Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / S32 | S32-U->[M11] Cylinder - problem.

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny
[M11] Cylinder - problem. <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Wto 21:51, 17 Lip 2007 Temat postu: [M11] Cylinder - problem.







Witam wszystkich miłośników SHLek. Od niedawna jestem posiadaczem SHL M11, a obecnie na etapie remontowania silnika. I tu moje pytanie: mam ładny cylinder (nie połamana żeberka) ale niestety to już 4 szlif i ma dość głębokie rysy. Z racji małego doświadczenia proszę o doradzenie mi co z tym fantem zrobić. Czy to już cylinder do "kosza", czy też można go uratować i w jaki sposób? Czy można kupić gdzieś taki nowy cylinder, niekoniecznie z "dawnych czasów" ? A tak przy okazji: czy wał wykonany współcześnie sprzedawany np. przez SKUTER DĘBICA jest godny polecenia? Czy ktoś go zastosował i przetestował na dłuugich kilometrach? Dzięki za cierpliwość i proszę o porady
Fan SHLek
Powrót do góry
Doli_M11
PostWysłany: Wto 23:44, 17 Lip 2007 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

Drogi Kolego ...
Po 1. Witam na nszym forum Wesoly
Po 2. Prosze o przeczytanie regulaminu i stosowanie się do jego zasad (w tym przypadku nadałes niewłaściwy tytuł swojego temau)
A przechodząc do odpowiedzi na Twoje pytanie... Jako że w dzisiejszych czasach trudno o cylinder do SHL to robi sie nawet 6 szlifów cylindra ("rozwiercanie" cylindra - jeden szlif to 0,25 mm, gdzie nominał ma 61,5 mm) więc poszukaj zakładu który zajmuje się remontami silników, najlepiej 2-suwowych, kup tłok podpisany jako 5 i zanies cylinder wraz z tłokiem do w/w zakładu. Tak Twoj cylinder jest jak najbardziej w porządku (nie do kosza Jezyk).

Odpowiedz na Twoje kolejne pytanie brzmi niestety-nie Smutny , nie mozna kupic nowego cylindra do SHL (jak sie juz trafi ze starych zapasów to za na prawde gruba kase ). Jest to spowodowane tym ze nie jest to tak proste jak np w junaku (4-suw) gdzie cylinder jest gładki... w M11 czyli w 2-suwie są kanały (okna) -ssący, wydechowy ... i nikt nie podejmuje sie odlewania nowych cylindrów, bo ich wewnętrzna budowa jest zbyt skomplikowana i pracochłonna.
Jedyna mozliwość jaką znam na "regeneracje" cylindra po 6 szlifie to wymiana tulei cylindrycznej (gość w Szczecinie to robi Wesoly ).

A na trzecie pytanie równiez musze odpowiedziec - nie. Nie polecam wałów korbowych ze sklapu Skuter Dębica

Ale sie rozpisałem Wesoly
Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Śro 11:22, 18 Lip 2007 Temat postu: Cylinder, wał - problemy







Witam ponownie. Przepraszam za zamieszanie z tematem lecz nie było to zamierzone. Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Zmierzę średnicę cylindra i napiszę wynik. To da nam obraz co z tym można jeszcze zrobić. Operację "szlifu" robię pierwszy raz dlatego wolę najpierw zapytać zanim coś skarznię. A jak wiadomo taki cylinder to już rzadkość. Co do wałów ze sklepu Dębica to też słyszałem naganą opinie. Nie wiem na czym polega ich problem, domyślam się że można mieć zastrzeżenia co do jakości. Wobec tej sytuacji czy je regenerować? Jeśli tak to jakim sposobem i z jakich materiałów (zestaw naprawczy) ?
Dzięki FAN SHLek
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Śro 12:50, 18 Lip 2007 Temat postu:







z tego co wiem to w SHL robi się max 4 szlify ( nominał-nadwymiarowy 0,25-nadwymiarowy 0,50- nadwymiarowy 0,75- nadwymiarowy 1,00 )............ tak się składa że przedwczoraj odebrałem cylinder ze szlifu - był nominał a wydał na 2 szlif - ale wiadomo co firma to inne metody Jezyk ......
co do wału - w skuterze mają wały naszej rodzimej rzemieślniczej produkcji- niestety daleko im do perlowskich wyrobow......a z tego co pamiętam to wał kosztował tam ok 300 zł a regeneracja kosztuje 135 zyla ( przynajmniej ja tyle zapłaciłem )
jak chcesz namiary na tą firme to wal na pw
Powrót do góry
Doli_M11
PostWysłany: Śro 14:34, 18 Lip 2007 Temat postu: Re: Cylinder, wał - problemy


