Autor |
Wiadomość
|
bartoxx12345
|
Wysłany: Nie 0:17, 11 Lis 2012 Temat postu: [M06 T] 1960r. bartoxx12345 |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Witam.
Dziś postanowiłem wstrzymać się ze sprzedażą swojej SHL M06, która zresztą była również wystawiona na forum, i postanowiłem ją wyremontować.
Wiele osób pewnie widziało ją w jakim była stanie, ale wstawię zdjęcia jak wyglądała przed, i jak wygląda teraz czyli rozebrana. Na zdjęciach widać próby usunięcia aktualnego "lakieru', jezeli można to tak nazwać, celem odzyskania oryginalnego ale niestety nie udało się. Mam kilka pytań mianowicie po 1. jaki dać podkład na nią?? Czy zwykła tzw "minia" wystarczy czy polecacie coś lepszego. 2. Będę ja malował sam gdyż chcę ją zrobić w jak największym stopniu samodzielnie i prośba potrzebuje np jakieś zdjęcie jak wygląda oryginalne malowanie tej SAL, oraz jakieś wymiary szparunków. Pozdrawiam
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bartoxx12345 dnia Nie 0:24, 11 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Marco
|
Wysłany: Nie 12:25, 11 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Sporo pracy przed Tobą. Temat malowania był już poruszany niejednokrotnie .Użyj "szukaj" a znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania i wybierzesz metodę malowania najlepszą dla siebie. Proponuję Ci oddać wszystkie blachy do piaskowania zapłacisz parę złotych ale zyskasz wiele czasu i nie będziesz musiał godzinami trzeć blach papierem. Powodzenia w remoncie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
miernik13
|
Wysłany: Nie 12:30, 11 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 489
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ostrzeszów
|
fajny materiał do odrestaurowania,ja bym wybrał lepszy podkład akrylowy z utwardzaczem,minia to tylko do zwykłych farb.Jeśli się nie mylę to oryginalne malowanie twojego zbiornika:
[link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
Pierwsza seria malowana na bordowo. Zbiornik w tym samym kolorze posiadał srebrne panele boczne otoczone złotymi szparunkami i malowanym niebiesko złotym logo.
I wersja malowania 1961r od nr 0001 - 1400
Myślę ,że pomogłem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jaca
|
Wysłany: Nie 14:13, 11 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Gołą blachę musisz zagruntować. Jeśli się zdecydujesz na piaskowanie, to kolejność wygląda następująco:
1. Piaskowanie (lub usuwanie starej powłoki)
2. Grunt antykorozyjny
3. Podkład właściwy
4. Szpachlowanie
5. Podkład właściwy (tu będzie wielokrotność od pkt 4-5, czasem 2 jak przetrzesz do gołej blachy)
6. Lakier
7. Szparunki
Z firm mogę polecić Novol albo APP (stosunek cena/jakość).
Osobiście uważam że optymalna szerokość szparunków w SHL to 4mm. Ni mniej, ni więcej i pod taką szerokość trzeba kalibrować logo.
miernik13 napisał: |
I wersja malowania 1961r od nr 0001 - 1400
|
To nie jest M11, tylko M06.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jaca dnia Pon 12:07, 12 Lis 2012, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
buran
|
Wysłany: Nie 20:53, 11 Lis 2012 Temat postu: szparunek |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Jaca gdzie mogę dostać taśmę pod szparunek szerokość 4 lub 5mm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bartoxx12345
|
Wysłany: Nie 21:00, 11 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
jaca a powiedz mi jak malować logo bo nigdy tego nie robiłem i nie mam pojecia jak.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jaca
|
Wysłany: Nie 21:29, 11 Lis 2012 Temat postu: Re: szparunek |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
buran napisał: |
Jaca gdzie mogę dostać taśmę pod szparunek szerokość 4 lub 5mm |
5 mm w każdym sklepie lakierniczym. 4mm nie dostaniesz, musisz nakleić „draft” taśmą o szerokości 3 mm i dodać milimetr rezerwy uwzględniając wcześniejszy kształt. Pamiętaj że musisz to być taśma WINYLOWA a nie jakieś cuda do izolacji.
bartoxx12345 napisał: |
jaca a powiedz mi jak malować logo bo nigdy tego nie robiłem i nie mam pojecia jak. |
Lepiej będzie jak komuś dasz taki zbiornik do zrobienia, bo jest sporo zabawy z takim logiem, tym bardziej że powierzchnia nie jest płaska, tylko obła w tym miejscu + 2 kolory.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jaca dnia Nie 21:30, 11 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Halski_lpu
|
Wysłany: Nie 21:40, 11 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 01 Sty 2012
Posty: 219
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Puławy
|
Na klejenie szparunków polecam biura reklamy itp...
Co do malowania to tu jest fajny artykuł:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
CZESIO1958
|
Wysłany: Nie 22:30, 11 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2079
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Myslowice
|
To sa trudne dobrego początki (lub odwrotnie)
Powodzenia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bartoxx12345
|
Wysłany: Nie 22:35, 11 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
a mógł bym jeszcze prosić jakieś foto całego oryginalnego motocykla gdyż nie wiem gdzie powinny by szparuki, jak powinny wyglądać itp.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jaca
|
Wysłany: Nie 22:53, 11 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Ja mogę wrzuć ale M11 (różnica w osłonach bocznych).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bartoxx12345
|
Wysłany: Nie 23:00, 11 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
dzięki, mam jeszcze pyt ponieważ mój budżet skończy się na pomalowaniu całego motocykla, więc nie będę miał kasy na zrobienie chromów, macie może jakieś rady jak je zastąpić, oczywiście na jakiś czas gdyż chromy również będą tylko późno później a nie chce żeby motocykl do tego czasu leżał w garażu
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bartoxx12345 dnia Nie 23:01, 11 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jaca
|
Wysłany: Nie 23:09, 11 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Odłóż lepiej ten remont. Mówię poważnie. Niech motocykl stoi w jednym kawałku do momentu aż odłożysz pieniążki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bartoxx12345
|
Wysłany: Nie 23:18, 11 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
może źle powiedziałem, akurat jak zakończę to wszystko, dozbieram kase więc będą i chromy, chodziło mi o jakieś sposoby jaki może znacie, bardziej z ciekawości bo widziałem juz wiele zrąbanych sposobów zastąpienia chromu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
miernik13
|
Wysłany: Nie 23:19, 11 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 489
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ostrzeszów
|
tak "JACA" ma rację dozbieraj kasy i wtedy rusz z porządnym remontem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|