Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->Jeszcze o Pegazach.

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Jeszcze o Pegazach. <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Wto 12:21, 01 Gru 2009 Temat postu: Jeszcze o Pegazach.







Postanowiłem że po ostatnich wydarzeniach nie siądę do Elki, ale zdecydowałem kupić trochę części na zapas.

Pegazów było kilka. Śledzę sobie teraz różne aukcje i praktycznie każda różni się symbolem gaźnika, a co za tym idzie kątem ścięcia przepustnicy.

No właśnie jak to jest? Który gaźnik jest skierowany stricte do silnika S32?
I co się stanie gdy zamiast gaźnika ESHAELkowskiego założę gaźnik od Junaka? Jest jakaś kolosalna różnica?

Być może problem z niemożliwością ustawienia Elki wynika z tego, że mam jakiś sztukowany gaźnik (o czym nie wiem) i jest on np. od Junaka....
Powrót do góry
drix1994
PostWysłany: Wto 14:06, 01 Gru 2009 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

Do SHL M11 jest gaźnik GM24U1, a do M11W - GM24U3 (te dwa gaźniki można stosować zamiennie). Do SHL M17 Gazela i Junaka jest GM26U1 lub GM26U3. GM24 od GM26 różnią się kontem ścięcie przepustnicy i gardzielami. Jeden ma średnicę gardzieli 24 mm, a drugi 26 mm. Co do podmiany gaźnika to nie wiem jak to jest Jezyk Ale w tamtym temacie Ci pisałem. Ja miałem tak samo jak ty, z pół ssaniem...wczoraj ustawiłem elegancką przerwę na przerywaczu i musiałem po manewrować śrubą od mieszanki, wziąłem dzwigienke ssania do siebie i wykręciłem śrubę od mieszanki ze 3-4 obroty było źle, więc wkręcałem aż było dobrze... TYLKO GAZEM MANEWRUJ ŻEBY CI NIE ZGASŁ Jezyk bo Ci będzie potem źle regulować Wesoly pozdro

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez drix1994 dnia Wto 14:11, 01 Gru 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Wto 14:54, 01 Gru 2009 Temat postu:







Dzięki Drix za wyjaśnienie.

Co do regulacji - robiłem identycznie jak Ty w sobotę. Lipa jest dalej. Muszę dać sobie spokój na jakiś czas, uspokoić nerwy itp:)

Wie ktoś może co się "stanie", gdy zamiast GM24 założę GM26?
Powrót do góry
gawin
PostWysłany: Wto 22:09, 01 Gru 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa

kolega szuka problemow na zapas?
masz problem z gaznikiem, sprawdz co moze byc ich przyczyna.

moze plywak trzeba wmienic bo nie trzyma wlasciwego poziomu paliwa, moze zaworek nie zamyka doplywu paliwa, moze sruba regulacji wolnych obrotow ma na koncu nie stozek a jest wytarta? to prosty gaznik nie ma wiele rzeczy ktore moga zle dzialac.

a gaznika 26 chyba nie zalozysz, bo krociec ma w innym miejscu sruby mocujace gaznik. zreszta nawet jak ci sie uda to bedziesz mial znaczny prog na przejsciu gaznik/krociec i silnik bedzie jeszcze gorzej chodzil.

napisz lepiej kolego z czym konkretnie masz problem, a nie szukaj na zapas problemow - to moja cicha rada - wtedy sprobujemy pomoc


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Wto 23:09, 01 Gru 2009 Temat postu:







Gawin, nie szukam problemów na zapas, tylko chcę wiedzieć co i jak, więc daruj sobie ten ton. O swoich problemach pisałem w temacie "Pegaz i pozycja wyjściowa".
Powrót do góry
bitels
PostWysłany: Śro 5:28, 02 Gru 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Z gaźnikami pegaz nie jest taka prosta sprawa jak to opisał Drix już od kilku lat staram się ustalić co i jak.
Gaźniki nie tylko różnią się średnicą gardzieli ale podstawową zmianą jest różnica w kadłubie gardzieli na rysunku element 17:

[link widoczny dla zalogowanych]

Mam już ok. 10 rożnych tych kadłubów gardzieli oznaczane są one na górnej płaszczyźnie np. 1/5 ,1/4 ,1,8.
Różnią się one podcięciem przelotu.
Z tego co udało mi się ustalić gaźnik do junaka miał konkretny tylko typowy dla charakterystyki silnika czterosuwowego kadłub gardzieli wraz z przepustnica przystosowana do niego.Niestety nigdzie nie ma w katalogach czy instrukcjach jakie powinien mieć oznaczenie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bitels dnia Śro 5:49, 02 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawe86
PostWysłany: Śro 9:00, 02 Gru 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

może te oznaczenia oznaczaja stożek zbieżności gardzieli.... a to by się wiązało z podciśnieniem zasysającym paliwo i ilość.... albo nie mam pojęcia

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Śro 11:24, 02 Gru 2009 Temat postu:







Kurcze, no właśnie, mi też chodzi o tą symbolikę. Mam w osie silnik w pełni oryginalny, zobaczę jak tam jest oznaczony kadłub. Dzięki bitels. A nie chciałbyś sprzedać kilku kadłubów?
Powrót do góry
picek
PostWysłany: Śro 17:46, 02 Gru 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zwoleń

ja mam tych gaźników całą skrzynkę jak jesteś poważnie zainteresowany to mogę ci kilka sprzedać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drix1994
PostWysłany: Śro 17:51, 02 Gru 2009 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

Picku, a te gaźniki wg. Ciebie sprawne ? Jezyk czy tak o ? Jezyk bo może i ja bym kupił Wesoly)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Śro 18:53, 02 Gru 2009 Temat postu:







Picek, jak najbardziej jestem za, wolę brać od Ciebie niż jakieś rewelacje z allegro, a juz jesen kupiłem. Priv?

Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Śro 18:57, 02 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
picek
PostWysłany: Pią 16:54, 04 Gru 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zwoleń

ja ma w worku różne gaźniki, jak jesteście zainteresowani to powyciągam kilka w poniedziałek i popatrzę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drix1994
PostWysłany: Pią 17:06, 04 Gru 2009 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

ja jestem zainteresowany taką perełką z twojego worka Mruga byle by to był gm24 Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->Jeszcze o Pegazach.
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group