Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / S32 | S32-U->[M11] Remont silnika - pytania.

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
[M11] Remont silnika - pytania. <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Doli_M11
PostWysłany: Pon 21:04, 16 Kwi 2007 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

Wydaje mi sie ze nie beda pasowały... ale jak chcesz to moge podac Ci wymiary Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Wto 9:48, 17 Kwi 2007 Temat postu:







Doli_M11 napisał:
Wydaje mi sie ze nie beda pasowały... ale jak chcesz to moge podac Ci wymiary Wesoly

będę dzwięczny Wesoly
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Wto 14:33, 21 Sie 2007 Temat postu:







Witam wszystkich po raz pierwszy Wesoly
Remontuje silnik SHL'ki rocznik 64 i mam kilka pytań.
Cylinder i tłok to nominały ale tłok jest przytarty a cylinder ma dużo rys, kilka dosyć głębokich. Na który więc szlif kupić tłok 2 czy 3 ? Tłok mam zamiar wygotować bo z tego co wyczytałem na forum są one kiepskiej jakości.
W którym sklepie internetowym można kupić tłok aby był z cross impexu? czy można też zamówić?
Korbowód na wale ma wyczuwalny luz, czy lepiej kupić cały zestaw wraz z korbowodem czy wymienić tylko łożysko? Oczywiście wał będzie wyważany.
Czy można zamontować kryte łożyska kulkowe w kartery czy lepsze będą odkryte?
I w którym sklepie najlepiej dokonać zakupu wszystkich części?
Pozdrawiam wszystkich i z góry dzięki za odpowiedź.
Powrót do góry
ToX
PostWysłany: Wto 18:32, 21 Sie 2007 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

Witam!

Na razie odpowiem ci tylko na pytanie na temat łożysk, najlepsze będą otwarte, mimo iż ja do swojego silnika(rownież z '64 roku) włożyłem zamknięte. Zrobiłem źle, lecz dopiero później, gdy już złożyłem silnik dowiedziałem się że lepsze będą otwarte(było już na temat łożysk tutaj http://www.shlka.fora.pl/lozyska-i-simmeringi-wymiary-t375.html). Co do tego szlifu na cylindrze to nie da się powiedzieć 'na oko', każdy ma swoje twierdzenie jak wygląda głęboka rysa i każdy może uznać inaczej, moim zdaniem powinieneś zrobić dla pewności i własnego bezpieczeństwa szlif na tłok 'trójkę'. Co do tego luzu na korbowodzie to zależy czy ten luz jest bardzo wyczuwalny, ja miałem mały luz i zostawiłem tak jak jest, wolałem zainwestować te pieniądze w wizualny remont(radzę poczytać [link widoczny dla zalogowanych]. Tłok zawsze jest lepiej wygotować, nawet ten z epoki. A i jeszcze pamiętaj o bardzo dobrym uszczelnieniu silnika, najlepiej na uszczelki papierowe+heremtyk(nie polecam silikonu!!!). Przezorny, zawsze ubiezpieczony .

PS. Po za tym, staraj się starnniej czytać forum a oszczędzisz sobie czasu jak i również innym Mruga .[/b]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doli_M11
PostWysłany: Wto 19:57, 21 Sie 2007 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

Kamyk napisał:
Witam wszystkich po raz pierwszy Wesoly
Remontuje silnik SHL'ki rocznik 64 i mam kilka pytań.
Cylinder i tłok to nominały ale tłok jest przytarty a cylinder ma dużo rys, kilka dosyć głębokich. Na który więc szlif kupić tłok 2 czy 3 ? Tłok mam zamiar wygotować bo z tego co wyczytałem na forum są one kiepskiej jakości.
W którym sklepie internetowym można kupić tłok aby był z cross impexu? czy można też zamówić?
Korbowód na wale ma wyczuwalny luz, czy lepiej kupić cały zestaw wraz z korbowodem czy wymienić tylko łożysko? Oczywiście wał będzie wyważany.
Czy można zamontować kryte łożyska kulkowe w kartery czy lepsze będą odkryte?
I w którym sklepie najlepiej dokonać zakupu wszystkich części?
Pozdrawiam wszystkich i z góry dzięki za odpowiedź.


1. Jesli cylinder masz nominał, ale Twoim zdaniem ma głębokie rysy to zanies go do zakładu ktory sie tym zajmuje i oni Ci powiedzą czy na 1 szlif wystarczy, czy jest tak zle ze trzeba robic 2 szlif. Tłok mozesz sobie na szafce polozyc na szczęście Jezyk

2. Nic mi nie wiadomo o tym czy gdzies mozna kupic tłok z Cross Impex (bo u nich tylko hurtem). Takze nie pozostaje Ci nic innego po za skuter dębica lub ag-mot (linki do tych sklepów znajdziesz na naszym forum w dziale Sklepy.

