Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / S32 | S32-U->[M11] stuki w silniku

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
[M11] stuki w silniku <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
gawin
PostWysłany: Sob 22:12, 10 Paź 2009 Temat postu: [M11] stuki w silniku


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa

Hello,
poradźcie proszę, co może powodować następujące objawy:

podczas jazdy z uregulowaną prędkością jest OK, natomiast przy obciążeniu - dodanie gazu na 1, 2 czy 3 biegu słuchać stuki dochodzące z silnika - ciężko je zlokalizować są nieregularne i raczej głuche.
Wcześniej podejrzewałem zużytą zębatkę zdawczą i łańcuch, ale wymieniłem na nowe i wciąż to samo.

Stuki pojawiły sie od niedawna, dziś zrobiłem elką ok 60km - dała radę ale stuki są niepokojące. zastanawiałem się nad tym i obstawiam:
1) zużyty łańcuch sprzęgłowy i jego zębatki [na wale i koszowa]
2) zużyte zębatki skrzyni biegów [chyba mało prawdopodobne - biegi nie wyskakują]
3) zużyte wałki skrzyni biegów [też raczej mało prawdopodobne]

Obstawiam raczej te 3 rzeczy ale mam przeczucie że to łańcuch sprzęgła.
Jeszcze nie rozbierałem tego bo dnie krótkie i zimno, ale czy ktoś wie jakie będą objawy zużytego łańcucha sprzęgłowego? Może ktoś miał podobny problem?

Pozdrawiam i z góry dzięki za opinie!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bitels
PostWysłany: Sob 22:30, 10 Paź 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Sprawdź wał korbowy jaki luz ma łożysko w stopie korbowodu.Wszystko wskazuje na nadmierny luz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Suchy
PostWysłany: Nie 7:37, 11 Paź 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1615
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

Mi tak szarpało łańcuchem, jak się sprzegło ślizgało i przy zbyt niskich prędkościach też.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Suchy dnia Nie 12:48, 11 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gawin
PostWysłany: Nie 12:04, 11 Paź 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa

Hello,
dzięki za sugestie, zdjąłem dziś pokrywę sprzęgła i wychodzi na zużyty łańcuch sprzęgłowy. Nie wiem jaki maksymalny luz powinien mieć, doczytam w książce, ale na pewno jest zbyt duży - zęby nie trafiają w ogniwa łańcucha i przeskakują na łańcuszku
Na 99% stąd stuki i delikatne szarpnięcia.

Co do łożyska stopu korbowodu - wał był regenerowany więc nie ma luzu. Pozatym przed regeneracją wału kiedy to łożysko miało luz nie było stukania a raczej dzwonienie.

Sprzęgło też się raczej nie ślizga.

Pytanie zatem kolejne się pojawiło - wymiana łańcucha sprzęgłowego na pewno mnie czeka, ale czy wymienić mam też zębatkę sprzęgłową? i skąd ją wziąć - mam zębatkę podwójną z pierścieniem między zębatkami. Czy zamiast tego może być zębatka z nowszych modeli - pojedyncza?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Suchy
PostWysłany: Nie 12:52, 11 Paź 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1615
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

Ociec, to jak tak przeskakuje, to pewnikiem już zębatki też masz zrobione. Wymien komplet. Ja zwlekałem, aż musiałem wymieniać w górach Wesoly
Tu poszukaj:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
picek
PostWysłany: Nie 14:11, 11 Paź 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zwoleń

można spokojnie zamontować niedzieloną zębatkę, ja na twoim miejscu kupiłbym jeszcze cały kosz sprzęgłowy bo na nim też pewnie zęby już zdarte- ale sprawdź to najpierw ( kup zębatkę na wał i porównaj zarys zęba na nowej z tymi na tych starych zębatkach) bo może się okazać że kosz jest jeszcze dobry .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gawin
PostWysłany: Nie 21:21, 11 Paź 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa

powiem Wam, że z tymi zębatkami to dziwna akcja - dziś grzebałem na forach troche i znalazłem skany książki od gazeli - przeniesienie napędu b podobne i w dziale 'niedomagania'-'stuki w silniku' jedną z przyczyn stuków był wyciągnięty łańcuch sprzęgłowy oraz adnotacja do tego 'wymienić'
nic nie pisali o kołacz zębatych.
wg mnie to wyglądają one jeszcze w miarę, ale dla św spokoju wymienie komplet.

