyz nie ma szans na wprasowanie swoznia w polowki walu, kupilem ten korbowod niby do M11 a wal mam z m06 wiec nie wiem czy jest jakas roznica w srednicy tego oto sworznia???? srednica mojego kupionego wynosi 21,3mm a starego 20,6 i to jest za duuza roznica aby to wprasowac..... wiec pytanie czy mam zly korbowod czy po prostu sa inne waly na ktore to pasuje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
ToX
|
Wysłany: Czw 23:58, 27 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Inny wał...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
arthek
|
Wysłany: Pon 20:38, 31 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KIELCE
|
Postanowiłem "odgrzać kotleta".
Stoję przed zakupem wału od SHL 150 , którego stan jest prawie idealny.
Wał chce zamontowac w silniku 175 cm S-32 .
Czy to są te same wały ?
Prześledziłem dane techniczne obu silników i wygląda na to że wał jest ten sam.
Czy moze mi ktoś rozjaśnić problem ?
pozdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawe86
|
Wysłany: Pon 20:46, 31 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław
|
wały różnia sie średnicą sworznia korbowodu, ale są zamienne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
arthek
|
Wysłany: Pon 21:04, 31 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KIELCE
|
Czyli jednak jest różnica....
Moto robię dla siebie , na długie lata i nie wiem w takim razie czy pchać się w ten wał od 150'tki.
Pewnie bedzie miał krótszą żywotność niż od 175 'tki.W końcu obciążenia wykrobienia w s-32 są sporo większe....
dzięks za info.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawe86
|
Wysłany: Pon 21:22, 31 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław
|
pewnie silnik s-06 był silnikiem obliczonym tak aby wszystko wytrzmało i został duzy zapas, z czego wynikała zmiana srednicy tego sworznia to nie wiem , różnica jest zbyt mała żeby wpłyneło to znacząco na żywotność wału
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
arthek
|
Wysłany: Wto 15:24, 01 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KIELCE
|
Pewnie masz rację, nie powinno to mieć wielkiego wpływu na żywotność wału , ale widzę jeszcze jeden problem .
Wał od S06 ( 150 cm ) z racji tego że współpracuje z lżejszym tłokiem , napewno ma inną masę dla zrównoważenia sił występujacych podczas pracy silnika.Budowę i wielkośc przeciwwagi dopiero widać po zdjeciu deklów, ale mozna wał po prostu zważyć i porównać z wagą wału od S-32 (175cm).Wydaje mi się , ze będą miały różną masę.Wał do S-32 bedzie cięższy z racji większej masy tłoka .
Tak więc założenie wału od S 06 do S-32 będzie powodować większe dragania silnika ( wibracje) z racji nie wyważenia masowego układu tłok-wał korbowy.
Muszeę jednak szukać wału od s-32.
Pytanie tylko : JAK JE ROZRÓŻNIĆ ? przecież są takie same z wyglądu ?
Zdać się tylko na "piękne oczy" i zapewnienia sprzedającego ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawe86
|
Wysłany: Wto 17:14, 01 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław
|
no z ta masą możesz mieć rację, zmianę masy może powodować większy sworzeń. ale po za tym to przecież prawie żaden wał nie był wyważany tylko centrowane
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
arthek
|
Wysłany: Wto 17:29, 01 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KIELCE
|
Wyważanie dynamiczne ukadu tłok-wał korbowy odbywa się w fabryce na etapie projektowania i testowania silnika.
Polega ono na odpowiednim zrównoważeniu mas: tłok - ukad korbowy, tak aby w czasie pracy silnika generował on mozliwie najmniej wibracji.
Dobiera się wtedy tak masę przeciwagi wału aby równoważyła w pewnym zakresie obrotów siły pochodzące od pracującego w ruchu posuwisto-zwrotnym tłoka ( masa tłoka , sworznia, zabezpieczeń , pierścieni) .
Dlatego przy silnikach poddawanych profesjonalnemu tuningowi , gdzie poprzez zminiejszanie masy tłoka uzyskuje się zwiekszenie szybkobieżnosci silnika i szybkosci rekacji na dodanie gazu należy również odpowiednio zmniejszyć masę częsci korbowej dla wyważenia całego układu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez arthek dnia Wto 17:31, 01 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
wild
|
Wysłany: Czw 23:01, 03 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Jesteś mechanikiem/inżynierem czy zajmujesz się silnikami hobbistycznie?
Możesz jeszcze spróbować zmniejszyć wagę tłoka- bo coś mi się wydaje że w jakimś poradniku tuning silnika s 32 jest coś o tłoku. Jest taki temat na forum więć mozesz zerknać (w usprawnieniach).
W sprzedaj gość ma silniki s 32.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wild dnia Czw 23:30, 03 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
arthek
|
Wysłany: Pią 15:38, 04 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KIELCE
|
Wklejam na prośbę osób ( z działu "kupię" ) , zdjęcia mojego uszkodzonego wału.
Korba jak widac też już się do niczego nie nadaje.
[link widoczny dla zalogowanych]
pozdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawe86
|
Wysłany: Pią 16:41, 04 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław
|
auć
zawsze możesz kupic wał z dobrymi czopami na allegro, i dokupić do niego korbowód na skuter dębica albo w motorpolu(ostatnio jeszcze były) i złożyć wał na tym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
arthek
|
Wysłany: Pią 16:53, 04 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KIELCE
|
W Dębicy lub motorpolu, mają na sprzedaż kpl korbowody z krajowego "rzemiosła" jak wiemy watpliwej jakości , albo co gorsza Tajwan , China itp.
Ja wole kupić wał używany z molłiwe jak najmniejszym luzem na korbie i go zregenerować.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawe86
|
Wysłany: Pią 19:55, 04 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław
|
To nie jest tak do końca z tym rzemiosłem, bo z tego co wiem to same odkuwki po likwidacji fabryki kupił pewien Pan, i to właśnie on wykańczał te odkuwki (szlifował itp.) a następnie sprzedawał do sklepu lecz od kilku lat nikt go nie widział więc nawet w tych sklepach kończą sie zapasy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
psycho-pablo2
|
Wysłany: Nie 14:52, 06 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zawiercie
|
zauważyłem, że niektóre czopy korbowodowe są pełne a niektóre mają w środku otwór. Czyli analogicznie czop od 150 jest przewiercony (lżejszy) a od 175 pełny? czy nie jest to regułą?pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|