Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Pozostałe->Różnice między silnikami Wiatra

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Różnice między silnikami Wiatra <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
seba101626
PostWysłany: Czw 19:27, 23 Maj 2019 Temat postu: Różnice między silnikami Wiatra


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 209
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pszczyna

Witam

Panowie powiedzcie, czym tak na prawdę różnią się silniki z SHL Gazela oraz M11W od silników z motocykli WSK 175? Mocą? Przełożeniem? Czy są jakieś różnice w budowie karterów? Hipotetycznie - można połączyć Gazelę z silnikiem z WSKi 175? (Kobuz lub inna) Czy można zrobić z dwóch silników W2A jeden?

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Czw 21:59, 23 Maj 2019 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 1787
Przeczytał: 16 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Różnic jest dużo, od przełożeń, przez unikatowe elementy do różnic w karterach. Karterów się nie miesza, przełożenia niektórzy mieszają i to celowo dla uzyskania lepszego przyspieszenia bodajże na 3 biegu. Wały są różne, zapłony też są różne pomijając nawet silnik z shl m11w, głowice, gaźniki, króćce, element nadający moment obrotowy po prawej stronie silnika.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ruszi
PostWysłany: Czw 23:11, 23 Maj 2019 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 387
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

Halcik kartery się miesza na potęgę. Tzn kiedyś się mieszało. Ludzie baaaaardzo często zakładali prawą połówkę od WSK do Gazeli. Powód był prosty - można było zdjąć prawy dekiel bez zdejmowania sprzęgła a w konsekwencji jeździć bez prawego dekla. W Gazeli tak nie zrobisz, bo 'docisk' sprzęgła mocuje się w prawym deklu. Co ciekawe zostawiali lewy karter oryginalny - zapewne z tego powodu że tam były bite numery. Mnóstwo takich silników miałem w rękach i widziałem na ogłoszeniach.
Co do pozostałych różnic - inny kosz sprzęgłowy, przez to inne łańcuchy i zębatki na wale. Koło zamachowe w Gazeli - nigdzie indziej oryginalnie nie występuje, inne przełożenia skrzyni, inne cylindry, inne zapłony, jak już wspomniałem inne połówki (nawet z innego stopu wykonane!!) przez to inne dociski sprzęgła, inne dekle zarówno prawy jak i lewy, inne kopniaki (nadal jestem ciekaw wskazania DOKŁADNEJ różnicy Jezyk) inne wodziki.
Ponadto wszystko co wcześniej wymienił Halcik


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seba101626
PostWysłany: Pią 4:35, 24 Maj 2019 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 209
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pszczyna

Tak wstępnie powiem, że sam nie zamierzam niczego mieszać, ale... kupiłem Gazelę i na 99% jest w niej silnik z WSK-i. Nie powiedzieliście chyba najważniejszego, silniki z M17 są "podpisane".

Nie zamierzam jeździć bez prawego dekla, kosz sprzęgłowy to detal, podobnie jak zębatki, ale byłoby miło, gdyby wzajemnie te kosze sprzęgłowe pasowały do siebie.

Powiedzcie jeszcze jak z Gaźnikami, czy można je mieszać?
Czy tak w ogóle z zewnątrz można jakoś rozróżnić te silniki, jeśli na jednej z pokryw jest napis "Gazela"?

EDIT
I skąd ja mam wiedzieć czy te elementy będą pasować do mojego silnika (już mało ważne z czego on jest)
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

W obu przypadkach:

"Pasuje do:

- SHL M17 175 Gazela
- WSK 175 175"

Nawet w przypadku wału jest to samo:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seba101626 dnia Pią 4:39, 24 Maj 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Pią 6:23, 24 Maj 2019 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 1787
Przeczytał: 16 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Odpowiedź w oparciu o linki które dałeś może brzmieć pozytywnie, ale to pytanie w stylu: czy koła od trabant wejdą do malucha?
W tym przypadku zmieniając obie zębatki (na koszu i na wale) można zastosować łańcuszek od innego silnika (wsk 175). Oryginalnie gazela miała łańcuszek 6 mm który łatwo można było dostać np favorita.
Co do wału to między wską, a właśnie gazela nie było chyba różnic, ale lepiej niech ci ktoś jeszcze potwierdzi


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seba101626
PostWysłany: Pią 18:09, 24 Maj 2019 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 209
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pszczyna

Z łańcuszkami od Favorita jest ostatnio spory problem, zresztą chyba bym musiał kupić cały kosz sprzęgłowy.

halcik napisał:
Odpowiedź w oparciu o linki które dałeś może brzmieć pozytywnie, ale to pytanie w stylu: czy koła od trabant wejdą do malucha?

Raczej "czy koła od starego malucha będą pasować do nowszych maluchów?"

Powiedzcie, czy same boczne dekle z Gazeli spasują dobrze do silnika WSK 175?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Pią 21:30, 24 Maj 2019 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 1787
Przeczytał: 16 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Spasują, cylinder przesunięty był w m11w

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ruszi
PostWysłany: Pią 22:34, 24 Maj 2019 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 387
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

Przeczytaj uwaznie moj poprzedni wpis. Dekle mozna zamienic miejscami tylko ze w Gazeli masz w prawym deklu element od sprzegla a w WSK nie masz tego. Zamienic miejscami na sztuke mozesz bo maja identyczny gabaryt i otwory.
Patrzac z drugiej strony na Twoje rozterki... obejrzyj w necie zdjecia WSK i Gazeli z odpowiednimi karterami i zastanow sie czy nie warto zalozyc do Gazeli oryginalow. Moim zdaniem bezdyskusyjnie.
Jesli jeszcze moge doradzic z koszami sprzeglowymi to kupilem dwa wspolczesnej produkcji i jezdze na niezuzytym oryginale. Jedno i drugie dzisiejsze bylo do wyrzucenia. Zalozylem i szybko zeby od grzechotki startera sie wytarly itp. Zareklamowalem i dostalem nowe. To samo


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Pozostałe->Różnice między silnikami Wiatra
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group