Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / S32 | S32-U->Stuki w silniku s32

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Stuki w silniku s32 <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
towot
PostWysłany: Sob 21:32, 29 Sie 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1099
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Te tłoki podobno produkują na Tajwanie i są jeszcze gorsze niż Cross Impex, chyba że to ja mam jakiegoś pecha. Oczywiście testowałem ten tłok i przejechałem 1,5 km i się zatarł, Cross'owym przejechałem 5 km i się zatarł.
Proszę w takim razie o informację o węgierskich tłokach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco
PostWysłany: Sob 21:38, 29 Sie 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

Ja kupuje tylko z cross impex i nic się nie dzieje. Przed szlifem zawsze gotuje tloki parę razy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Oldtimer1967
PostWysłany: Nie 10:17, 30 Sie 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 17 Sie 2015
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Teraz tak myślę, czy to może stukać tłok o głowicę? Jaka ma być szczelina pomiędzy karterami a cylindrem i pomiędzy cylindrem a głowicą?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco
PostWysłany: Nie 12:16, 30 Sie 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

To raczej nie możliwe, tlok nie dochodzi o górnej czesci cylindra, ok 5mm poniżej. Jak miałeś robiony szlif, to próg też odpada. Zdejmij cylinder i zobacz jak to wygląda. Sprawdź czy nie masz luzu w miejscu sworzeñ- tłok. Nieodpowiedni montaż sworznia może także doprowadzić do powstania luzu w tym miejscu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Oldtimer1967
PostWysłany: Nie 14:19, 30 Sie 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 17 Sie 2015
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Tak też zrobiłem no i luz był na boki na sworzniu ale w tulejce na korbowodzie. Zdemontował w celu weryfikacji i okazało się, że luzu nagle niema. Zamontowałem tłok ponownie i luz zniknął. Ale podejrzewam że to wróci.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Szymonshl
PostWysłany: Pon 12:07, 31 Sie 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Halcik ja nie robiłem szlifu tylko kupiłem nowy gotowy zestaw . Czytaj ze zrozumieniem . Todo niczego się nie nadawało tak jak te tłoki za 20 czy 30 zł z impexu .
Link który podałeś jest prawidłowy . Właśnie na takim mam już 17 tyś nabite i zero problemów . Te tłoki prawie wgl nie odbiegają od oryginału . Nawet mają tak samo dorobiony kształt okien płuczących . Nie to co te impexy które trzeba było podcinać aby w odpowiednim momencie zamykały mieszankę .
U mnie na impexie dało się jeździć ale nie długo i silnik miał moc na poziomie wsk 125 . Czyli za mało.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Szymonshl dnia Pon 12:40, 31 Sie 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Pon 13:43, 31 Sie 2015 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Szymonshl napisał:
Nie kupować tego szrotu z Allegro !!!
Ja kupiłem na próbę aby sprawdzić .
Po założeniu nie miał siły uciągnąć na 3 biegu . Kompresja też połowa tego co powinien mieć na oryginalnym .
Polecam zrobić na 5 szlif i kupić węgierski tłok do SHL które na wiosnę wprowadzili do sprzedaży . Kosztuje około 80 zł ale bynajmniej nie puchnie i moc ma jak na oryginalnym . Ogólnie mam na węgierskim tłoku przejechane 17 tyś od wiosny i to przeważnie we dwie osoby , a silnik chodzi jakby był świeżo po remoncie . Przez ten przebieg świecy nie zmieniałem ani razu , co jest oznaką dobrego spalania .

Gdzie tu informacja, że kupiłeś cały zestaw tłok i cylinder? Czepiasz się.

