Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / S06->[M06T] Zapłon i SZLIF...

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2, 3  Następny
[M06T] Zapłon i SZLIF... <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Sob 19:37, 28 Mar 2009 Temat postu: [M06T] Zapłon i SZLIF...







Witam,

Otóż mam problem z moja perełką. Do niedawna chodziła, cykała jak marzenie... miodzio po prostu. Po postoju przez cały sezon, był problem z odpaleniem. Nie chciała zassać paliwa- wymieniłem gaźnik cały, teraz zasysa, jest niby OK. Jednak nie pali :cry: Kiedyś zimna, ciepła obojętnie bez niczego lekko wystarczyło "puknąć" w kopstarter i chodziła... Teraz nie mogę jej odpalić paliwo dochodzi, iska niby jest (platynki nowe) Jak uda się odpalić ( popychu jakieś 50m trzeba pchnąć) to na niskich obrotach coś tak "stuka, puka" myślałem że to świeca (długi gwint) ale nie powinna wtedy opalić w ogóle (poza tym ma taką głowice że można wkręcać spokojnie samochodowe świece) Domyślam się że to zapłon. I tu rodzi się pytanie...

Jest to model M06T niby poj. 150 (ale cylinder 175, wiadomo jak kiedyś było z częściami...) jaki jest kąt wyprzedzenia zapłonu? Mam zegary do ustawiania zapłonu tylko nie wiem ile tu ma być 4mm? (1mm-1* ?)

Kurcze do tego modelu ciężko o jakie kolwiek info

Będę wdzięczny za pomoc.


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Czw 17:26, 09 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
pawe86
PostWysłany: Sob 20:40, 28 Mar 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

ja ustawiam na oko i jest ok bez zadnych przyzadów, najlepiej jak tlok jest w najwyzszym polozeniu to przerywacz zaczyna sie otwierac

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
barteq
PostWysłany: Sob 20:53, 28 Mar 2009 Temat postu:


Administrator
Administrator

Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

Cytat:
to na niskich obrotach coś tak "stuka, puka" myślałem że to świeca (długi gwint) ale nie powinna wtedy opalić w ogóle


a sprawdziłeś to czy tylko tak wnioskujesz, może już masz gwint wyrwany, albo tłok wali po elektrodzie świecy zwierając elektrody, możliwe że połączenie głowicy i cylindra nie jest szczelne, szukając przyczyny problemu wyeliminowałbym najpierw pewne nieprawidłowości, sugerowałbym wymiane świecy na krótki gwint, iskra F75, wyprzedzenie zapłonu 4,9mm


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Sob 21:07, 28 Mar 2009 Temat postu:







@barteq Wiec tak, na świecy z krótkim gwintem (mam ich sporo..) niemoge odpalić, mam z długim i zakłądam 3-elektrodową i idzie ok. Raczej to nie świeca, bo gdyby to ona waliła, to tłok po 1 uderzeniu powinien zgenieść ją (dobić) i nie powinno być iskry, a na tłoku i świecy nie widać nic....
Gwint jest 100% ok. Gawarantuje Ci kolego że w M06T ja mam akurat cylinder od s06 chyba i głowica "obsługuje" długi gwint.. dawno temu jeździłem na świecy z 2 elektrodami i było ok. Więc to nie świeca.

@pawe86 platynki w GMP powinny się rozwierać?
"na oko" to chłop w szpitalu umarł (tak mówią ludzie) wolę ustawić dokłądniej, bo moze zrobie to szybciej.

Acha 4,9mm wyprzedzenie

BTW. 1* (stopień) to 1 mm tak? Dawno nie bawiłem się tym zegarem (od czasów podstawówki...) i nie pamiętam jak tam było przeliczane to
Powrót do góry
pawe86
PostWysłany: Sob 22:51, 28 Mar 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

na oko nie na oko ale ja nigdy jeszcze nie mialem problemow po ustawieniu z silnikiem, zawsze chodzi idealnie a nie chrzanie sie za wieloma przyrzadami i nie jeden cwaniak po przyzadzie do mnie przyjezdzal zebym mu zrobil zaplon bo cos nei tak wiec chyba jednak nie umarl ten chlop u mnie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Sob 23:42, 28 Mar 2009 Temat postu:







Heh
No to masz rękę do tego.. zobaczę w PN, dam znać. Oby to tylko ten zapłon...

Pozdrawiam
HAND

Kucin
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Czw 17:24, 09 Kwi 2009 Temat postu:







I... byłą to wina kondensatora Narazie poskładane i jest ok (ODPUKAĆ!!)

Mam zamiar dać na szlif cylinder:
poj. 175ccm
średnica cylindra= ~62mm (nabita 1 więc prawdopodobnie jest koło 61,75)

Ma kilka większych rys, i mam pytanie na jak duży szlif mogę kupić tłok? Poszukuję ogólnie tłoka z tego co znalazłem to IV jest max więc 63mm. Proszę o odp. musze kupić tłok najlepiej 2mm większy, jednak ciężko taki znaleźć więć jak ijest największy dostępny pod mój cylinder?

