Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / S32 | S32-U->[M11 | WSK] Silnik - S32 a S34.

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
[M11 | WSK] Silnik - S32 a S34. <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Wto 8:41, 30 Maj 2006 Temat postu: [M11 | WSK] Silnik - S32 a S34.







W Wuesce którą wygrzebałem u teściowej w szopie jest włożony silnik S34 (na lewym karterze obok numeru jest wybite S34). Wczoraj zdjęciu głowicy i cylindra i zmierzeniu tłoka (nominał) okazało się, że jego średnica to 61,7 (tłok jest skorodowany). Według mojej wiedzy jest to wymiar tłoka z silnika S32. Możliwe że ktoś włożył cylinder+tłok+głowica z S32. Pytanie brzmi - gdzie kupić DOBRY tłok na 1 lub 2 szlif?
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Czw 19:46, 01 Cze 2006 Temat postu:







Mozesz kupic normalny rzemielsniczy w normalnym sklepie z czesciami tylko musisz sobie go wygotowac w olejku jakis tam olej silnikowy i gotujesz rzeby Ci potem podczs jazdy nie puch i nie zacierał sie albo najlepiej by było jakgbys dosał orginał ale to juz ciężko;]
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Pon 14:14, 05 Cze 2006 Temat postu:







Jednym słowem jest to do dostania, bo już znalazłem zakład, gdzie dorabiają tłoki na zamówienie.
Powrót do góry
barteq
PostWysłany: Pon 18:21, 05 Cze 2006 Temat postu:


Administrator
Administrator

Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

podaj namiary, dla potomnych :wink: może być tutaj albo w dziale sklepy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Śro 8:04, 07 Cze 2006 Temat postu:







Namiary mam organoleptyczne. We Wrocławiu jest zakład robiący szlify itp. oraz dorabiają tłoki. Wiem jak do niego dojechać (jest blisko centrum miasta), ale dokładny adres to musze dopiero spisać.

Przy okazji mam pytanie.
Silnik od tego stania skorodował gdzie sie tylko dało, i nie ma zamiaru dać sobą pokręcić (ciągnąc za korbowód). Czy rdza mogłe gdzieś "zespawać" kartery. Przymierzam się do rozebrania silnika i nie wiem co mnie czeka z takim "pacjentem"
Powrót do góry
barteq
PostWysłany: Śro 15:05, 07 Cze 2006 Temat postu:


Administrator
Administrator

Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

kartery są z alumu więc rdza sie ich nie trzyma :wink: za to może trzymać na łożyskach, szczególne jeśli nie było w silniku grama oleju, w najgorszym przypadku na łożysku korobowodu :? ale to mało spotykane

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Czw 9:26, 08 Cze 2006 Temat postu:







No to mam nadzieję, że uda się go rozpołowić. Na co zwracać uwagę przy rozpoławianiu?
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Nie 19:33, 11 Cze 2006 Temat postu: Witam







Ja tez miałałem taki problem,jak miałem z 6 lat to za płotem stała shl i wlalismy wode do baku i przelewalismy,kopalismy nawet nasypalismy piachu na cylinder.A po 10 latach zachciało sie robic i tak głowieca zeszła ale cylinder nie chciał wiec poszedł młotek 4 kg i jakos poszło nie mówie juz o zalewaniu tymi wd 40 i innymi preparatami.Srubki od karterów były wiekszosci rozwiercane.karter jeden odszedł a drugi za nic nie chciał isc nawet młotkiem wiec ratowała tylko prasa;].A tera chodzi.Wiec przy rozbieraniu musisz uwazac zeby kartery na swoim obwodzie równo odchodziły z kazdej strony pozalewaj tam jakim płynem ropą czy od hamulców moze pomoze i w te rowki na karterach wsadzasz jakis dopasowany sróbokret albo przecinak i napierasz.Miłej zabawy;]
Powrót do góry
barteq
PostWysłany: Nie 22:25, 11 Cze 2006 Temat postu: Re: Witam


Administrator
Administrator

Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

tomaszek128 napisał:
Ja tez miałałem taki problem,jak miałem z 6 lat to za płotem stała shl i wlalismy wode do baku i przelewalismy,kopalismy nawet nasypalismy piachu na cylinder.A po 10 latach zachciało sie robic i tak głowieca zeszła ale cylinder nie chciał wiec poszedł młotek 4 kg i jakos poszło nie mówie juz o zalewaniu tymi wd 40 i innymi preparatami.Srubki od karterów były wiekszosci rozwiercane.karter jeden odszedł a drugi za nic nie chciał isc nawet młotkiem wiec ratowała tylko prasa;]

:shock:
ja chyba dodam range rzeźnik :wink:


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pon 20:54, 12 Cze 2006 Temat postu: ;]







heheh dobre ale cuz jak bys zobaczyłten silnik to bys zobaczył jak to wygladało.Zrobił bys podobniWsumie to ja sie nie znam i chetnie bym sie dowiedział jak sie rozpoławia kartery.
Powrót do góry
barteq
PostWysłany: Pon 23:11, 12 Cze 2006 Temat postu:


Administrator
Administrator

Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

jak sie rozpoławia kartery to bierzemy 2 duże śrubokręty płaskie i zakładamy po przeciwległych bokach, podważając je rózwnomiernie, w przypadku gdy silnik długo stał, wałki mogą trzymać na łożyskach, należy wtedy użyć WD40 lub oleju penetrol i odczekac chwile Wesoly
a tutaj jak odkręcać śrubki http://shlka.fora.pl/viewtopic.php?t=57


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / S32 | S32-U->[M11 | WSK] Silnik - S32 a S34.
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group