Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Pozostałe marki->[MZ Trophy] Co o tym myślicie?

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
[MZ Trophy] Co o tym myślicie? <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
pawe86
PostWysłany: Wto 21:50, 23 Cze 2009 Temat postu: [MZ Trophy] Co o tym myślicie?


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

[link widoczny dla zalogowanych]


znajomy kupił ten wał, bo ja mu troche pomagam w remocnie trupika, i okazalo sie ze zamiart łożyska igiełkowedo w stopie korbowodu ma tulejke z brazu, ja myslałem ze gosciiowi chodzi o "panewke" w główce korby, a tutaj miłe zaskoczenie jak przyszedł wał. Myslicie ze to moze działac? czy lepiej przerobic na waleczki?
a moze bylo tak fabrycznie robione?
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Suchy
PostWysłany: Wto 21:55, 23 Cze 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1607
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

Ciekawa, sprawa, ja nie trafiłem nigdy dotąd na dwusuwa na panewce. Teoretycznie opłaca się robić takie w dwusuwach, bo tutaj nie dojdzie nigdy do spadku ciśnienia oleju jak np. w Dnieprach, gdzie występują z tego powodu zataracia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawe86
PostWysłany: Śro 7:57, 24 Cze 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

ale myślisze żeby to zostawic i tak założyc czy rozpolowic i założyc rolki?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
golot
PostWysłany: Śro 9:44, 24 Cze 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 90
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

nie wiem czy będę miał rację ale podejrzewam że tam jest normalne łożysko a ta "panewka" z brązu to tylko koszyczek łożyska dwurzędowego.
już widywałem takie wały. naszych dwusuwów nie robi się na panewkach

pozdro golot


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Suchy
PostWysłany: Śro 11:12, 24 Cze 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1607
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

pawe86 napisał:
ale myślisze żeby to zostawic i tak założyc czy rozpolowic i założyc rolki?


Zostawić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bitels
PostWysłany: Śro 17:23, 24 Cze 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

To jest czyś patent myślę że po to aby sprzedać. Bez smarowania ciśnieniowego łożysko w stopie korbowodu na panewce długo nie pociągnie. Panewka szybko wie przegrzeje i zatrze. Zwłaszcza w wysokoobrotowym silniku MZ. ES250 i ES 250/2 były bardziej zaawansowane technicznie od naszych motocykli, posiadały nawet łożysko igiełkowe w główce korbowodu,czego nasze nigdy się nie doczekały.Może być tak jak pisze golot. Widać koszyczek a wygląda jak panewki wdziałem takie wały w NSU.
Wolał bym to sprawdzić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawe86
PostWysłany: Śro 20:41, 24 Cze 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

Gośc nawet bapisal ze jest panewka, ale korbowod i przeciwwagi sa z innej grupy selekcyjnej wiec ktos to sam zozył pewnie, czopy walu raczej nigdy nie zaznaly łozyska na sobie, podobnie jak korba tez nowa. A jest tam ta panewka tak na ok 95% bo widac naciecia na smarowanie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Suchy
PostWysłany: Śro 20:56, 24 Cze 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1607
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

Można spróbować, w końcu w główkach wszędzie( wsk, junak, ruski) są panewki. Zawsze jakieś nowe doświadczenia. Jezyk

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bitels
PostWysłany: Śro 22:30, 24 Cze 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Suchy napisał:
Można spróbować, w końcu w główkach wszędzie( wsk, junak, ruski) są panewki. Zawsze jakieś nowe doświadczenia. Jezyk


Bo po pierwsze sworzeń jest pływający, a po drugie sworzeń nie wykonuje całego obrotu wokół własnej osi tylko o wybrany kąt maksymalnie +/- 15 stopni. Dlatego wystarcza mu smarowanie mgłą olejową.
Sprawdź to sobie organoleptycznie.

Spuść sobie olej z samochodu i przejedź się kawałek to będzie takie samo doświadczenie, zobaczysz ile pochodzi.

A tak jak pisze Paweł czopy, nowe korba też, dobrać dobre wałki i można mieć śliczny nowy wał.
Nowa niemiecka korba dziś to prawdziwy rarytas , podobnie czop wału od strony sprzęgła ,nowa podstawa sprzęgła i piękny zestaw.
Ten kto miał MZ 250 wie o czym piszę.
Ogólnie dobry zakup w dobrych pieniądzach tylko trzeba go dobrze wykorzystać.
Szkoda się narobić i składać silnik. Ten wynalazek pochodzi tylko chwilę potem złapie wał i wtedy korba i czop do wymiany do wyrzucenia bo będzie fioletowa od przegrzania.
Jeżeli to cudo by działało to po co wszyscy by się bawili w drogie łożyska rolkowe? Wpakowali by tulejkę za par groszy rozwiertak i heja naprzód.

