Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / S32 | S32-U->SHL M11 1966

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny
SHL M11 1966 <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
lemik
PostWysłany: Wto 20:34, 20 Kwi 2010 Temat postu: SHL M11 1966


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Witam, jestem nowym użytkownikiem forum, od jakiegoś czasu staram się odnowić i wyremontować SHL M11, do zrobienia został mi silnik oraz instalacja elektryczna. Napotkałem na problem przy składaniu silnika a mianowicie chodzi o łożyska na wale korbowym. Według książki powinny być 6305 sztuk 2, inny razem 6204 sztuk 4, chyba coś źle patrzę, wcześniej założone miałem 6204, wchodzą z dużym luzem, proszę o wyjaśnienie oraz o informacją w jaki sposób wbić je na wał z obu stron.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcio
PostWysłany: Wto 20:38, 20 Kwi 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

Jakie maja byc, nie wiem. Ktos napewno poda Ci co i jak, natomiast pytanie w jakim stanie masz caly czop walu? Moze juz ktos nabijal nieudolnie lozyska i caly material zbilo?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lemik
PostWysłany: Śro 20:23, 21 Kwi 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

czop raczej jest w dobrym stanie, w niedługim czasie postaram się zrobić zdjęcia walu, czytałem dziś aby założyć łożysko na czop należy podgrzać łożysko jakimś palnikiem, prawda to?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Johny4421
PostWysłany: Śro 21:00, 21 Kwi 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Głogów/Polkowice

W silniku S32 sa 4 lozyska 6204, natomiast jesli masz silnik W2A wtedy masz 2 lozyska 6305.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawe86
PostWysłany: Czw 7:26, 22 Kwi 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

w W2A na wale są 3 łożyska 2 takie jak w WSK 175 i jedno jak w SHL wymiarów teraz nie pamiętam....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arthek
PostWysłany: Czw 12:20, 22 Kwi 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KIELCE

Wybacz ale czegoś nie "chwytam" .
Najpierw piszesz, że wchodzą z dużym luzem , a potem pytasz jak je wbić na wał ?
Skoro wchodzą z dużym luzem to co chcesz wbijac ?
Spracyzuj o co pytasz.

Generalnie :
W twoim silniku na wale są 4 szt łożysk głównych 6204 C3 ( koniecznie z luzem c3) .
Jeśli masz wybite czopy główne i łożyska luźno wchodzą na czopy wału to są trzy rozwiązania:
- nakładasz chrom techniczny i szlifujesz czopy pod łożyska.
- kleisz łożysko na czopie loctite'm 603 lub 638 ( najlepiej )
- dorabiasz nowe czopy główne ( drogie ale najbardziej skuteczne )
Jeśli masz wybite gniazda w karterach i łożyska luźno wchodzą to są trzy rozwiązania:
- kleisz łożysko loctite'm 603 lub 638 ( najlepiej )
- wytaczasz gniazdo ,wstawiasz tulejkę stalową ( b.drogie )
- szukasz nowych karterów

Nie radzę stosować punktowania punktakiem gniazd łożysk , bo to jak grzebanie w gów..e

Jeśli natomiast zarówno czopy główne wału jak i gniazda karterów są ok to:
- wkładasz wał na dobę do zamrażarki
- podgrzewasz w piekarniku łożyska do ~ 80 - 90 'C
- nakładasz na czopy szybkim ruchem oba łożyska ( nie zapomnij o dystansach wału)
po ostygnięciu wał znowu do zamrażarki.
- podgrzewasz w piekarniku do ~ 80 - 90 'C lewy karter .W\
- wkładasz wał z łożyskiem w karter.
- składasz skrzynię
- podgrzewasz prawy karter ( wraz z zamontowanym wałkiem zdawczym)
- montujesz prawy karter opukując delikatnie "gumianym" młotkiem.