Moderator
Moderator

Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

shlm11kielce napisał:
Nie wiem na czym polega ich problem, domyślam się że można mieć zastrzeżenia co do jakości. Wobec tej sytuacji czy je regenerować? Jeśli tak to jakim sposobem i z jakich materiałów (zestaw naprawczy) ?
Dzięki FAN SHLek


Problem współczesnych wałów polega na tym ze, dzisiaj ludzie robią to tylko po to zeby zarobic... Są one wykonane z niskiej jakosci materiałów i z dokładnościa prawdopodobnie tez jest problem.

Jesli masz stary, dobry, oryginalny wał do swojej M11, to oddaj go do regeneracji. Myśle ze w kielcach, skąd SHL pochodzą, znajdzie sie przynajmniej jeden zakład który sie zajmuje regeneracja wałów do 2-suwów.

Co do Twojego ostatniego zdania to radze nie przeprowadzac regeneracji na własną rekę.

Bolo napisał:
z tego co wiem to w SHL robi się max 4 szlify ( nominał-nadwymiarowy 0,25-nadwymiarowy 0,50- nadwymiarowy 0,75- nadwymiarowy 1,00 )


No i tu sie Bolo mylisz... w prawdzie kiedys (lata 60,70 ...) rzeczywiście robiono 4 szlify... jednak dzisiaj ze wzgledy na to ze trudno o nowy cylinder lub wstawienie tulei cylindrycznej, dopuszczalne jest zrobienie 6 szlifu (moj cylinder juz jakis czas temu odebrałem z zakładu, gdzie zrobili mi 5 szlif Wesoly )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Śro 14:45, 18 Lip 2007 Temat postu: Re: Cylinder, wał - problemy







Doli_M11 napisał:

No i tu sie Bolo mylisz... w prawdzie kiedys (lata 60,70 ...) rzeczywiście robiono 4 szlify... jednak dzisiaj ze wzgledy na to ze trudno o nowy cylinder lub wstawienie tulei cylindrycznej, dopuszczalne jest zrobienie 6 szlifu (moj cylinder juz jakis czas temu odebrałem z zakładu, gdzie zrobili mi 5 szlif Wesoly )

Zawstydzony wiedze swoją na ten temat czerpałem z ksiązki Pancewicza i zakładu który robił szlif......... Hyhy
dodatkowo moge się jeszcze pochwalic że dałem do regeneracji wał do elki a oprócz tego wał do WSK 175 i 125 na rozwiercenie tulejki pod sworzeń tłokowy i........ panowie sie tak rozpędzili że przez przypadek zregenerowli mi tez wał do 175 Wesoly ....... także stówka do przodu Mruga
Powrót do góry
Doli_M11
PostWysłany: Śro 14:59, 18 Lip 2007 Temat postu: Re: Cylinder, wał - problemy


Moderator
Moderator

Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

Bolo napisał:
Doli_M11 napisał:

No i tu sie Bolo mylisz... w prawdzie kiedys (lata 60,70 ...) rzeczywiście robiono 4 szlify... jednak dzisiaj ze wzgledy na to ze trudno o nowy cylinder lub wstawienie tulei cylindrycznej, dopuszczalne jest zrobienie 6 szlifu (moj cylinder juz jakis czas temu odebrałem z zakładu, gdzie zrobili mi 5 szlif Wesoly )

Zawstydzony wiedze swoją na ten temat czerpałem z ksiązki Pancewicza i zakładu który robił szlif......... Hyhy


Rozumiem ze z tej nowej ksiązki Pancewicza - Motocykle SHL ?
Jesli tak to rzeczywiście jest w niej napisane o 4 szlifach... W tym wypadku, moim zdaniem Pancewicz korzystał ze starych tablic i stąd te 4 szlify. Dowodem na 6 szlifów moze byc chociazby dostsepnosc tłoków na 5 i 6 szlif Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Śro 18:52, 18 Lip 2007 Temat postu: Cylinder







Dokonałem pomiarów (suwmiarką) i tak: cylinder ma 62,600 (ma doś głębokie rysy), a tłok (mierzony u góry przy krawędzi) 62.200 zaś u dołu (też przy krawędzi) 62,450. Na tłoku ledwo widoczne napisy: 2-N4. Jak to rozumieć?
Przy okazji chiałbym zapytać od czego powstały rysy na sylindrze w okolicach kanałów? Widać je również na tłoku w okolicach otworu na sworzeń tłokowy. Rysy są na całej długości tłoka tak jakby coś skrobało. Czym jest to spowodowane i jak temu zapobiegać?