Proszę o odp.
Pozdrawiam
Kucin
Powrót do góry
pawe86
PostWysłany: Czw 18:31, 09 Kwi 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

mysle ze ciazko zrobic ryse aby z 62 nie wystarczylo na 63, ale jak chcesz kombinowac to mozesz jeszzce tloki od wsk 175 kombinowac

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Czw 18:41, 09 Kwi 2009 Temat postu:







hmm.. zrobię fotki zaraz i wystawie, bo mam kilka cylindrów nie stety każdy 175 :cry: z czego 1 jest z żeliwa (tego odłożyłem leży sobie...) chce zrobić aluminium, ale na oko widać że chyba pęknął pierścieć w tym cylindrze (mam 4 silniki, dokupywałem sobie ot tak "dla sportu" ) Wydaje mi sie że to będzie włąśnie wymiar graniczny 63. czy możesz mi polecić jakieś tłoki? z aukcji są dobre? Na co uważać, bo niechce kupić żeby mi puchnął, już wolę dać2x tyle ale zeby był BDB bez konieczności gotowania.
Tylko tłok od WSK4 ma chyba większy sworzeń 18mm a ja mam 15
Fotki będą za 5 minutek.

Pzdr.
Kucin


____________________

Zdjęcia (przepraszam za jakość ale "złapałem" pierwszy lepszy telefon jaki miałem w serwisie)

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Czw 18:49, 09 Kwi 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
pawe86
PostWysłany: Pią 13:06, 10 Kwi 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

wiesz co szuaj tlokow z FSO najlepiej, ale wspolczesne tloki z almotu podobno daja rade jak im sie owalizacje zrobi....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pią 13:39, 10 Kwi 2009 Temat postu:







Kurcze, mam kilka tłoków ze starych zapasów, z pieczątkami ale są 150ccm i 1 175ccm ale za małe Znalazłem tłoki z Cross-impexu na allegro po 29zł kupiłem cały zestaw. Zamierzam zrobić remoncik generalny. Silnik narazie ok. tylko ten szlif... Potem wezmę się za wygląd- siedzenie, lakier (tata jest lakiernikiem Mruga ) Poszukuję przedniego zawieszenia wraz z kierownicą i lampą (bo u mnie jest wstawione od WSK3? chyba) tutaj był trapez... Kurcze ciężko o zdjęcia i info o tym motorze.. na allegro ejst ilka, to chodziaż wiem co musze kupić by zrobić oryginał...

BTW. Zastanawia mnie to że blaszkę z danymi motocykla mam po prawej stronie ramy, a na allegro widać większość osób ma po lewo

Dam znać co do jakości tłoka Mruga
Dzięki za pomoc, wesołych świąt
Kucin


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pią 14:02, 10 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
pawe86
PostWysłany: Pią 15:02, 10 Kwi 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

przod byl taki jak w m11 czyli wachacz, pisze o M06T oczywiscie, z takim przodem raczej nie ma problemów

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pią 21:50, 10 Kwi 2009 Temat postu:







Acha, no motocykl jest w mojej rodzinie od "początku" pierwszym właścicielem był mój ś.p. Pradziadek. Jednak wiadomo jka kiedyś było z częściami... naprawiało się tym co się miało. I tak zmieniono wydech, zdjęto "puklody" (koło filtra powierza) cały przód i kierownice- ponoć kiepsko się jechało do 60 cieżko około 100 lajtowo, a potem przy zwalnianiu tragedia... wibracje etc..) Właśnie wyczyściłem osłonę filtra powietrza i schowek na klucze- zamierzam malować je. Poszukuję tłumika z kolankiem teraz.. bo chciałbym zrobić jak się należy ją Mruga

Odnośnie tłumika, to czy wiesz może od jakich innych modeli pasuje kolanko? Bo na allegro jest nowe od M11 ale czy pasuje ? ;| Tłumik musze znaleźć, może też pasuje od inego modelu? Były stosowane zamiannie jakieś może?


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pią 21:56, 10 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
pawe86
PostWysłany: Sob 9:13, 11 Kwi 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

juz kiedys o tym pisalem, kolanko pasuje z WFM to krótkie a tlumik to rarytasik czasem jest na allegro skladany z 3 czesci, jest na skuter debica w czsciach do wfm bo wfmki mialy przez pewien okres taki sam zakladany

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Sob 10:06, 11 Kwi 2009 Temat postu:







Acha, no to musze poszukać tego krótkiego, Jest i tłumik ale aż 200zł :wow: ceikawe na ile jest on wart, bo może to lipna replika jakaś? Ten sklep ogólnie wg. mnie wygląda mało wiarygodnie ze wzg. na strone, jakoś tak brak zaufania mam bo taka "dawna" jest cóż muszę szukać tego kolanka chociaż..

Widzę że znasz się na temacie, masz pogląd na SHLki. Mam model M06T, mam niestety gaźnik PEGAZ, czyli nie oryginalny, cylinder też 175, czy jest jakas mozliwość/może są takie króćce pod ten cylider i gaźnik? (króciec do cylindra mocowany jest na 2 nakrętki), oraz mam pytanko, bo ja pod siedzeniem mam "skrzynkę na narzędzie" a jak patrze na te rekonsturkcje to tam niema nic U mnie jest skrzynka pod ktróą jest obudowa filtru powietrza, do której zaś prawdopodobnie powinny być przykręcone pokrywy boczne (na akumulator?!?) Co to tych pokryw to czy w SHL MO6U były takie same? Kurcze naprawde szuka szukam i jak na złość bardzo mało info o tym modelu


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Sob 10:40, 11 Kwi 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2, 3  Następny Strona 1 z 3

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / S06->[M06T] Zapłon i SZLIF...
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group