Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Powitalnia->Witam wszystkich

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Witam wszystkich <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Wto 20:10, 24 Lip 2012 Temat postu: Witam wszystkich







Jako że to mój pierwszy post na tym forum, witam wszystkich.

Zebrałem się w końcu za staruszka M17, który czekał na tą chwilę 14 lat w stodole. Szczerze mówiąc liczę na Waszą pomoc i wiedzę. Z mechaniki daję radę, ale doświadczenie mam raczej z Jawkami i Rometami.

Jeszcze raz witam wszystkich.
Powrót do góry
Pawlasty
PostWysłany: Wto 22:19, 24 Lip 2012 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 1323
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krosno Odrzańskie

Witam Mruga Sporo tu Gazel, jest się na czym wzorować, a pomoc na pewno otrzymasz Mruga Pokaż co tam się uchowało dla Ciebie ;>

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
musiej
PostWysłany: Śro 6:18, 25 Lip 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Biała Podlaska

Witaj

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CZESIO1958
PostWysłany: Śro 7:55, 25 Lip 2012 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2078
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myslowice

Wesoly Witam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Śro 22:25, 25 Lip 2012 Temat postu:







W sobotę mam trochę więcej czasu, to porobię fotki. Gazela była kompletna, ale kilka razy do niej podchodziłem i kilka części mogło się zgubić, ostatnio śmigaliśmy na niej z bratem 4 lata temu z akumulatorem z malucha przywiązanym sznurkiem na bagażniku. Mam nadzieję ze poznajduję brakujące części w stodole, w zasadzie nie ma tego dużo, bo brakuje tylko filtra powietrza z obudową i małego dekielka na śrubę regulacji sprzęgła i magneta. Obecnie wymieniam sprzęgło bo się ślizgało i w zasadzie motur będzie do jazdy, całą resztę powoli będę starał się "wygłaskać". Będę się "chwalił" na bieżąco.

Jak już tak sobie piszemy to spytam tutaj, może ktoś odpowie Mruga.
Śrubę przykręcającą kosz sprzęgła, ta duża którą dokręca się płaskownikiem, dokręca się mocno, na siłę, czy po złożeniu całego kosza sprzęgła luzuje się do nakładki zabezpieczanej zegerem i przez te otworki zabezpiecza?

Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi. Roboty nie ma dużo i nie jest skomplikowana, ale są pewne niuanse o których nie wiem.

Pozdrawiam wszystkich z moturami Mruga.
Powrót do góry
Marco
PostWysłany: Pią 18:46, 27 Lip 2012 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

Ze śrubką nie pomogę lecz z przyjemnością przywitam Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pon 22:04, 06 Sie 2012 Temat postu:







Właśnie złożyłem ostatnie zamówienie na części do naprawy silnika. Jak tylko dotrze zabezpieczenie kosza sprzęgła, składam silnik i odpalam sprzęta. Muszę jeszcze poszukać po stodole, bo brakuje ramki lampy przedniej, filtra powietrza i kawałka dekla zasłaniającego regulację sprzęgła, a wszystko było zanim za łepka zabrałem się za ujeżdżanie motorka.
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Pią 18:18, 24 Sie 2012 Temat postu:







Motur gada, dzisiaj była pierwsza przejażdżka i zonk, wydmuchało świecę. Jutro biorę głowicę do pracy do naprawienia gwintu. Zastanawia mnie tylko fakt braku jakiejkolwiek uszczelki pod głowicą. Faktycznie żadnej nie było, czy po prostu ktoś o niej zapomniał?
Powrót do góry
Suchy
PostWysłany: Pią 19:10, 24 Sie 2012 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

Jak poprzedni właściciel dotarł obie płaszczyzny to jej nie trzeba, ale jak nie, to bez uszczelki bedzie dmuchać, da się to sprawdzić patrząc na złączenie, z latarką .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pią 20:14, 24 Sie 2012 Temat postu:







[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Obiecane zdjęcia.

Co do głowicy to w głowicy jest frez a na cylindrze jest kołnierzyk.


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Sob 8:34, 25 Sie 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Twardy
PostWysłany: Sob 6:17, 25 Sie 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 15 Sie 2012
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chęciny

Witaj, ostatnio Gazele są górą. Czy Twoja maszyna ma czarne osłony?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Sob 8:35, 25 Sie 2012 Temat postu:







Tak, osłony są czarne, pamiętam że były wszystkie emblematy, jednego na baku brakuje, ale muszę gdzieś po kartonach poszukać, tak samo jak filtr powietrza, ramka przedniej lampy i lusterko. Niestety na pewno nie ma ramki siedzenia.

Pytanko przy okazji, jakim momentem dokręcić głowicę bez uszczelki w takim sprzęcie.

Edit:

Głowicę przykręciłem tak na rękę, moturek śmiga, tylko po zgaszeniu coś w silniku jeszcze się obraca, myślę że to łożysko wału korbowego, dodatkowo redukcje nie za bardzo wychodzą, trzeba nieźle pokopać żeby z 4 zejść do 1, a w ogóle zejść do 1 to trzeba mieć wyczucie. Bez rozebrania na części pierwsze silnika się nie obejdzie. W dodatku przekręcony jest gwint pierścienia przepustnicy, albo pierścień jest za duży, zmieniałem go z innego gaźnika, nie pamiętam czy z pegaza. Przy lekkim dokręceniu trzyma się i się nie odkręca, ale nie chciałbym żeby na jakiejś krzyżówce z polnej drogi przepustnica wypadła. Wystarczyło dzisiaj że się przyblokowała, ledwo winkiel zebrałem Wesoly.
Ale frajda puki co jest, maszyna rwie do przodu.
I jeszcze zdjęcie z dzisiejszego ujeżdżania. Akurat była kolejka braciszka.
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Sob 21:31, 25 Sie 2012, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Powitalnia->Witam wszystkich
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group