Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / S32 | S32-U->Nowe cylindry SHL M11

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Nowe cylindry SHL M11 <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
halcik
PostWysłany: Sob 16:24, 29 Wrz 2012 Temat postu: Nowe cylindry SHL M11


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 1642
Przeczytał: 22 tematy

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Temat zakładam jako informację dla użytkowników.
Na allegro dostępne są nowe cylindry do naszych SHLek Wesoly Może ktoś będzie miał styczność z tym produktem i coś ciekawego nam napisze. Wcześniej dostępne w sprzedaży były cylindry do OSY, ale nie czytałem na ich forum co o nich sądzą


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pon 13:18, 01 Paź 2012 Temat postu:







Sam przymierzam sie do zakupu takiego. Nowy tłok mi puchnie. Mam stary bez zarysowań i zastanawiam się czy nie było by dobrym pomysłem kupić nowy cylinder i wyszlifować go pod stary tłok. Co o tym myslicie, czy to lepsze rozwiązanie niż kupowanie kolejnego współczesnego tłoka?
Pozdrawiam
Powrót do góry
halcik
PostWysłany: Pon 17:40, 01 Paź 2012 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 1642
Przeczytał: 22 tematy

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Powiem tak, tłok ułożył się już pod dany szlif z którym on współpracował. Żaden tokarz nie robi tego idealnie, zawsze powstaje jakieś odstępstwo, dlatego kiedyś istniały grupy selekcyjne pod jeden szlif. Dawniej stosowano również metodę rewitalizacji tłoków z prostej przyczyny, ich brak na rynku. Dlatego nie powiem że to jest szczęśliwy pomysł, ale jakiś sposób na poradzenie sobie z problemem może być. Jak chcesz możesz zostać pionierem i opisać nam swoje przygody z tym cylindrem. Choć znając ciut bliżej temat ich wytwarzania zastanawiam się nad jakością tulei cylindra.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
picek
PostWysłany: Pon 21:25, 01 Paź 2012 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1377
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zwoleń

helcik napisz coś więcej jak wiesz.
ja bardziej obawiam się o tłok w tym zestawie ale możliwe że sama tuleja też jest kiepska. trzeba było by to przetestować .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Czw 22:44, 04 Paź 2012 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 1642
Przeczytał: 22 tematy

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Więc na innym forum miałem okazję pisać z gościem, który zajmował się w jakiejś firmie wytwarzaniem współczesnych cylindrów do WSK. Jako główna wada nowych cylindrów wymienił ich słabą jakość i utwardzenie. Wszystko to jest związane z czasem w jakim są one wytwarzane, robione są one na masówkę, więc często zdarzały się takie, które wykraczały poza normę, a jak wiemy w sklepie nie mamy już grup selekcyjnych. Oszczędzało się również na jakości materiału z których były wytwarzane tuleje. Ogólnie istnieją taki, co do których tokarz się przyłożył albo wyszły lepiej niż inne. Na pewno jest to fajna alternatywa dla posiadaczy M11. Zawsze można zrobić regenerację cylindra ale to już sporo wyższy koszt, chociaż i lepsza jakość. Jakby się ktoś jednak zdecydował, a miał odpowiedni sprzęt pomiarowy to proszę o umieszczenie wymiarów takiego cylinderka

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
picek
PostWysłany: Pią 12:47, 05 Paź 2012 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1377
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zwoleń

Według mnie wymiar nie stanowi problemu jedyny problem to jeśłi tuleja jest z czegoś dziwnego - ale powinna być żeliwna jak cały cylinder. Więc może będzie dobrze. Ja narazie nie potrzebuje cylindra bo mam ich kilka, ale jak będę miał go kiedyś w rekach to zmierzę średnicę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / S32 | S32-U->Nowe cylindry SHL M11
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group