Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / S32 | S32-U->Stuki w silniku s32

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Stuki w silniku s32 <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
maro24
PostWysłany: Śro 10:32, 30 Mar 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 02 Mar 2016
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tomaszów Lubelski

Marco napisał:
Każdy nowy tłok powinien być sezonowany podobno nawet 2lata, to powiedział mi facet w jednym sklepie z częściami do PRL-owskich motocykli jakiś czas temu. Potwierdziło się jak zaniosłem niedawno cylinder do szlifu. Szlifierz zaczął szukać na tłoku daty odlania.
Czy wy też spotkaliście się z czymś takimi ?



To o czym piszesz ma jakieś uzasadnienie, ponieważ w odlewach podczas produkcji powstają naprężenia skurczowe. Takie sezonowanie tłoka ma na celu relaksację naprężeń. Aby przyśpieszyć ten proces stosuję się obróbkę cieplną więc nie wiem czy takie sezonowanie ma do końca sens przy wyrobach dobrej jakości, które spełniają określone normy oraz ich wymiary mieszczą się w określonej tolerancji wykonania.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco
PostWysłany: Śro 22:26, 30 Mar 2016 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2230
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

Widzę że temat żywy, więc opiszę tutaj cuda na kiju jakie mnie spotkały. Po odebraniu cylindra ze szlifierni ( Bylin mi świadkiem ) wszystko spasowane idealnie, więc przyszedł czas na montaż. Z braku czasu zeszło mi trochę i montowałem świeżo spasowany zestaw dopiero przed świętami. Tłok i cylinder do tego czasu leżał sobie na półce w ciepłym warsztacie. Podczas montażu sworznia, nalałem do denka tłoka nitro, podpaliłem żeby tłok się nagrzał i wcisnąłem sworzeń na korbowód. Nie obyło się bez szkód, kawałek aluminium tłoka się wyszczerbiło, a miejsca zabezpieczeń prawie przestało istnieć, sworzeń był spasowany z tulejką korbowodu, ale za ciasny w tłoku. To jeszcze nic w porównaniu z tym, co spotkało mnie następnie Smutny Założyłem pierścienie na tłok po pomiarach ( 0,35) następnie cylinder i tutaj ZONK... tłok nie mieści się w cylindrze Zdziwiony cuda jakieś ??? Miesiąc wczesniej było idealnie, a teraz tłok wchodzi tylko na 2/3 swojej wysokości i STOP. Bez pierścieni to samo. Nikt nie jest w stanie wytłumaczyć mi co spowodowało taki efekt, tłok zmienił swój wymiar leżąc na półce Zdziwiony Pomyłka z zamianą tłoka nie wchodzi w grę, cylinder też ten sam... Zdegustowany
Jedynym wytłumaczeniem tego zjawiska jest fakt, że ten tłok kupiłem w cx gdzie leją tłoki, czyli świeże, nówki nie śmigane, a poprzednie kupowałem w sklepie gdzie leżą już z 14lat, nigdy nic się nie działo, nawet przycierki, a teraz takie cuda.. i to bez konkretnej odpowiedzi Zdegustowany Cross Impeks w odpowiedzi zaproponował wymianę tłoka na nowy i są zainteresowani wadliwym tłokiem do zwymiarowania.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 Strona 3 z 3

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / S32 | S32-U->Stuki w silniku s32
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group