Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / S32 | S32-U->Zmiana przełożeń S32

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Zmiana przełożeń S32 <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
KozaczqSHL
PostWysłany: Śro 19:45, 29 Lip 2015 Temat postu: Zmiana przełożeń S32


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 24 Lis 2014
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Witam.

Chciałbym zmienić przednią zębatkę na wale z 17z na 13z, czy wtedy łańcuszek 44 ogniw nie będzie za długi czy też za krótki?.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KozaczqSHL dnia Śro 19:46, 29 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
towot
PostWysłany: Śro 21:22, 29 Lip 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1074
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

A po co taka zmiana?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Śro 21:48, 29 Lip 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Nie będzie miał siły ruszyć po takiej zmianie.
Lepiej zmniejszyć o 1 ząb zębatkę na wałku zdawczym-sprawdzone.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KozaczqSHL
PostWysłany: Śro 22:10, 29 Lip 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 24 Lis 2014
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

To chyba na mniejszej zyskam na mocy, skoro np w wsk kos montowali większy kosz sprzęgła i miał więcej mocy Wesoly, chyba że się mylę.

Co do zębatki to chyba mniejszej jak 14z nie dostanę?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KozaczqSHL dnia Śro 22:11, 29 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Śro 22:40, 29 Lip 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Tak, przepraszam odwrotnie to napisałem.
Będzie mocny ale wolny.
Tak bo ja montuję z przodu większe zębatki o 1 ząbek.
KozaczqSHL ma rację!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KozaczqSHL
PostWysłany: Śro 23:13, 29 Lip 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 24 Lis 2014
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Chciałem się dowiedzieć ponieważ ten silniczek mam w Wsk 125.
A tam z tyłu jest zębatka 43z, a w M11 47z, i silnik troszkę ma nie raz ciężko.

To jak by tak zamontować na wale 13z zamiast 17 to przełożenia będą nominalne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rudyweteran
PostWysłany: Czw 10:25, 30 Lip 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 614
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tomaszów Maz

Łańcuszek raczej nie będzie pasował. Musisz zmienić jeszcze zębatkę na koszu sprzęgłowym. Musi być właściwy współczynnik proporcji między tymi zębatkami, wtedy stała ogniwek łańcuszka będzie pasować na oba koła zębate. Inaczej jak zmienisz jedno koło tylko to na jedno koło założysz łańcuszek a na drugie nie będzie pasowało.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KozaczqSHL
PostWysłany: Pią 14:36, 31 Lip 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 24 Lis 2014
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Też tak myślałem, dzięki za podpowiedzi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motomaciey
PostWysłany: Śro 10:02, 12 Sie 2015 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz

Od zmiany zębatki w silniku nie ubędzie ani nie przybędzie mocy, zmieni się przełożenie - moc pozosyaje niezmienna.
Możesz zastosować zębatkę, łańcuszek i kosz od silnika S-34.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
picek
PostWysłany: Sob 16:18, 15 Sie 2015 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zwoleń

moc sie zmieni - ale w złym miejscu. Obciążysz sprzegło i skrzynie.
Najlepiej zmieniać w tym przypadku zębatki na łańcuchu- tam jest regulacja i można coś pozmieniać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / S32 | S32-U->Zmiana przełożeń S32
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group