Proszę o bardziej doświadczonych kolegów o poradę przy doborze tłoka. Jaki wymiar/szlif ? Jakiego producenta polecacie tłoki, a jakiego nie. Kto i w jakiej cenie wykonuje dobrze usłygę szlifu. Jestem z okolic Opola. Pozdrawiam. FAN SHLek
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Czw 14:56, 19 Lip 2007 Temat postu:







shlm11kielce napisał:
Dokonałem pomiarów (suwmiarką) i tak: cylinder ma 62,600 (ma doś głębokie rysy), a tłok (mierzony u góry przy krawędzi) 62.200 zaś u dołu (też przy krawędzi) 62,450. Na tłoku ledwo widoczne napisy: 2-N4. Jak to rozumieć?

tym to się nie przejmuj i tak bedziesz musiął zrobic szlif i dać nowy tłok

shlm11kielce napisał:
Przy okazji chiałbym zapytać od czego powstały rysy na sylindrze w okolicach kanałów? Widać je również na tłoku w okolicach otworu na sworzeń tłokowy. Rysy są na całej długości tłoka tak jakby coś skrobało. Czym jest to spowodowane i jak temu zapobiegać?

a pierścienie były całe ?? często bywa że pierścień się łamie i wtedy jest taki efekt ...
shlm11kielce napisał:
Jaki wymiar/szlif ? Jakiego producenta polecacie tłoki, a jakiego nie. .

szlif taki na jaki wyda .....jeśli masz nominał to powinieneś się cieszyć jak wyda na drugi ......... o tłokach już było na forum ... poszukaj.... generalnie orginales najlepszy - bywają na allegro......
Powrót do góry
Doli_M11
PostWysłany: Czw 21:12, 19 Lip 2007 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

Moim zdaniem na 5 szlif wystarczy. Wiec etraz na Twoim miejscu kupiłbym tłok na 5 szlif i poszedł z cylindrem i tłokiem do zakłdu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Czw 23:04, 19 Lip 2007 Temat postu: 1







Kupiłem tłok na 6 szlif i dałem do szlifu. Napiszę jakie były efekty w okolicach wtorka. Teraz walczę z wałem. Kupiłem nowy zest. korbow. - szczerze różni się od oryginału, jak dla mnie lekka lipa. Ale ładnie odbiłem blaszki (nie pogiełem) i tu pytanko: czy potem wystarczy zagiąć rowki, czy też zaspawujecie? Musiałem też wywiercić mały otworek aby zasac blachę, chyba go zaspawam. Jaki środki stosujecie do czyszczenia kartrów (alu) ?
Powrót do góry
ToX
PostWysłany: Sob 0:55, 21 Lip 2007 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

Nitro albo zwykłą benzyne . Jak Cię kasa ciśnie to kup ekstrakcyjną, najlepiej odtłuszcza.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Sob 1:19, 08 Gru 2007 Temat postu: Wał







Wał mam już zregenerowany, ładnie zaklepałem blaszki, pozdrawiam
Powrót do góry
Fenix
PostWysłany: Sob 9:49, 08 Gru 2007 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 19 Sie 2007
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

Cytat:
Wał mam już zregenerowany
A ja myślę, że... NIE jest zregenerowany!! To że spowrotem pozakładałeś "blaszki" to wcale nie oznacza, że wał jest wyważony. To trochę tak jak z oponami i ciężarkami wyważającymi na kole samochodowym: zmiana samej opony to przecież już "rozhuśtanie" całej równowagi na kole. Identycznie ma się rzecz z wałem: każda zmiana ciężaru jakiegokolwiek elementu układu kobrowego wymaga starannego wyważania. I tu potrzebne jest duże doświadczenie: nie ma bowiem nigdzie publikacji podającej jak ten konkretnie wał wyważyć. Ale to już oddzielny (i b. obszerny) temat, najlepiej omawiać go w oddzielnym temacie (ale ja się tego nie podejmuję, za cienki bolek jestem w temacie)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Nie 3:18, 23 Gru 2007 Temat postu: Wał







Przesympatyczny kolego - wał został wyważony na tokarce. Czy moge dla Ciebie zrobić coś więcej ? Jezyk
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny Strona 1 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / S32 | S32-U->[M11] Cylinder - problem.
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group