Choć jest jeszcze jedna opcja zalać skrzynię korbową do pełna olejem i wtedy na pewno będzie miało smarowanie Rotfl Hyhy Mruga


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bitels dnia Śro 22:39, 24 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
golot
PostWysłany: Śro 23:18, 24 Cze 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 90
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

hej

zrób może fotkę tego co uznałeś za panewkę.
mi jakoś ciężko uwierzyć że nowy wał, nie używany będzie miał jakąś tulejkę.
możesz także popatrzeć w szczeliny do smarowania w stopie korby i obracając korbowodem sprawdzić czy ta "panewka" obraca się z korbowodem, czy z czopem korbowym, czy może jej prędkość jest wolniejsza od korby a mimo to obraca się na czopie, świadczyło by to że to jest pomiedziowany koszyk łożyska igiełkowego (takie występowały)

jeszcze jedna rzecz łożysko igiełkowe bardzo lekko się obraca panewka szczególnie sucha już ciężej.


w samych MS ES występowały 4 rodzaje wałów nie wszystkie były zamienne.
nie wiem ile rodzajów wałów było w TS

pozdro golot


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Suchy
PostWysłany: Czw 6:55, 25 Cze 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1607
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

bitels napisał:
Suchy napisał:
Można spróbować, w końcu w główkach wszędzie( wsk, junak, ruski) są panewki. Zawsze jakieś nowe doświadczenia. Jezyk


Bo po pierwsze sworzeń jest pływający, a po drugie sworzeń nie wykonuje całego obrotu wokół własnej osi tylko o wybrany kąt maksymalnie +/- 15 stopni. Dlatego wystarcza mu smarowanie mgłą olejową.
Sprawdź to sobie organoleptycznie.

Spuść sobie olej z samochodu i przejedź się kawałek to będzie takie samo doświadczenie, zobaczysz ile pochodzi.

)


Poważnie???!!!!!!! A ja całe życie myśałem że w główce sworzeń kręci się o 456 stopni a potem wraca, czasem wykonuje tez obrót o 560 stopni, dobrze, że powiedziałeś Padam Padam

Sprawdziłem organoleptycznie i jednak jest tak jak piszę.

Z samochodu spuściłem i chodzi elegancko Hyhy Jakieś kity mi wciskasz Zdegustowany , a może za mało przejechałem, bo ile chciałeś żebym przejechał tym autem bez oleju???
[/quote]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawe86
PostWysłany: Czw 7:19, 25 Cze 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

łaśnie nie ma tych kanałów do smarowania łożyska w stopie. nie byly nigdy zrobine wiec nie widac łożyska. no jak bedzie rozbierany wał to sie je zrobi. No i napisze jeszcze raz Wał nie wyszedl taki z fabryki, bo korba i przeciwwagi sa z różnych grup(korbwoód ma zielona kropke a przeciwwagi coś ok żółtej ale poprzedni własciciel ja starannie scierał)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
golot
PostWysłany: Czw 8:40, 25 Cze 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 90
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

weź no kolego zrób fotkę, tego co uznajesz za panewkę.
Wały (przynajmniej niektóre) od MZ nie mają nacięć jak w WSK czy SHL mają za to po bokach korby zagłębienia do smarowania.
dlatego nie wuidać tam rolek tylko koszyk.
szkoda by było żebyś niechcący rozbierał dobry wał,

Akurat temat wałów motocyklowych jest mi dobrze znany
jak znajdę książkę mogę podesłać Tobie dane na temat wałów w MZ ES (mam książkę o MZ ES od małych do 300 ccm) luzy pasowania i modele, a może nawet w domu zjadę jakiś wał od MZ TS, powinien być gdzieś.

pozdro golot


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doktor
PostWysłany: Czw 10:52, 25 Cze 2009 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 836
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

Suchy napisał:
Z samochodu spuściłem i chodzi elegancko ... , a może za mało przejechałem, bo ile chciałeś żebym przejechał tym autem bez oleju?


Pass Koledzy!! Zly
Gwoli prawdy powiem,że jak byłem piękny i młody,to kierując się zasadami zawsze uczciwie podjeżdżałem na przegląd moją Ładą. Wtedy nie było jeszcze tyle stacji,więc diagnosta był ambitny i co roku sprawdzał mi zawartość spalin...No więc słuchajcie: bojąc się tego pomiaru (silnik już wtedy "trochę" dymił) spuściłem olej (na stacji PKP był taki świetny próg betonowy ,więc nie potrzebny był kanał) i pojechałem na przegląd bez oleju! Facet mierzył,kręcił się nerwowo,mocniej pchał ten czujnik i nic...musiał przegląd zaliczyć...
Potem ,tuż za halą stacji kontroli triumfalnie i na ich oczach wlałem olej z powrotem,cha,cha...! Cel uświęca środki!
Rok później robiłem już ten silnik,wtedy mój były największy przyjaciel oglądał moje panewki na wale korbowym i kazał zakładać z powrotem-takie dobre były! Nie gniotsa,nie łamiotsa!
Rotfl Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Pozostałe marki->[MZ Trophy] Co o tym myślicie?
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group