A z drugiej strony kto wierzy że na takie zestawy robią selekcję i dopiero składają zestaw?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Szymonshl
PostWysłany: Pon 14:42, 31 Sie 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Cały czas była mowa o zestawie i tłokach impex więc napisałem że kupiłem na próbę . jeśli nie skumałeś , że chodziło o zestaw to przykro mi .
Wątpię , że robią selekcję . Szczerze to na tym zestawie , tłok nie puchł za mocno ,ale mocy to on na tym nie miał żadnej


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomekshlm06t
PostWysłany: Wto 22:27, 01 Mar 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 19 Lut 2016
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ze wsi

zacieranie się tłoka po kilku kilometrach, jak pisze towot, może być spowodowane np. krzywą korbą i tarciem tłoka o cylinder od strony piasty sworznia. A zmienił tłok na nowy i również zatarcie. Przyczyną może też być zbyt uboga mieszanka (nastawy gaźnika), lub fałszywe powietrze zubażające mieszankę (nieszczelność układu ssącego).
Mnie skleił się tłok z cylindrem po przebiegu po remoncie około 10kkm przez zatkanie otworka odpowietrzającego zbiornik. Wtedy również mieszanka stała się zbyt uboga, a było ciepło, górskie podjazdy itp.

[quote="halcik"]
Szymonshl napisał:
A z drugiej strony kto wierzy że na takie zestawy robią selekcję i dopiero składają zestaw?

Taki zestaw można przecież pomierzyć....


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomekshlm06t dnia Wto 22:34, 01 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Śro 9:07, 02 Mar 2016 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Jasne że można, ale ile razy chcesz odsyłać taki zestaw? Zresztą ja oprócz suwmiarki innych przyrządów nie posiadam, a tutaj potrzebna np średnicówka

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
towot
PostWysłany: Śro 9:45, 02 Mar 2016 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1099
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

U mnie ewidentnie wina leżała po stronie tłoka. Złożyłem sobie silnik z aluminiowym cylindrem i założyłem do niego tłok na 1 szlif produkcji PRL. Przejechałem na nim z 500 km i nie było żadnych problemów. Zmieniłem cylinder na żeliwny, bo taki powinien być w moim roczniku. Tłok był produkcji obecnej i się zaczęły problemy. Jedno honowanie i niwelowanie płaszcza tłoka, drugie i tak do 5-6 k. z powrotem to samo. Tak się nie da jeździć, a szlif robiłem u tego samego szlifierza co wcześniej. Potem kupiłem ten nowy zestaw cylinder+tłok+pierścienie..., założyłem na tej samej korbie, na tych samych ustawach gaźnika i mieszkanku i jak ręka odjął. Wniosek nasuwa się sam co było powodem niesprawności.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco
PostWysłany: Śro 10:09, 02 Mar 2016 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

Każdy nowy tłok powinien być sezonowany podobno nawet 2lata, to powiedział mi facet w jednym sklepie z częściami do PRL-owskich motocykli jakiś czas temu. Potwierdziło się jak zaniosłem niedawno cylinder do szlifu. Szlifierz zaczął szukać na tłoku daty odlania.
Czy wy też spotkaliście się z czymś takimi ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
towot
PostWysłany: Śro 15:31, 02 Mar 2016 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1099
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Pierwsze słyszę, przecież to nie drewno.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysiekM11
PostWysłany: Śro 17:32, 02 Mar 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 519
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: podlasie

Sezonuje się żeliwo i drewno.... ale aluminium ????????

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mprojekt
PostWysłany: Wto 23:50, 29 Mar 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: malopolska

z tego co mówił mi gość ktory robił mi szlif i dobierał tłok bo też nie wiedziałem czy mam mu wysłać czy on kupi, to stwierdził, że te nowe tloki oprócz tego że często puchna to żaden nie ma owalizacji i mi przy szlifie załozyl jakiś regenerowany bo twierdzi że od 15 lat tak robi i nie miał żadnej reklamacji. Jak na razie zrobiłem dumne 10km i odpukać spoko.
Dzieki Marco po przestawieniu dzwigni ssania we wlasciwe położenie nawet moc wróciła Jezyk


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny Strona 2 z 3

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / S32 | S32-U->Stuki w silniku s32
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group