Montujesz resztę i cieszysz się jazdą ;-)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez arthek dnia Czw 12:26, 22 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lemik
PostWysłany: Czw 17:42, 22 Kwi 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

stare łożyska wchodzą z dużym luzem a nowych wcale nie mogę założyć, przygotowałem kilka zdjęć z opisem

[link widoczny dla zalogowanych]

oraz zdjęcia mojego motocykla

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gawin
PostWysłany: Czw 19:53, 22 Kwi 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa

arthek -> ale opis dowaliłeś! jestem pod wrażeniem

wg mnie s32 czy w2a to silnik który naprawia się młotkiem i przecinakiem i będzie dobrze chodził. przynajmniej ja swój traktuję bez zbytnich ceregieli. i jak na razie wszystko prawidłowo pracuje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawe86
PostWysłany: Czw 21:11, 22 Kwi 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

te silniki są delikatne a młotyek i przecinak to można używać żeby sobie pryszcz na głowie wycisnąć.... albo podobne.... a jak ktoś nie zna wielu sposobów na nie psujące naprawy to wielka szkoda, w tychy silnikach wszystko można zrobić beż młotka ale sposobem, w niedziele jak rozbierałem W2A to młotka w ręce nie miałem, jedynie srubokręt i palnik gazowy, no i może kleszcze segera wszystko ładnie się rozeszło.... ehhh...



silnik S32 ma 4 łożyska... tylko powinny miec odpowiedni luz a i młotkiem naprawde nie trzeba ich zakładać wystarczy je podgrzac lekko i same wejdą..


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pawe86 dnia Czw 21:13, 22 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rudyweteran
PostWysłany: Czw 21:47, 22 Kwi 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 616
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tomaszów Maz

pawe86 masz rację wszystko wymaga sposobu młotek broń boże ja się zaopatrzyłem się w ściągacze zastanawia mnie tylko jedno dlaczego luz C3 mi go odradzano niech mi ktoś wytłumaczy dlaczego ma być lub nie ten luz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arthek
PostWysłany: Czw 22:18, 22 Kwi 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KIELCE

Każde łożysko które pracuje w wysokiej temperaturze powinno posiadać luz wstępny.Luz ten ze względu na rozszerzalność cieplną metalu ulega skasowaniu.Gdyby go nie było, łożysko po mocnym rozgrzaniu , ze względu na zwiększone opory toczenia będzie miało tendencje do zacierania lub obracania się w gnieździe.

Między innymi z tego powodu , ZALECA się nie FORSOWAĆ ( obciążać ) mocno silnika gdy jest jeszcze nierozgrzany.Wtedy zarówno łożyska wału jak i inne elementy silnika ( np tłok-cylinder) pracując ze zwiększonym luzem mają tendencje do szybszego zużycia.

Amen - kropka ;-)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez arthek dnia Czw 22:22, 22 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wild
PostWysłany: Czw 22:40, 22 Kwi 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

arthek napisał:


Między innymi z tego powodu , ZALECA się nie FORSOWAĆ ( obciążać ) mocno silnika gdy jest jeszcze nierozgrzany.Wtedy zarówno łożyska wału jak i inne elementy silnika ( np tłok-cylinder) pracując ze zwiększonym luzem mają tendencje do szybszego zużycia.

Amen - kropka ;-)


To zdanie powinno się wybijać na czole każdego kierowcy gdy zdaje egzamin na prawo jazdy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kotekkiti
PostWysłany: Pią 9:42, 23 Kwi 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: psk

także kolego lemik, stosuj się do opisu kolegi arthka bo to bardzo dobry opis, i to nie tylko do silnika z shlki a praktycznie każdy silnik podobnie zbudowany, jak tak poskładałem chyba z 10 silników z wsk 125 i 175, ze 3 z MZ 150 i 250 i komarów jawek itp to nawet nie zlicze i wszystkie działały jak należy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lemik
PostWysłany: Nie 10:15, 25 Kwi 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

czy łożysko o oznaczeniu HQ6204CM firmy KYK jest z luzem C3?
które oznaczenie informuje o luzie łożyska?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lemik dnia Nie 10:16, 25 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arthek
PostWysłany: Pon 10:16, 26 Kwi 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KIELCE

W oznaczeniu łożyska musi być symbol "C3"
np.
Dla łożyska FAG , jest to 6204 TVH C3
Jak spojrzysz na łożysko to z boku , na pierścieniu zewnętrznym ZAWSZE jest nacechowany jego numer ( np. 6204 ) i jeśłi łożysko posiada luz wstepny to obok numeru MUSI BYĆ nacechowany luz ( np C3 , C4 itp) .
Jeśli jest tylko numer łożyska to łożysko jest bez luzu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny Strona 1 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / S32 | S32-U->SHL M11 1966
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group