Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / S32 | S32-U->[M11] Głowica - remont.

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
[M11] Głowica - remont. <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Pią 23:14, 19 Sty 2007 Temat postu: [M11] Głowica - remont.







Witam Serdecznie Wszystkich Forumowiczów

Kilka dni temu stałem się szczęśliwym posiadaczem SHL z 1962.
W tej chwili biorę się za remont silnika i tu właśnie mam pewne wątpliwości. Na głowicy jest sporo drobnych uszkodzeń (pewnie po pierścieniach) i tak kombinuję że można by to delikatnie przefrezować a później trochę splanować głowicę. Jak sądzicie zda to egzamin?

Pozdrawiam Valdi
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Sob 13:57, 20 Sty 2007 Temat postu: ;]







Napisz w ktorym miejscu masz te uszkodzenia,jezeli chodzi o planowanie to jezeli powierzchina ktora przylega do uszczelki jest prosta i wmiare ladna to ja bym nie robi planowania(poloz na czyms prostym np na szybie i zobacz czy Ci sie ona buja).A jezeli chodzi o frezowanie komory spalania;] to bym tam sie nie dotykal najwyzej mozna te miejsce wypolerowac.;]Pozdro
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Sob 14:16, 20 Sty 2007 Temat postu: Re: ;]







tomaszek128 napisał:
Napisz w ktorym miejscu masz te uszkodzenia,
Uszkodzenia są dosyć głębokie po bokach komory i na krawędzi komory.
Cytat:
jezeli chodzi o planowanie to jezeli powierzchina ktora przylega do uszczelki jest prosta i wmiare ladna to ja bym nie robi planowania(poloz na czyms prostym np na szybie i zobacz czy Ci sie ona buja).

Pow jest OK, tak sobie wykombinowałem że po frezowaniu zwiększy się komora spalania i w ten sposób mógłbym to zniwelować????
Cytat:

A jezeli chodzi o frezowanie komory spalania;] to bym tam sie nie dotykal najwyzej mozna te miejsce wypolerowac.;]Pozdro


Pozdrawiam
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Sob 18:14, 20 Sty 2007 Temat postu: ;]







Nom moze i sie zwiekszy,ale tam jest nawet duze cisnienie i temperatura wiec ja bym zalozyl tak jak jest (jezeli krawedz jest prosta i nie buja na boki)a jezeli by cos sie dzialo to nie jest duzo roboty 4 srubeczki.Pozdro
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Nie 9:22, 21 Sty 2007 Temat postu:







Trochę nie tak sprecyzowałem z tymi uszkodzeniami - występują one w zasadzie na krawędzi komory. Jak to może wpływać na pracę silnika?
Powrót do góry
pawe86
PostWysłany: Nie 9:36, 21 Sty 2007 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

jesli chcesz miec motor ze standardowa moca znaczy zero tuningu to sie tym nie przejmuj.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Nie 10:02, 21 Sty 2007 Temat postu:







OK, dzięki. A tak swoją drogą lekkie przeszlifowanie głowicy nie podniosłoby trochę mocy?
Powrót do góry
pawe86
PostWysłany: Nie 10:25, 21 Sty 2007 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

jesli chcesz wiecej mocy to powinienes zmniejszyc troche komore spalania i odpowiednio ja uksztaltowac mozesz tez wywalic uszczelke z pod glowicy



a wiecej na ten temat znajdzeisz tu: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doli_M11
PostWysłany: Nie 23:29, 21 Sty 2007 Temat postu: Re: ;]


Moderator
Moderator

Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

Witamy na forum i gratuluje zakupu Wesoly

tomaszek128 napisał:
Napisz w ktorym miejscu masz te uszkodzenia,jezeli chodzi o planowanie to jezeli powierzchina ktora przylega do uszczelki jest prosta i wmiare ladna to ja bym nie robi planowania(poloz na czyms prostym np na szybie i zobacz czy Ci sie ona buja).A jezeli chodzi o frezowanie komory spalania;] to bym tam sie nie dotykal najwyzej mozna te miejsce wypolerowac.;]Pozdro


Co do tej szyby to wszystko sie zgadza, tyle ze powinno sie jeszcze posmarowac szybe olejem i wtedy pomiar sie dokładniejszy bo nie patrzysz czy 'sie buja' tylko widzisz gdzie przylego dobrez a gdzie nie. To samo stosuje sie przed skladaniem karterów silnika Wesoly

Co do frezowania komory to odradzam bo spadnie Ci poziom sprężania (wieksze spalanie i mniejsza moc). Ja miałem ten sam problem co Ty ale rozwiazałem to przy pomocy papieru sicernego Wesoly jesli nie chce poswiecac na to duzo czasu to nie musisz polerować, wystarczy ze zredukujesz wystające elementy (ktore mogą doprowadzic do samozapłonu Smutny)

Planowanie głowicy podniesie poziom spręzania( moc tez Wesoly), ale nie musisz tego robic gdy zastąpisz oryginalna uszczelke nowym zamiennikiem z blaszki aluminiowej (dostepne na allegro wraz z kompletem uszczelek) (doradził mi to Barteq- Admin forum i stronki shlka.prv.pl)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / S32 | S32-U->[M11] Głowica - remont.
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group