Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / S32 | S32-U->Śruba pod silnikiem

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Śruba pod silnikiem <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Śro 23:41, 08 Paź 2008 Temat postu: Śruba pod silnikiem







Cześć

Coś pokosiło mnie żeby odkręcić śrubę która znajduje się pod silnikiem. Niestety okazało się że nie da się jej z powrotem wkręcić bo gwint się zepsuł. Śruba nie chce się dokręcić tylko kręci się wkoło.
Co z tym najlepiej zrobić? nie wiem czy to jest śruba od silnika i jeśli nie będzie szczelna to nie będzie sprężania w cylindrze? Czy to tylko zwykła śruba łącząca dwa elementy nie mająca wpływu na sprężanie?

Chciałem zamieścić zdjęcia ale forum na to nie pozwala ze względu na to ze jestem tutaj nowy.

Pomocy!

PS: Linki mogę przesłać na maila

Dziekuje
Bartek (SHL M11, przebieg 13tys)
Powrót do góry
bitels
PostWysłany: Czw 15:39, 09 Paź 2008 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Jeżeli jest to ta śruba z łbem sześciokątnym na klucz 13-14, to będziesz miał problem , ponieważ jest to śruba spustowa z komory korbowej. Bez szczelnego uszczelnienia nie odpalisz silnika. Niestety jest tam za mało miejsca aby przegwintować na większy gwint.
Moja rada taka : Wyciągnij silnik z ramy i zawieź go do punktu gdzie naprawiają głowice samochodowe. Tam delikatnie powiększy ci gwint, wkręci taka sprężynkę z gwintem i gotowe na lata. Taka operacja nie powinna kosztować więcej niż 10 pln. Ostatnio tak naprawiałem gwinty pod szpilki w silniku SM 1 z Rysia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lehoom
PostWysłany: Pią 0:46, 10 Paź 2008 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 11 Lut 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: London,Bydgoszcz

Też miałem takowy problem dawno temu. W przeciwnej połówce bloku jest nadlew w miejscu tej śruby. Obciąłem go i śruba wtedy przeszła na wylot, z każdej strony dałem podkładkę miedzianą, zakręciłem i git było. A dodatkowo ściska jeszcze kartery. Hyhy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pią 12:33, 10 Paź 2008 Temat postu:







Dzieki za odpowiedzi.

lehoom, czy Twoje rozwiązanie nie będzie przepuszczać? Czy to bedzie szczelne i bezpieczne?
Powrót do góry
lehoom
PostWysłany: Sob 0:32, 11 Paź 2008 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 11 Lut 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: London,Bydgoszcz

No u mnie było ok. Po to dałem podkładki miedziane których używa się np. w układach hydraulicznych przy śrubach gdzie mogą być nieszczelności.
Ważne jest abyś ten cycek obciął prostopadle do jego osi bo jak obetniesz/zeszlifujesz pod kątem to nie da rady tego uszczelnić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Nie 0:29, 12 Paź 2008 Temat postu:







Dziekuje za pomoc

Bartek
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / S32 | S32-U->Śruba pod silnikiem
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group