3. Co do wału to oddałbym go do zakładu ktory zajmuje się regeneracją silników dwu suwowych (a więc regeneracją wałow na takze) i niech oni się martwią co z tym zrobic Jezyk

4. Łożyska zdecydowanie otwarte (kupujesz zamknięte i zdejmujesz zabezpieczenia)

5. Zakup wszystkich części hmmm... nie wiem czy masz w tym momencie na mysli te ww części (tłok, sworzen, pierscienie, łożyska itd), jesli tak to wszystko po za łożyskami i simmeringami dostaniesz w sklepach o ktorych juz pisałem, a łożyska powinienes znalezc w swoim miescie Wesoly

Mam nadzieje ze pomogłem.
Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Wto 21:20, 21 Sie 2007 Temat postu:







Padam Dziękować serdecznie za rady. Silnik już rozebrałem, jutro składam zamówienie na części, będzie II szlif.
Mam jeszcze jedno pytanie czy można zamiast hermetyka użyć do uszczelnienia wysokotemperaturowego silikonu do samochodowych misek olejowych? Mam taki właśnie zalecany przez VW. Jak myślicie wytrzyma?
Uszczelki oczywiście też będą.
Powrót do góry
Fenix
PostWysłany: Wto 21:39, 21 Sie 2007 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 19 Sie 2007
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

Do Kamyka słów kilka:
- na wał daje się tylko otwarte łożyska. A to dlatego, że są one (i muszą!!!) być cały czas smarowane przez olej zawarty w mieszance paliwowej. W zamkniętych zaś łożyskach fabrycznie nakłada się odrobinę smaru stałego, który i tak wypłynie wskutek nagrzania.
I jeszcze jedna rada co do łożysk: pytaj w sklepie motocyklowym o takie na wał silnika!!! Na pewno zaś unikaj barachła kupowanego w "wiejskich domach towarowych", wszystko dla rolnictwa itd. Tam są sprzedawane kiepskiej jakości łożyska (dobre do taczek i podonych "skomplikowanych" maszyn.
Cytat:
czy lepiej kupić cały zestaw wraz z korbowodem czy wymienić tylko łożysko?
Ja kupiłbym cały nowy wał (jeśli jest taka możliwość), a już na pewno kupiłbym chociaż kompletny korbowód z łożyskami!! Regeneracja korby pod nowe łożyska to partacka robota i robi się tylko wtedy, gdy naprawdę komplet korbowodu jest nieosiągalny (np. do stareńkich motocykli i samochodów)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ToX
PostWysłany: Wto 21:45, 21 Sie 2007 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

Co do tego silikonu, to jeśli ma dobre właściwości klejące no i jest to firmowe a nie jakieś barachło ze sklepu samochodowego na rogu za drobne to możesz go użyć. Sądzę iż da radę jeśli VW go poleca .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Fenix
PostWysłany: Wto 21:52, 21 Sie 2007 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 19 Sie 2007
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

Byle nie miał wieśniackiego czerwonego koloru!!! Bo zwieśniaczysz swoją maszynę... Wesoly Hyhy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Śro 11:13, 22 Sie 2007 Temat postu:







Ok, będzie nowy kompletny korbowód razem ze sworzniem wału, łożyska odkryte, a silikon ma kolor szary więc dramatu nie będzie Wesoly
Mam jeszcze jedno pytanie, czy można gdzieś kupić nowy filtr powietrza?
Powrót do góry
Doli_M11
PostWysłany: Śro 17:43, 22 Sie 2007 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

Z tego co mi wiadomo to nie Codziennie przeglądam allegro i często widziałem filtry za małe pieniądze.
Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Czw 21:06, 23 Sie 2007 Temat postu:







Fenix napisał:
Byle nie miał wieśniackiego czerwonego koloru!!! Bo zwieśniaczysz swoją maszynę... Wesoly Hyhy

Tu się nie zgodzę bo można kleić i czerwonym wystarczy tylko potem usunąć nożykiem lub czymś podobnym to co wystaje poza łączenie i jest git jeśli się tego nie zrobi wtedy można powiedzieć że wygląda wieśniacko
Powrót do góry
Fenix
PostWysłany: Czw 21:50, 23 Sie 2007 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 19 Sie 2007
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

Pewnie że możesz się nie zgodzić --> Twoje prawo. Trudno dyskutować o gustach. Nawet po przycięciu nożykiem ten czerwony silikon będzie wyzierał spod połączonych powierzchni. Jak dla mnie to wygląda to szpetnie i wieśniacko (podobnie jak malowanie motocykla np. wałkiem).
Ale gustach faktycznie ciężko jest dyskutować. Zdegustowany


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ToX
PostWysłany: Czw 22:08, 23 Sie 2007 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

Moim zdaniem też nie wygląda to zbytnio, ale ja niestety byłem zmuszony na silikon, składałem silnik w niedzielę i tak się składa (Hyhy) że u mnie w garażu nie może stać coś przez dłuższy czas(czyli ok. 1 dnia)bo od razu coś się z tej rozebranej rzeczy zgubi lub pobrudzi itp. a pod ręką był tylko ten czerwony (IMHO) badziew, więc go użyłem, jednak żałuję tego mocno bo motor po stronie kopnika, gdzie jest olej cieknie i bardzo mnie to denerwuję, jednak przy najbliższej zmianie oleju kupuję jakiś firmowy silikon lub docinam porządną uszczelkę bo tego czerwonego cholerstwa mam dość. I również zgadzam się z feniksem, jest to bardzo nie estetyczne, wieśniackie rozwiązanie Jezyk.

PS. W miejscu łączenia karterów, po docięciu nożykiem, faktycznie nie widać tego silikonu czerwonego bo jest tam jeszcze uszczelka papierowa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Fenix
PostWysłany: Pią 7:30, 24 Sie 2007 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 19 Sie 2007
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

Ale nie zapominajmy, że silikon wcale nie musi być wyłącznie czerwony!!
Zapytajcie czy w waszych sklepach nie ma innych kolorów. Ja miewam zawsze "pod ręką" czarny i... bezbarwny.
Zresztą temat dyczył zupełnie czegoś innego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny Strona 2 z 3

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / S32 | S32-U->[M11] Remont silnika - pytania.
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group