Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / S32 | S32-U->składanie S32- skrzynia nie mieści się w karterach

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny
składanie S32- skrzynia nie mieści się w karterach <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
halcik
PostWysłany: Wto 14:51, 20 Gru 2011 Temat postu: składanie S32- skrzynia nie mieści się w karterach


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Witam, mam problem Zalamany , jakiś czas temu (2miesiące) złożyłem silnik Kwadratowy. Miałem dwa podejścia i zawsze ten sam problem. Mianowicie wałek zdawczy z łożyskiem nie mieści mi się w karterach. Zacząłem się już zastanawiać czy nie wyjąć podkładki pod wałek zdawczy bo to akurat ta grubość o którą całość mi wystaje Zdegustowany . Powoli sączy mi się tam olej co mnie irytuje, poza tym silnik sprawny, biegi chodzą ok. Simeringi kupowałem pod stare więc nie są szersze. Ja wiem, że stare motorki nie gubiły oleju, tylko znaczyły swoje terytorium, ale miejsce gdzie on stoi jest już zasmarkane Zalamany

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Inżynier
PostWysłany: Czw 22:27, 22 Gru 2011 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kęty koło Bielska

No dobrze. Poszukajmy więc przyczyny.... Podkładkę pod wałek zdawczy montujesz wyżłobieniem w stronę wałka? Rozumiem że wałek zdawczy nie wchodzi na odpowiednią głębokość do skrzyni, co powoduje iż miseczka lekko odstaje jakby od karteru??

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Inżynier dnia Czw 22:29, 22 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Pią 8:34, 23 Gru 2011 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Zdaje mi się że tak złożyłem, to wytłoczenie potraktowałem jako "zbiorniczek" na olej dla wałka zdawczego. Pokrywka którą trzyma simering potrzebowałaby z 3-4 podkładek papierowych, żeby oprzeć się na karterze. Dlatego mam tam ciągle nieszczelność. Wystaje też trochę łożysko, ale o wspomnianą wcześniej odległość. Wczoraj kontrolowałem drugą stronę silnika, czyli od sprzęgła, ale tam kosz ustawia się ładnie (łańcuch) do wału. Dzisiaj odkręcę pokrywkę która trzyma simering i zobaczę czy da się wyjąć z wałkiem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Inżynier
PostWysłany: Pią 22:58, 23 Gru 2011 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kęty koło Bielska

Czyli tak. Wyżłobienie musi koniecznie być skierowane w stronę wałka GŁÓWNEGO. Jeżeli skierowałeś go w stronę zdawczego, to właśnie to powoduje iż wałek się nie mieści!!!!. Dlatego ponieważ wałek GŁÓWNY ma lekko stożkową krawędź i to wyżłobienie jest właśnie po to by na ten stożek się dopasować.
Wyciągnij wałek zdawczy (jak dasz radę...., bo nie wiem czy to wykonalne bez rozpołowienia silnika - może być problem) i przyjrzyj się dokładnie, w którą stronę dałeś wyżłobienie. Jak chcesz to cyknę ci fotkę, to musi spowodować odsuniecie wałka o ok 3 do 5 mm!! Mruga


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Inżynier dnia Pią 23:00, 23 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Nie 9:31, 25 Gru 2011 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Pewnie nie wytrzymam i zabiorę się za to w poniedziałek. Zdjęcia mam, ale wałka nie wyjmowałem.
tutaj widać ile wałem wchodzi w tryb
[link widoczny dla zalogowanych]

a tutaj ilość silikonu
[link widoczny dla zalogowanych]

zastanawiam się bo szczerze całość zachlapana jest olejem, czy olej nie cieknie pomiędzy wałkiem a trybem. Ale po zdjęciu widać że przerwa między podkładką a karterem jest spora[url][/url]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez halcik dnia Nie 9:43, 25 Gru 2011, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Nie 21:27, 25 Gru 2011 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Wiem że Święta, a ja bezbożnik, ale nie wytrzymałem. silnik rozkręcony w drobny mak. przy karterze od strony sprzęgła mam małą podkładkę, która musiała być przyczyną całego przesunięcia, ale pękł mi seger (oba ucha) na koszyku sprzęgłowym i nie mogę go rozkręcić chwilowo. Inżynier zdjęcie jednak będą mile widziane, mogą być na maila [link widoczny dla zalogowanych] podeślę Ci wtedy książkę o nakładaniu powłok galwanicznych

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Inżynier
PostWysłany: Nie 21:57, 25 Gru 2011 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kęty koło Bielska

Ok. Nie ma sprawy. Jutro wysyłam fotkę Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szczesk
PostWysłany: Wto 18:04, 08 Lip 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

