Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->Drgania silnika

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny
Drgania silnika <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Sob 15:15, 12 Gru 2009 Temat postu: Drgania silnika







Mam takie pytanko. Silnik Eli złozyłem na nowych częściach. Tych nowych "nowych", nie z PRL'u. Pisałem już wcześniej o wale, który jest dwa razy cięższy, ma lite połówki bez drążonych kanałów. No i Ela strasznie drga na wolnych obrotach. Do tego stopnia, że gdy stoi zapalona na stopkach na twardym podłożu, to potrafi się "poruszać". Macie tak samo? Czy znowu wymyslam? Pamietam, że ojciec w elce kiedyś spawał błotniki bo były popękane, właśnie chyba od drgań (a może zaliczył dzwona, już nie pamiętam).
Powrót do góry
PawelSHL
PostWysłany: Sob 15:39, 12 Gru 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubartów

Ja też chciałem kupić nowy wał do swojego Wiatra ale po tym co piszesz to dam sobie spokój i zregeneruje stary wal.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bitels
PostWysłany: Sob 17:07, 12 Gru 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

To jest silnik jednocylindrowy bez wałka wyrównoważającego wiec drgania to normalna rzecz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Sob 17:12, 12 Gru 2009 Temat postu:







Dzięki Bitels!
A mógłbyś mi napisać trochę więcej o tym wałku i gdzie był montowany?
Powrót do góry
drix1994
PostWysłany: Sob 17:16, 12 Gru 2009 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

Normalna rzecz?? Jak on tu pisze, że moto mu na stopkach skacze, tak ? No wybaczcie... ale mój wiaterek, w który nie jest w najlepszej kondycji nie skacze stojąc na stopkach... pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Sob 17:49, 12 Gru 2009 Temat postu:







Może "nie skacze" ale się przemieszcza - delikatnie, ale sie przemieszcza - beton jest dość płaski, a stopki metalowe. Ale i tak uważam że te drgania są dość mocne.
Powrót do góry
PawelSHL
PostWysłany: Sob 18:00, 12 Gru 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubartów

Jak odpaliłem swojego Wiatra zaraz po zakupie( jeszcze przed remontem) to pamiętam że stał na podnóżkach to też kierownica miała dość mocne wibracje. Motor nie chciał jechać, dusił sie przy puszczaniu sprzęgła jakby nie miał mocy. Po wymontowaniu silnika spósciłem olej a wraz z nim wyleciały wałeczki z łożyska zdawczego Wesoly heh

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Sob 18:18, 12 Gru 2009 Temat postu:







Paweł, no u mnie łozyska są całe. Na moje oko to wina wału. Boję się trochę o kartery, ale chcę sprawdzić wytrzymałość tych części. Dla Suchego identyczny wał się rozsypał chyba po jakichś 3000. Ja teraz bym też składał na starym wale - tymbardziej że mam dwa z epoki PRL, ale przetestuję ten.
Powrót do góry
bitels
PostWysłany: Sob 18:36, 12 Gru 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Zwiększ troszkę obroty drgania zmaleją.
Wałek wyrównoważający jest to wałek zamontowany w bloku silnika napędzany od wału korbowego z przełożeniem 1:1, obracający się przeciwnie do obrotów wału korbowego,co powoduje wyrównoważenie drgań.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Sob 19:41, 12 Gru 2009 Temat postu:







Bitels - dzięki jeszcze raz
Powrót do góry
drix1994
PostWysłany: Sob 22:25, 12 Gru 2009 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

Jaca napisał:
Może "nie skacze" ale się przemieszcza - delikatnie, ale sie przemieszcza - beton jest dość płaski, a stopki metalowe. Ale i tak uważam że te drgania są dość mocne.


hmm... to wbrew pozorom mój wiaterek jest inny...w komórce mam beton - w miarę równy, jak postawie go i odpalę to stoi elegancko i się nic nie przemieszcza...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CZESIO1958
PostWysłany: Sob 23:32, 12 Gru 2009 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2078
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myslowice

Praktycznie kazda jednocylindrówka ma drgania.
Ale bez przesady. Mialem taki problem w WSK jak koles od wału pochrzanił z przeciw wagami < czyli poskladał wal z róznych częsci innych wałów bez wywazania,


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Nie 2:04, 13 Gru 2009 Temat postu:







No dobra, czyli co? Wał jest tak zryty ze do wymiany? What's up?
Powrót do góry
barteq
PostWysłany: Nie 12:31, 13 Gru 2009 Temat postu:


Administrator
Administrator

Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

mój motocykl także "chodzi" ale jak dam mu trochę więcej gazu Wesoly a wał mam oryginalny

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
picek
PostWysłany: Nie 12:37, 13 Gru 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zwoleń

Jaca silnik wiatra nie ma większych drgań niż inne silniki dwusuwowe z tamtych lat, jeśli miałeś do czynienia z gazelą lub WSKą 4 to możesz porównać drgania.
Jeśli motocykl stoi na podnóżkach, na luzie i ma za duże drgania to przyczyną może być tylko wał- wiruje tylko on i kosz sprzęgła(ale on jest zazwyczaj wyważony)
Za duże drgania to bardzo szkodliwe zjawisko.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny Strona 1 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->Drgania silnika
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group