Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / S32 | S32-U->[M11] SPRZĘGŁO - nie chce się rozłączać

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
[M11] SPRZĘGŁO - nie chce się rozłączać <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Pią 12:00, 12 Gru 2008 Temat postu: [M11] SPRZĘGŁO - nie chce się rozłączać







Witam, mam pytanie czy ktoś z Was spotkał się kiedyś z takim problemem, że nie po wciśnięciu dźwigni sprzęgło nie wykazuje najmniejszych chęci do rozłączenia silnika od skrzyni biegów. Praktycznie całe sprzęgło w mojej SHLce jest wymienione. Po złożeniu i przejechaniu paru kilometrów zaczęło się ślizgać. Regulacja nie pomagała więc rozebrałem i okazało się że spręzyna dociskowa była już bardzo kiepska (wysokość znacznie poniżej dopuszczalnej normy) więc ją również wymieniłem, mocno dokręciłem i od tego czasu jakby sprzęgła nie było... silnik połączony ze skrzynią na stałe... Dodam jeszcze, że spędziłem cały wieczór na regulacjach i sprawdziłem - po wciśnięciu dźwigni na kierownicy popychacz na tyle podnosi dekielek dociskowy, że tarcze sprzęgłowe są luźne (robiłem testy przed założeniem kapy silnika).

Proszę o popdpowiedź co może być przyczyną? Czy możliwe że za mocno dokręciłem sprężynę sprzęgła?
Powrót do góry
picek
PostWysłany: Pią 17:08, 12 Gru 2008 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1377
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zwoleń

Mam rozumieć że zrobiłeś test i sprzęgło działało prawidłowo do momentu uruchomienia silnika? To w takim przypadku możliwe są dwie rzeczy. Pierwsza to olej w skrzyni, sprawdź ilość i czy jest odpowiedni. Druga to że Kosz sprzęgłowy ma wyżłobienia na krawędziach styku z tarczami sprzęgłowymi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pią 19:31, 12 Gru 2008 Temat postu:







Test polegał na pociągnięciu dźwigni na kierownicy i sprawdzeniu czy dekielek dociskowy się unosi dzięki czemu tarcze sprzęgłowe są luźne w koszu ale robiłem to w motorze położonym na bok i zdjętym deklu silnika - zgodnie z literaturą na temat napraw sprzęgła bez wyciągania silnika z ramy (...no i tarcze są wtedy luźne). Po dokręceniu dekla i próbach, bez odpalania tylko "na pych", sprzęgło nie rozłącza... (pchałem powoli jakies 200 metrów; na luzie; wrzucając co chwila 1 lub 2 bieg i wciskając dzwignię sprzęgła na kierownicy - sprzęglo nie zadziałało)

Co do Twoich sugestii to kosz sprzęgłowy i tarcze korkowe są nowe, a oleju w trakcie prób było rzeczywiście za mało (myślę że około 1/3-1,4 wymaganej ilości - choć tarcze korkowe były już trochę nasiąknięte olejem bo jak napisałem wcześniej zabrałem się za to bo wcześniej sprzęgło ślizgało się z powodu kiepskiej sprężyny)

Czy mimo nasiąkniętych tarcz problem może leżeć w ilości oleju?
No i co ze sprężyną? Czy jest możliwe że zbyt mocno dociągnięta coś blokuje w sprzęgle?

Dzięki z góry za odpowiedź!
Powrót do góry
barteq
PostWysłany: Sob 11:12, 13 Gru 2008 Temat postu:


Administrator
Administrator

Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

możliwe że tarcza dociskowa unosi sie za mało, tarcze muszą mieć pomiędzy sobą troche luzu, czy podczas tego testu próbowałeś ruszać silnikiem gdy tarcza była uniesiona, sprzęglo ślizgao się czy nie ?
Druga sprawa to może być zbyt lepki olej, uzupełnij także jego ilość.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Sob 14:24, 13 Gru 2008 Temat postu:







Pokombinuję jeszcze (w następny weekend - teraz nie dam rady) z tarczami no i oleju doleję...
Napiszę wtedy czy udało mi się problem rozwiązać i co było przyczyną.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / S32 | S32-U->[M11] SPRZĘGŁO - nie chce się rozłączać
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group