Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Powitalnia->Witam

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny
Witam <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Nie 15:26, 24 Cze 2012 Temat postu: Witam







Witam wszystkich serdecznie.Moja przygoda z motorem Gazela M17 rozpoczęła się rok po moim urodzeniu.Dokładnie był rok 69 wtedy to jak człowiek pierwszy raz wylądował na księżycu mniej więcej w tym samym czasie moja dupa przy pomocy mojego Ojca wylądowała na siedzeniu mojej nigdy nie zapomnianej czerwonej Gazeli M17.Ona była ze mną przez całe moje dzieciństwo ,gdy byłem młokosem,podrostkiem i teraz gdy jestem niby dorosły bo nadal czuje się młodym gorzej z wyglądem.Zapach mieszanki z rury wydechowej zapamiętałem i będę pamiętał jej smak do końca życia.W tamtych latach ten motor nie był 2osobowy tylko rodzinny ja jechałem na baku tata zaraz za mną,potem siostra, a na końcu mama..Jeździło się do rodziny na grzyby na działkę nad wodę i na zwykłe przejażdżki.Gdy w 1974 roku ojciec kupił samochód Gazela została oddana na wieś do dziadka i znowu była w rodzinie.Osobiście jako kierowca dosiadłem ją mając15wiosen.Oczywiście pierwszy raz zgasła podczas startu potem już było ok.Teraz przez tą nowoczesność od 15lat nikt jej nie dosiadł i stoi sobie zaniedbana ,ale zawsze pod dachem w cieple.Zawsze gdy tylko zajadę do dziadków idę do szopy i patrząc na nią wspominam gdy była piękna i młoda.Bardzo ucieszyłem się przeglądając to forum oglądając zdjęcia filmy z Gazelą w roli głównej,że są Ludzie tacy jak Wy.

Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Nie 15:30, 24 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
CZESIO1958
PostWysłany: Nie 16:56, 24 Cze 2012 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2023
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myslowice

Wesoly Witam
Zakręcony jesteś ja my tu wszyscy.
Daj fotki sprzetu to będzie jeszcze fajniej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mruty
PostWysłany: Nie 17:50, 24 Cze 2012 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

Ciekawa historia. Teraz to rzadkość żeby ten sam motocykl był w rodzinie od wyprodukowania.
Mam nadzieję że kiedyś zamiast przyglądania się i wspominania pokusi Cię o wyjęcie jej z tej szopy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Nie 18:45, 24 Cze 2012 Temat postu:







Z racji ,że dopiero po 24godz od zarejestrowania mogę zamieszczać zdjęcia musicie poczekać .Z tego co pamiętam to mój tata zamontował wysoką osłonę(owiewkę) z plexi ,osłony na nogi zamontował również kierunkowskazy.Niestety bardzo ubolewam ,ale zdjęć z tym wyposażeniem nie ma.Ogólnie wyglądała jak milicyjna MZ trophy.Potem dziadziuś będąc nowym właścicielem wyrżnął małego orła na żwirku i wszystko z wyposażenia dodatkowego uległo połamaniu.
Powrót do góry
mruty
PostWysłany: Nie 19:07, 24 Cze 2012 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

No to ja bym to nazwał szczęście w nieszczęściu. Gazeli nie lasują za bardzo jakieś dziwadła

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Nie 19:19, 24 Cze 2012 Temat postu:







To teraz tak się przyjęło ,że klasyk nie może być udziwniony doposażony i to naprawdę jest prawda,ale kiedyś nikt o tym nie myślał motor był pojazdem użytkowym.
Powrót do góry
mruty
PostWysłany: Nie 21:51, 24 Cze 2012 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

Wiem Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pon 17:50, 25 Cze 2012 Temat postu:







A co myślicie Panowie o gruntownej przeróbce motoru ? Parę udziwnień, lecz nadal z klasą ? Hmm ?
Powrót do góry
jacuś
PostWysłany: Pon 18:13, 25 Cze 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lublin

heh zalezy co Wesoly bo tutaj raczej ortodoksyjni ludzie Mruga ja np robie swoja m 11 pod turystyke i nie przejmuje sie ze mam nieoryginalne opony czy zaplon przerabiany bo liczy sie niezawodnosc. nie widze takze nic zlego w poprawieniu fabryki, czy tuningu z epoki, bo przeciez tak ludzie robili i to dodaje tylko smaku tym maszynom, np lusterko od trophy, czy kierunki. ale spotkasz sie tez z wieloma osobami co tylko tak jak fabryka wypuscila, a jezeli masz inne zdanie to pojdziesz do piekla Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pon 18:22, 25 Cze 2012 Temat postu:







Myślałem o jakimś nowym sercu lub wyżyłowaniu aktualnego. Zdaje sobie sprawę, że to zajeżdżanie itp. jednak w imię przełamania stereotypu, że stare, często gorsze, zastanawiam się nad czymś co pozwoli mi zostawić wszystkich w tyle, w granicach możliwości, oczywiści :-) Nie mam zamiary montować w M17 serducha od Bóg wie czego, lecz delikatnie wyżyłowane 250 :-)
Powrót do góry
musiej
PostWysłany: Wto 0:53, 26 Cze 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Biała Podlaska

Witam ,każdy ma jakąś swoją "wizję" i myślę że należy ją uszanować .Moja jest taka :pojazd ma być jak najbardziej wierny oryginałowi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
PostWysłany: Wto 7:41, 26 Cze 2012 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z wioski ;)

wizja wizją ale nie takie szczepy jeździły za czasów świetności Gazelek
kiedyś radzili sobie tym co mieli , więc cemu teraz też by tego nie można zrobić ?

oczywiście z zachowaniem oryginalnych mocowań silnika żeby można było wrócić do oryginału


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Wto 10:10, 26 Cze 2012 Temat postu:







[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Na pewno nie wygląda uroczo ,ale jest w miarę kompletna i z bogatą historią w jednej rodzinie.Jest wyrejestrowana.


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pią 14:04, 10 Sie 2012, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
mruty
PostWysłany: Wto 22:06, 26 Cze 2012 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

Błagam Cię nie nisz jej wkładając inny silnik zwłaszcza że ma długą i znaną Ci historię.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
PostWysłany: Wto 22:26, 26 Cze 2012 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z wioski ;)

ale co stoi na przeszkodzie jeśli zostawi nie tknięte mocowania do seryjnego silnika ?
przecież to że założy inny nie znaczy że ten który ma odda na złom


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny Strona 1 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Powitalnia->Witam
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group