Dzisiaj zabrałem się za przymiarki do składania silnika i wystąpił mały problem. Otóż przy składaniu skrzyni okazało się, że nie mogę domknąć silnika. W lewy karter wcisnąłem łożysko z wałkiem głównym:
[link widoczny dla zalogowanych]
A w prawy karter łożysko z wałkiem zdawczym:
[link widoczny dla zalogowanych]
Pomiędzy nie włożyłem pierścień odległościowy o grubości 3mm wyfrezowaną stroną w stronę wałka głównego i tak złożony silnik nie chciał się domknąć. Smutny Zmierzyłem głębokość wytoczenia pod pierścień w wałku zdawczym i wyszło mi 3,3 mm, więc pierścień chowa się w wałku tylko 0,3 mm. Znalazłem taki schemat:
[link widoczny dla zalogowanych]
gdzie ewidentnie widać że pierścień powinien się schować głębiej. Odchudziłem więc swój pierścień i skrzynia dała się złożyć przy grubości pierścienia ok 1,9 mm :
[link widoczny dla zalogowanych]
(po lewej pierścień odchudzony (1,9 mm) po prawej org (3 mm))

I teraz pytanie: jaką głębokość powinno mieć wytoczenie w wałku oraz jak gruby oryginalnie był pierścień odległościowy? Jak ktoś ma silnik rozłożony, to proszę o zmierzenie.
Dodam, że wszystkie części są oryginalne


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szczesk
PostWysłany: Śro 21:14, 09 Lip 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

Nikt nie ma rozłożonego silnika? Wesoly
Jeśli ktoś ma to proszę o zmierzenie głębokości wytoczenia pod pierścień dystansowy w wałku zdawczym

[link widoczny dla zalogowanych]


Oraz o długość wałka głównego
[link widoczny dla zalogowanych]
Padam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Czw 21:48, 10 Lip 2014 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Jak nie zapomnę Wesoly mam dwie skrzynie w zapasie, więc pomiar uśrednię

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szczesk
PostWysłany: Czw 23:17, 10 Lip 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

Dzięki kolego bardzo mi na tym zależy Padam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Pią 22:50, 11 Lip 2014 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Sorry, nie wyrobiłem się. Ale wpisuje przypomnienie i robię to jutro od rana. Niestety części i motorki mam w garażu, a mieszkam w bloku bo bym poleciał.

EDIT
Głębokość wałka zdawczego
1. 3,95
2. 4,15
długość ośki wałka głównego
1. w zależności od położenia 65.70 a 65.84
2. drugiego luzem nie miałem


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez halcik dnia Sob 12:29, 12 Lip 2014, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lemik
PostWysłany: Nie 10:38, 13 Lip 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

wczoraj składałem silnik i miałem ten sam problem, okazało się że trzeba mocniej dobić łożysko na wałku głównym aby dobrze oparło się na kole zębatym I biegu
[link widoczny dla zalogowanych]
i jeszcze jedna sprawa zobacz czy łożysko dobrze siedzi w karterze, po zamieszczonych zdjęciach wydaje mi się że łożysko masz trochę za płytko wbite w karter


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lemik dnia Nie 10:43, 13 Lip 2014, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szczesk
PostWysłany: Nie 12:53, 13 Lip 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

Dzięki halcik !!! Wesoly
U mnie podtoczenie w wałku zdawczym ma 3,3 mm, co jest trochę dziwne bo wałek ma sygnaturę WFM Zdziwiony
Więc w wałku zdawczym znajduje się zagubione 0,7mm, ale aby zamknąć silnik razem z podkładką dociskającą łożysko wałka zdawczego od strony zębatki zdawczej muszę znaleźć jeszcze 0,9mm Zdegustowany

Co do sugestii lemika, to wydaje mi się, że łożysko na wałku głównym docisnąłem do końca, a przy wciskaniu w karter też zdziwiło mnie że lekko wystaje, ale docisnąłem je do pierścienia osadczego.

PS
Panowie, ten pierścień dystansowy powinien mieć ok 3mm ? Bo teraz dojrzałem na swoim, że raczej nie jest oryginalny bo ma ślady po szlifowaniu. Mam w swoich częściach pierścień do WSK i wydaje mi się że ten co mam jest roztoczonym i przeszlifowanym pierścionkiem z WSKi


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Nie 16:01, 13 Lip 2014 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Zdaje mi się, że to jeden czort. Mam silnik wski i shl i chyba jakiejś powalającej różnicy nie widziałem między tymi pierścieniami. Jak poczekasz znowu to pomierzę Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny Strona 1 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / S32 | S32-U->składanie S32- skrzynia nie mieści się w karterach
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group