Autor |
Wiadomość
|
Marcio
|
Wysłany: Wto 17:59, 02 Sie 2011 Temat postu: Cylinder + tlok do skutera |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Witam
Na forum skuterowym poki co nikt nie odpowiada wiec zapytam i Was
Mam skuter z chinskim"?" silnikiem, oznaczenia to Jymco ZN50QT. Problem jest taki ze silnik sie zatarl z braku oleju. Do wymiany jest tłok ze sworzniem i moze tulejka korbowodu. W cylindrze tez pojawily sie delikatne rysy ale jeszcze da rade.
Przeglądajac allegro natrafilem na komplet: cylinder tłok i rozrzad. Wszystko kompletne do zlozenia.
[link widoczny dla zalogowanych]
Mam kilka pytan do tego.
1. Warto to kupować? Skuter oryginalnie to 50ccm i jezdzi na nim dziewczyna wiec nie bedzie nie wiadomo jak obrywal. Jazda na pelnym gazie zaszkodzi mu?
2. W tej glowicy widze nie ma dodatkowego kanalu do wydechu. Oryginalnie mam go w tej odsunietej czesci w prawym gornym rogu. BTW: on sluzy do odprowadzania ew cisnienia z nad zaworow?
3. Moze kupic tylko cylinder i tlok 80ccm + dysza, bez zadnych pseudo tuningowych zaworow?
4. I najwazniejsze pytanie. Czy przy zmianie z 50 na 80ccm wystarczy tylko zmiana dyszy gaznika i jego poniejsza regulacja? Bedzie to dzialac tak jak powinno?
Pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Marcio
|
Wysłany: Śro 10:33, 03 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Nikt nic nie wie? Gaznik da rade?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mruty
|
Wysłany: Śro 12:48, 03 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
1 Link który wkleiłeś nie działa.
2 Przy jakimkolwiek tuningu trzeba się liczyć z szybszym zużywaniem pozostałych elementów silnika
3 Jeżeli silnik był zatarty bo jeździł bez oleju to czy wał nie jest przegrzany? Co z łożyskami na nim?
4 Gaźnik oczywiście że powinno się wymienić tak jak i głowicę która ma większe zawory inaczej nie zdziwię się jak będzie to jeździło tak jak na 50ccm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
marcin2744
|
Wysłany: Czw 18:49, 04 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Zrobiłem z setkę tych chinoli Z doświadczenia powiem ci tylko, że co byś tam nie wsadził to jego żywotnośc i tak nie przekroczy 10 tys km( wersja bardzo optymistyczna) Jeżeli pytasz czy zestaw ''tuningowy'' jest gorszej jakości niż oryginał to spokojna głowa: to i to taka sama kupa ale nie opłaca sie zmieniac samego tłoka bo szlif kosztuje tyle co ten zestaw Wytrzymałością sie nie przejmuj bo ''osiągi'' praktycznie na tym samym poziomie. Kanał o którym piszesz to nie ''odprowadzanie cisnienia z zaworów'' tylko pseudo hyper super element niby katalizatora Olej dziadostwo Bez zmiany dysz w gazniku też pojedzie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Marcio
|
Wysłany: Czw 21:53, 04 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
"Kanał o którym piszesz to nie ''odprowadzanie cisnienia z zaworów'' tylko pseudo hyper super element niby katalizatora"
To ma dzialac jak poprostu jak odma nie? Odprowadza z powrotem to co przeszlo przez tlok.
Podsumowując, kupic ten zestaw:
[link widoczny dla zalogowanych]
I wszystko poskladac po kolei, zmienic dysze, wyregulwac gaznik i wio? Wszystko bedzie pasowac? Nie wydmucha mi uszczelki z pokrywy zawrow jak nie bede mial tego kanalu? W pokrywie jest chyba inna droga ktora ucieknie cisnienie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
marcin2744
|
Wysłany: Pon 16:36, 08 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Odme masz w deklu zaworów- a kanał w głowicy odprowadza spaliny- to dwie różne rzeczy
Zestaw jak zestaw, nada się, aczkolwiek czytając opis oplułem monitor ze śmiechu: prędkośc do 100km/h to tak jak fabrycznie bo 40 też się zalicza A nie widze w tym zestawie nic do zmiany przełożeń więc nie wiem czemu miałby byc szybszy bo sam wałek który ''szybciej otwiera zawory'' nie wyda
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
bitels
|
Wysłany: Pon 19:48, 08 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Naprawdę śmieszna cena za taki cały zestaw
Ja za sam nominalny cylinder do gazeli dałem 200 złotych a tu za 145 tyle złomu
Chyba sobie kupię takiego chinola bo cały remont wynosi z 300 złotych to można spokojnie sobie go zrobić raz na sezon
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bitels dnia Pon 19:49, 08 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Marcio
|
Wysłany: Śro 11:20, 24 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Nie kupuje go dla lepszych osiagow Musze uruchomic ten silnik i tyle
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|