Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / S01->[S01] - stan techniczny oraz uszczelki

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2
[S01] - stan techniczny oraz uszczelki <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Suchy
PostWysłany: Pią 15:09, 26 Gru 2008 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

Almot robi dobre rzeczy, do shl nie testowałem, ale w junaku mam gar z almotu z tłokiem od nowości i ani razu nie przyłapało.Jeżdzony na luxie 10. Natomiast do shl kupiłem i wygotowałem tłok z Solca Kujawskiego i tu jest cała parodia. Na dotarciu lałem 1 do 20 syntetyku(!!) i tak 2 razy przyłapało, po dotarciu już było ok ale tylko do ok 5000 kiedy go rozwaliło w kawałeczki Wesoly Oczywiscie lałem półsyntetyk mobil1 żeby silnik chodził jak najdłużej, nie było naragu itd Padam Więc jednak lepszy stary komunistyczny . Na ten przyklad mój dziadek który kupił wsk125 nówkę, dopiero po 40 000 wał robił Zdziwiony

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
picek
PostWysłany: Pią 17:17, 26 Gru 2008 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zwoleń

ja nie twierdziłem że on ma to sam zrobić, jedynie że spęczanie w tłoku mało zniszczonym było by bardzo ciekawym rozwiązaniem, zrozumiałe jest że trzeba mieć pojęcie o całym zabiegu, chyba każdy sobie jednak zdaje sprawę że dobrze zrobić cały silnik to trzeba mieć dużo wiedzy a i przydało by się doświadczenie i to nawet w przypadku kiedy komuś zlecamy naprawę silnika. Zaproponowałem to dlatego ze tego typu metody naprawy są aktualnie przeze mnie poszukiwane do pracy mgr (temat pracy - renowacja motocykli zabytkowych) w której muszę zaproponować metodę naprawy danej części a nie czynność - wymiana na nową część.
Co do uszczelniana silnika to wydaje mi się że do polskich silników trzeba mieć inne podejście niż do np MZ. Polskie silniki miały konstrukcyjnie przewidziane uszczelki i tak muszą mieć nadal, złożony silnik przez mojego kolegę bez uszczelek między karterami nie chciał działać (silnik od WFM z 57r) a po założeniu uszczelek nie było żadnych problemów ani ze skrzynią ani z przeniesieniem napędu sprzęgło.
Oczywiście sprawdzenie płaszczyzn przylegania jest obowiązkowe i jeśli ktoś nie ma dostępu do płyty traserskiej to proponuje szybę szklaną na niej wszystkie niedokładności będą bardzo dobrze widoczne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
J_M_M
PostWysłany: Pią 23:05, 09 Sty 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poręba Górna

Pod warunkiem że szybe masz równą a z tym różnie bywa. Co do pracy magisterskiej to podejrzewam tutaj wolny wybór z szukaniem promotora który to poprowadzi. W sumie z jednej strony dosyć ciekawe rozwiązanie bo można się zająć czymś co sie lubi, ale z drugiej strony temat wzięty z puli dostępnych ma większe odzwierciedlenie ze światem rzeczywistym i wykazuje naszą elastyczność jeśli chodzi o interdyscyplinarne metody podejścia do problemu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2 Strona 2 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / S01->[S01] - stan techniczny oraz uszczelki
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group