Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / S32 | S32-U->SHL 11 Problem z praca silnika

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2
SHL 11 Problem z praca silnika <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
wild
PostWysłany: Śro 15:10, 23 Cze 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

motomaciey napisał:
Migacze były w wersji lux 2 montowane w końcówkach kierownicy, ta wersja była wyposazona też w akumulator 10Ah, lepszy prostownik, osłony na nogi i szybę.


Masz rację Macieju. Był taki temat (wklejam dla zainteresowanych):
http://www.shlka.fora.pl/ciekawostki,21/m11-lux-shl-m11-lux-2,1136.html

Jest tam fotka - mało wyraźna, ale można dostrzec kształt.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Czw 13:20, 24 Cze 2010 Temat postu:







Dzieki wielkie pozostane przy oryginale bez migaczy......

Natomiast pojawiła się dziwna sprawa podczas jazdy, przy dużych prędkościach przednie koło zaczyna strasznie nosić na boki i nie wiem jak zapanować nad SLką Smutny Może jakaś podpowiedz apropo łożyska amory....? Gdize szukać przyczyny

2 pytanko teraz po wyczysczenieu gaźnika... założeniu filtra gdy przed ospaleniem wciskam przycisk przelewu wylewa mi się benzyna na silnik czy to normalne??

MArek very green Shlkowiec, to nie grzech ale ciężki wstyd przewala oczami
Powrót do góry
drix1994
PostWysłany: Czw 20:32, 24 Cze 2010 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

Raz, że musisz prawdopodobnie uszczelnić armorki, dwa na 100% musisz wymienić tulejki wahacza i te przy uchwytach amortyzatorów i sprawdź czy nie masz koła pokrzywionego.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motomaciey
PostWysłany: Czw 20:46, 24 Cze 2010 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz

Jeśli nie pomoże to co kolega drix napisał, możesz usztywnić zawieszenie wstawiając twardsze sprężyny, dystanse, albo jak proponuje p. Sałek w swoim opracowaniu - skrócić sprężyny o dwa zwoje, wtedy też zmieni się geometria zawieszenia.

Wild, ciekawy ten Lux 2, do tej pory tylko o nim czytałem, fotek nie widziałem żadnych Padam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez motomaciey dnia Czw 20:47, 24 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pon 22:40, 28 Cze 2010 Temat postu:







Panowie, po co od razu tak radykalnie, ciecie sprężyn itp.

Niestety zawieszenie przednie SHL ma to do siebie, że jest podatne na drgania i wpadanie w rezonans( tzw. shimmy). Dlatego Motocykle te zostały wyposażone w amortyzator cierny skrętu (to pokrętło na środku kierownicy). Jeżeli mimo maksymalnego skręcenia tego amortyzatora, koło nadal wpada w wibracje to powody są dwa, a nawet trzy, które można sprawdzić praktycznie od reki:

primo luzy na tulejkach wahacza i amortyzatorów, jak już kolega wcześniej słusznie podpowiedział. Jedna osoba trzyma widelec, druga szarpie wahacz i amorki,

secundo krzywe koło,wystarczy pokręcić i sprawdzić czy felga bije i czy jest to bicie promieniowe czy poprzeczne. Bić mogą również źle ustawione opony, zwłaszcza jak są jeszcze z epoki (sprawdź ciśnienie),

tertio sprawdź czy ilość i stan wszystkich części jakie powinny być w przedniej osi, chodzi mi o wszelkie podkładki, tulejki dystansowe, łożyska (sprawdź ich stan, czy nie są wybite), jest taki jak mówi "Pismo". Jeżeli zabraknie choćby jednego elementu z całej układanki lub będzie on zużyty to będzie on źródłem luzu. U mnie kiedyś był zgnieciony taki aluminiowy "kapturek", który osłania łożysko z lewej strony koła i powodował przy pewnej prędkości wachlowanie kierownicy. Wymiana elementu na prawidłowy i jak ręką odjął.

To tak z grubsza, to co można od razu sprawdzić. Jest oczywiście jeszcze możliwość wybicia łożysk w główce ramy, ale raczej w SHL jest to spotykane sporadycznie. No chyba, że się zaczyna używać tego zabytku jak crossowki to się później kończy skrzywionym widelcem i luzami na łożyskowaniu.

Ok dość przynudzania, powodzenia.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2 Strona 2 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / S32 | S32-U->SHL 11 Problem z praca silnika
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group