A i o skuter debica to mało dobrego moge powiedzieć. W sumie asortyment mają szeroki, nawet bardzo szeroki, ale zawiodłem się parę razy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bitels
PostWysłany: Pon 7:56, 12 Paź 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Jeżeli nie wymienisz kompletu, długo jazdą się nie nacieszysz.
Zawsze przy zmianie łańcucha wymienia się koła. Koła zużywają sie równomiernie z łańcuchem.
Przykładowo do japońskich motocykli oryginalnie nie kupisz samego łańcucha czy kół. Są tylko zestawy.
Małe koło kosztuje 17 pln duże 30 pln tylko duże trzeba zanitować do kosza,cały kompletny kosz z nową zębatką to koszt 65.
Koszt naprawy niewielki, a naprawdę święty spokój.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Suchy
PostWysłany: Pon 11:05, 12 Paź 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1615
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

gawin napisał:
.
wg mnie to wyglądają one jeszcze w miarę, ale dla św spokoju wymienie komplet.

.


To zapodaj foty Wesoly , ale na dobrej zębatce łańcuch nigdy nie przeskoczy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gawin
PostWysłany: Pon 13:14, 12 Paź 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa

OK, to w takim razie muszę się zaopatrzyć w komplet.
Najgorsze to nitowanie koła do kosza sprzęgła, trzeba będzie zlecić w warsztacie.

Dzięki za rady! Pozdrawiam, temat chyba można zamknąć


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bitels
PostWysłany: Pon 16:34, 12 Paź 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Jak potrafisz posługiwać się młotkiem i wiertarką sam sobie zanitujesz nic trudnego Hyhy Jezyk

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawe86
PostWysłany: Wto 7:41, 13 Paź 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

łańcuszek by było najbardziej stukać na biegu jałowym gdy jest uruchomiony silnik pod obciążeniem chodziłby cicho, ja raczej obstawiam coś innego, tylko nei wiem jeszcze co, no i raczej bedzie to błachostka,
stan łańcuszka najlepiej odwzorowują tulejki łańcuszka. Sprawdź czy są popękane, jeśli nie to nie łańcuszek hałasuje. bo zazwyczaj gdy jest zużyty nachodzi na zęby zębatki i wtedy pękają te tulejki.
A może to jeden z pierścieni się przekręcil? miałem takie objawy właśnie w takim przypadku...
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
picek
PostWysłany: Wto 8:05, 13 Paź 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zwoleń

nie komplikujmy gawinowi zbytnio sprawy- niech wymieni łańcuch i sprawdzi koła (ja popieram zdanie bitelsa, że powinno się wymieniać łańcuch i koła)
jak dalej będzie źle to znów poszukamy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gawin
PostWysłany: Wto 12:42, 13 Paź 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa

Hmm, zastanawiające, że na łańcuszku nie zauważyłem tulejek - teraz skojarzyłem, jak pawe86 napisał o tulejkach.
Głowy nie dam, ale chyba nie było na łańcuchu tulejek.
Ja bym obstawiał że to właśnie to jest przyczyną stuków - wg mnie po odkręceniu gazu mała zębatka która jest na wale 'mija' pojedyncze ogniwa łańcucha.
No i macie rację dopóki nie wymienię i nie ustanie to na 100% nie można określić przyczyny. Jak nie to będziemy szukać dalej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gawin
PostWysłany: Pon 23:49, 02 Lis 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa

problem rozwiazany - zuzyty lancuch sprzeglowy - wypadla sobie jedna tulejka, prawdopodobnie mala zebatka nie lapala jej i stad przeskakiwanie i stuki w skilniku oraz delikatne aczkolwiek wyczuwalne szarpanie. lancuch byl tez nieco wyciagniety, w porownaniu z nowym mial luz wiekszy mniej wiecej o 1 cm.
kolo male wymienilem [mialem dzielone teraz pojedyncze]; kolo na koszu tokarz powiedzial ze jest OK. w sumie to kazal klasc i stare kolo male, stwierdzil, ze jest jeszcze dobre, no to je zachowalem na pozniej.

obecnie cichutko i ladniutko pracuje, pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / S32 | S32-U->[M11] stuki w silniku
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group