Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M11->SHL 175 M11 1967r. - Odbudowa

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
SHL 175 M11 1967r. - Odbudowa <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
ruszi
PostWysłany: Czw 22:42, 25 Lut 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

ja bym je jednak spróbował zregenerować a nie rozkręcić popatrzeć co jest nie tak dodać podkładkę i złożyć spowrotem Wesoly

ten pierścień uszczelniający który masz na pierwszym rysunku jest chyba najważniejszym elementem tego amortyzatora. ja nie znalazłem żadnych współczesnych (ale zbytnio nie szukałem). po prostu poszedłem do sklepu z uszczelnieniami i mi wszystko dorobili. wyszło z 90zł na parę amortyzatorów. i nie mogę się już chwalić że zlokalizowałem że mi np nie zbiera oleju BO COŚTAM Smutny Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
J_A_N_E_K
PostWysłany: Pią 3:34, 26 Lut 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Zregenerowałem wszystkie zdjecia i opis dla tych co są np przed regeneracja

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ruszi
PostWysłany: Pią 10:04, 26 Lut 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

zwracam honor Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
J_A_N_E_K
PostWysłany: Czw 15:21, 07 Kwi 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

[link widoczny dla zalogowanych]

Ten olej do silnika jest właściwy? Czy polecacie inny?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szczesk
PostWysłany: Czw 17:52, 07 Kwi 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

Hipol jak dla mnie za gęsty. Ja leję LUXa, ale tylko dlatego że mój silnik jest już na "dojechaniu". Do silnika po remoncie nalałbym np. coś takiego:
[link widoczny dla zalogowanych]
lub coś podobnego, ważne żeby był dostosowany do pracy z mokrym sprzęgłem. Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Pią 7:36, 08 Kwi 2016 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Na forum MZ polecany jest olej Hipol 15f i spora ilość osób na nim jeździ. Tak jak piszesz jest gęsty, ale za to skrzynia biegów jest cicha. Po odpaleniu i przejechaniu kilku metrów olej jest gotowy do jazdy. Przy luksie na ciepłym silniku olej przelewa się jak woda i pewnie jest głośna/słyszalna. Zauważcie że ten który podał J_A_N_E_K jest niby do wsk/shl. Oleje samochodowe które tu nie były wymienione odpadają bo mają dodatki poślizgowe i sprzęgło nie dałoby rady.
Jak dla mnie olej nie pracuje w silniku tylko skrzyni biegów bo ... nie bierze udziału w smarowaniu wału i tłoka dlatego wybrałem oleje gęstsze.
Dla J_A_N_E_Ka oleje to temat rzeka i będzie tyle zdań co "aktywnych" forumowiczów


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
J_A_N_E_K
PostWysłany: Wto 12:28, 12 Kwi 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5



Przyszły mi uszczelnienia , Gdzie znajdują się te 2 zaznaczone na rysunku ?
Rozbierałem silnik i nie rzuciły mi się w oczy ...
Podpowie ktoś?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Wto 13:54, 12 Kwi 2016 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Powinny być takie
20x47x10 - 1 sztuka
20x35x7 - 2 sztuki
30x40x7 - 1 sztuka
ta po prawej to może uszczelnienie jednej z tulei na wale, ale tam są dwie różne (różnej grubości)
Pozostałe to może koła lub coś innego.
Dlatego zawsze kupuje osobiście z listy, a nie komplety. Uszczelki na tryb zdawczy też nie założysz bo jest za długa "warga" Wstyd


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez halcik dnia Wto 13:55, 12 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
J_A_N_E_K
PostWysłany: Wto 21:45, 19 Kwi 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Brakuje mi tulejek w ślimaku /ślimacznicy jedna jest przesuwna a druga stała .Podeśle ktoś wymiary w celu wykonania nowych. Będę bardzo wdzięczny

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
J_A_N_E_K
PostWysłany: Pon 22:22, 02 Maj 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

[link widoczny dla zalogowanych]

Czy ten zestaw od Hartmana jest w porządku?
Chodzi mi o kolanko silnik s32 żeliwny cylinder.
Będzie pasować bez jakiś przeróbek?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez J_A_N_E_K dnia Pon 22:22, 02 Maj 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seba101626
PostWysłany: Wto 7:12, 03 Maj 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 409
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pszczyna

Tłumik może i jest względnie w porządku, jednak czytałem dość sporo opinii o tym kolanku, że niby jest zbyt długie i "haczy" o błotnik, chociaż być może trafisz na lepszą, poprawioną serię.
Dodam jeszcze, że u mnie ten sznur (mający łączyć tłumik z kolankiem) zjarał się po przejechaniu niecałych 50 km - po kilku przejażdżkach w chłodne wieczory został z niego sam popiół!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mprojekt
PostWysłany: Wto 20:58, 03 Maj 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: malopolska

Tłumik i kolano od Hartmanna są w porządku, u mnie nic nie haczy a kupowałem niedawno

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arthek
PostWysłany: Czw 12:57, 12 Maj 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KIELCE

halcik napisał:
Na forum MZ polecany jest olej Hipol 15f i spora ilość osób na nim jeździ. Tak jak piszesz jest gęsty, ale za to skrzynia biegów jest cicha. Po odpaleniu i przejechaniu kilku metrów olej jest gotowy do jazdy. Przy luksie na ciepłym silniku olej przelewa się jak woda i pewnie jest głośna/słyszalna. Zauważcie że ten który podał J_A_N_E_K jest niby do wsk/shl. Oleje samochodowe które tu nie były wymienione odpadają bo mają dodatki poślizgowe i sprzęgło nie dałoby rady.
Jak dla mnie olej nie pracuje w silniku tylko skrzyni biegów bo ... nie bierze udziału w smarowaniu wału i tłoka dlatego wybrałem oleje gęstsze.
Dla J_A_N_E_Ka oleje to temat rzeka i będzie tyle zdań co "aktywnych" forumowiczów


Zauważ , że w silnikach S-06 , S-06A ( WFM OSA M-50) S-32 i S-33 ( WFM OSA M52) olej przekładniowy ma za zadanie smarować prawe skrajne łożysko wału ( od strony magneta) , do którego olej doprowadzony jest wąskimi kanalikami.
Jeśli będzie zbyt gesty dotarcie oleju do tego łożyska i jego obieg w kanalikach będzie mocno utrudniony .Dlatego w tych silnikach poniekąd jest zalecany olej rzadszy niż standardowo stosowany w innych konstrukcjach dwusuwowych byłych demoludów.
Fabryka nawet zalecała stosowanie b.rzadkiego LUX 5 w temp poniżej 10'C.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez arthek dnia Czw 12:59, 12 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
J_A_N_E_K
PostWysłany: Czw 22:44, 12 Maj 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Silnik siedzi już w ramie Wesoly w Niedziele wrzucę zdjęcia.

[link widoczny dla zalogowanych]

Będzie dobrze wyglądało na SHL?

[link widoczny dla zalogowanych]

Posiadam taki olej do mieszanki . W jakiej proporcji go rozmieszać?
150ml na 5L?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Pią 7:37, 13 Maj 2016 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Lusterko ładne, jeśli chodzi o olej to też bym tak mieszał, ale ... podobno oleje do pilarek są inne niż do innych silników. Chodzi tu o obroty minimalne na jakich chodzi pilarka i silnik SHL. Gdzieś na forum jest taki temat że ktoś miał problemy z łapaniem tłoka na tych olejach i dlatego 1:30 wydaje się być dobrym pomysłem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny Strona 5 z 6

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M11->SHL 175 M11 1967r. - Odbudowa
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group