Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / S32 | S32-U->Tłok z OSA M52 175 do M11

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Tłok z OSA M52 175 do M11 <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
szczesk
PostWysłany: Wto 9:58, 09 Paź 2012 Temat postu: Tłok z OSA M52 175 do M11


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

Tłoki w osie i w M11 są takie same Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Wto 16:55, 09 Paź 2012 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

dokładnie, a ja sam kupowałem go od tego człowieka. Towar jest OK

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Śro 13:52, 10 Paź 2012 Temat postu:







Dzięki z odpowiedź.
Niestety mój cylinder jest na 2-gi szlif. Ten PRL-owski tłok będzie musiał pracować niestety ze współczesnym cylindrem. Za miesiąc dam znać jak to ze sobą hula.
Powrót do góry
halcik
PostWysłany: Pią 17:23, 12 Paź 2012 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

To znaczy, że kupiłeś nowy cylinder do SHL? Zakładałem o tym temat

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Wto 15:01, 16 Paź 2012 Temat postu:







Tak kupiłem ten nowy cylinder, jaki pojawił sie na rynku ostatnio. Z zewnątrz wygląda dobrze. Oddaje go do szlifu pod tłok stary tłok. Po dotarciu dam znać jak taka konfiguracja się spisuje.
Powrót do góry
Rojek
PostWysłany: Wto 18:26, 16 Paź 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 1140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RLU

No to czekamy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Wto 13:35, 08 Sty 2013 Temat postu:







Niestety po remoncie z nowym cylindrem i tłokiem z Osy po przejechaniu 50 km silnik sie zatrzymał. Powodem był obluzowane zabezpieczenie sworznia tłoka. Mój błąd - zabezpieczenia już podczas zakładania wyglądały na liche.

Cylinder niestety został uszkodzony. Kupuję nowy i robie szlif pod stary tłok (tłok jaki był w silniku po kupnie motocykla - nie powinienem miec problemów z puchnącym tłokiem)

Czy ktoś próbował stosować pierścienie segera zamisat tych drucianych zabezpieczeń sworznia ? Czy możecie polecić konkretny sklep z dobrymi pierścieniami ?

tak off topic - mam do sprzedania zarysyowany cylinder m11 s32- pierwszy szlif
Powrót do góry
Polonez
PostWysłany: Śro 17:29, 09 Sty 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Adamerek jak oceniasz ten nowy cylinder? W sensie wykonania, zgodności okien z oryginałem i z karterami, ogólnie jak to wygląda? Pytam bo też rozważam zakup nowego cylindra w przyszłości.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
daszkes
PostWysłany: Śro 20:16, 09 Sty 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 11 Cze 2012
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żyrardów

Gdzieś czytałem by lepiej nie stosować segerów jako zabezpieczenie sworznia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wild
PostWysłany: Śro 21:29, 09 Sty 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Oczywiście że pierścienie Seegera można wstawić jako zabezpieczenie sworznia tłoka. Trzeba odpowiednio dopasować pierścień do średnicy wytoczonego zagłębienie w tłoku. Przede wszystkim zwrócić uwagę by pierścień osadczy nie był za małej średnicy. Uszy oczywiście muszą być skierowane do wewnątrz.
Dodam, iż takie rozwiązanie jest obecnie stosowane w niektórych silnikach tłokowych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mruty
PostWysłany: Śro 23:31, 09 Sty 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

Panacewicz bodajże pisze że nie należy stosować pierścieni segera do zabezpieczania sworzni.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Polonez
PostWysłany: Śro 23:43, 09 Sty 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Jak rowek w tłoku ma kształt prostokątny to należy stosowac seger, a jak okrągły to zabezpieczenie druciane, a że nowe tłoki mają w 99% okrągły rowek to wiadomo co stosowac.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wild
PostWysłany: Czw 19:15, 10 Sty 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Oto możliwości zabezpieczenia tłoka:



Koledzy wyżej słusznie zasugerowali o zależności rodzaj zabezpieczenie - kształt rowka w tłoku. Jest tutaj jednak pewna luka w myśleniu. Otóż jeżeli rowek w tłoku jest zbyt mały na skutek błędu tokarza to o wiele lepiej umieścić odpowiedni pierścień Seegera, który dzięki większej sprężystości będzie "mocniej" siedział w gnieździe. Ten przypadek jest jednak również niedopuszczalny. Jedynym słusznym zabiegiem jest powiększenie rowka.



Uszkodzenie tego tłoka nastąpiło po wypadnięciu oryginalnego zabezpieczenia wykonanego z drutu stalowego.
Należy zawsze sprawdzić poprawność montażu zabezpieczenia Segeera, czy też z drutu stalowego poprzez próbę obrotu wokół miejsca zamocowania. Pierścień powinien obracać się, a w żadnym wypadku nie może wyskoczyć!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / S32 | S32-U->Tłok z OSA M52 175 do M11
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group