Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Pozostałe marki->[Moduł zapłonowy] Simson, sprawdzenie

Napisz nowy tematTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
[Moduł zapłonowy] Simson, sprawdzenie <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Pią 13:30, 30 Cze 2006 Temat postu: [Moduł zapłonowy] Simson, sprawdzenie







Witam mam pytanko czy moze ktos sie orientuje jak mozna sprawdzic impulsator i moduł w simsonie S51.Pozdro
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Sob 23:15, 01 Lip 2006 Temat postu:







Witam!
Nie wiem jak bardzo ten moduł rózni sie od modułu zaplonowego w MZ 150e i 251 od modułu w simsonie ale mysle ze to bedzie to samo lub konstrukcja bedzie przyblizona i mam nadzieje ze byc moze kolory i nr. połaczeń beda równiez takie same(choc nie koniecznie)
OPIS POSTĘPOWANIA:
Jako przyrząd pomocniczy do ustalania defektów zespołu nadajnika lub zespołu sterującego jest potrzebny woltomierz do pomiaru napięcia prądu stałego o zakresie od O do 15 V. oraz schemat połaczeń;
Sprawdzanie zespołu nadajnika
Czynności początkowe:
wyjąć świecę, włożyć we wtyczkę i przyłączyć do masy (cylindra);
włączyć zapłon;
zdjąć przewód nadajnika 7 (zielony) i przytrzymać przy masie (obu
dowa prądnicy)
Jeśli jest iskra, to droga za nadajnikiem jest dobra, czyli albo jest uszkodzony nadajnik, albo nie ma napięcia roboczego na nadajniku. Jeśli nie ma iskry, to należy:
sprawdzić zespół sterujący (w sposób opisany w dalszej części tego punktu);
- sprawdzić odcinek cewka zapłonowa
- przewód zapłonu -wtyczka świcy-świeca (możliwy upływ prądu lub przerwa w przewo dzie zapłonu).
Kolejne czynności:
— biegun dodatni woltomierza przymocować do zacisku 7 (zielonego), biegun ujemny — do zacisku 31g (białego) płytki podłączeniowej zespołu nadajnika;
— odłączyć podłączenie 1 (zielone) na cewce zapłonowej na czas kontroli;
— wykręcić świecę zapłonową i razern z wtyczką przyłożyć do cylindra, aby elektroda była dobrze widoczna;
— włączyć zapłon
Podczas obracania się wału korbowego wskazywane napięcie zmienia się w zakresie 0...5 V. Jeżeli w chwili zapłonu napięcie nie wzrasta od O do 5 V to należy sprawdzić napięcie zasilania zespołu nadajnika, czyli:
— ściągnąć przewód nadajnika z zacisku 15 (czerwony);
— przyłączyć biegun dodatni woltomierza do ściągniętego przewodu,
— biegun ujemny woltomierza pozostaje na zacisku 31g (białym)

Wskazywana wartość napięcia musi wynosić ok. 12 V. Jeśli wartość ta jest wskazana, ale nie ma sygnału na zacisku 7 (zielony), to zespół nadajnika jest uszkodzony i należy go wymienić. Brak napięcia zasilającego świadczy o uszkodzeniu zespołu sterującego.
Sprawdzanie zespołu sterującego
Zespół ten, zawieszony elastycznie obok akumulatora, znajduje się w małym zamkniętym plastykowym pudełku. Do tej
części nie ma dostępu. Mimo to sprawdzenie zespołu sterującego jest
możliwe.
Przebieg czynności:
- podłączyć biegun dodatni woltomierza do zacisku 15 (czerwono-czarnego) cewki zapłonowej, a biegun ujemny — do odkręconego przewodu zacisku 1 (zielonego) cewki zapłonowej;
— włączyć zapłon i obrócić wał korbowy.
Przy obrocie o 180°(kąt zamknięcia) woltomierz musi wskazać ok. 12 V. W chwili zapłonu napięcie musi spaść do O V. Jeżeli tak nie jest i na zacisku 15 cewki zapłonowej znajduje się napięcie, to oznacza, że zespół sterujący jest uszkodzony i należy go wymienić.
Mam nadzieje ze troche ci pomogłem i nie zamieszałem ci w głowie opisem wykonania pomiarów i postepowań przy naprawie lub choc troche naprowadziłem na trop twojej usterki układu zapłonowego;;POZDRAWIAM Wesoly
Ps - nie wiem czy masz w simsonku instalacje 6V czy 12V bo jesli 6V to w opisie czytaj 6V zamiast 12V
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Wto 10:53, 04 Lip 2006 Temat postu: ;]







Dzieki za opis sprawdzania napewno sie przyda.ALe okazało sie ze koles załozył w miejsce cewki zapłonowej na stojanie cewke o znacznie grubszym drucie(od platynkowego simka)Pozdro
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Pozostałe marki->[Moduł zapłonowy] Simson, sprawdzenie
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group