Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Powitalnia->Siemanko

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Siemanko <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Tomzik
PostWysłany: Wto 19:26, 14 Lip 2020 Temat postu: Siemanko


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Lip 2020
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kwidzyn / Świecie

Witam Wesoly

25 lat temu zaczęła się moja przygoda z SHL-ką a kilkanaście lat temu zakupiłem swoją i w zasadzie z braku czasu i chęci nie spędziliśmy za wiele wspólnych chwil.

Po wielu młodych latach "użerania się" z polskimi konstrukcjami (najpierw Ogar 205 i Kadet 780, potem Junak M10 i SHL-ka, o której będzie mowa na tym forum) nabyłem w 2008 roku "normalny" motocykl i Hela poszła w kąt, jednak ostatnio próbuję ją wskrzesić oraz - co zapewne nie spodoba się większości z Was - nieco poprawić.

Postaram się w miarę wolnego czasu skrobnąć coś o swoim egzemplarzu, póki co powiem tylko, że jest to zwykła M11, ale postanowiłem wstawić do niej silnik W2A (wcześniej miałem do czynienia z oryginalnym egzemplarzem z 1965 roku i stwierdziłem, że silnik jest za słaby Zly ).

Nabyłem zatem kompletny motocykl, ale bez silnika i dodatkowo kompletny silnik W2A.

I tak powstała moja hybryda Mruga

Obecnie moto jest na chodzie, choć spaliłem sprzęgło pod górkę Mruga

Mój drugi, "codzienny" motocykl to Yamaha XJ900S Diversion z 2003 roku.

A ponadto mam świra na punkcie włoskich samochodów, zwłaszcza Lancii i Maserati. Posiadam 2 Delty, niestety nie tą najsławniejszą (i najdroższą) Mruga

To chyba na tyle na początek Mruga


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tomzik dnia Wto 19:28, 14 Lip 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Wto 20:30, 14 Lip 2020 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 1974
Przeczytał: 29 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Witam na forum, zawsze każdy zapalenie jest tu mile widziany.
Mam pytanie, przeróbka jaka zastosowałem aby włożyć tam inny silnik jest zgodna z instrukcją Zalewskiego, czy poszedłeś na całość i spawarka poszła w ruch? Osobiście nie jestem za przeróbkami, które są widoczne, dlatego z czasem z chęcią zobaczę zdjęcia twojej Eli. Mimo wszystko cieszy mnie każda sztuka która zamiast gnić, cieszy właściciela i nabija kilometry.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomzik
PostWysłany: Wto 22:47, 14 Lip 2020 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Lip 2020
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kwidzyn / Świecie

Przeróbka mocowania zrobiona wg książki Pancewicza i tak przygotowana rama poszła do malowania proszkowego.

Osłony boczne zdobyłem od M11W, koło zębate napędowe zastosowane Z42. Tylko tłumik niestety mam od S32 i szukam oryginału.

W ramach "usprawnień" zastosowałem niklowane obręcze kół i szprychy, półkę widelca i pedał hamulca oraz dołożyłem amortyzator skrętu. Nastąpiła też delikatna ingerencja w elektrykę - mostek z 4 diod prostowniczych zamiast selenu i Hela spokojnie obsługuje żarówkę 12V 35/35W podając jej na wyższych obrotach nawet 18V Wesoly W planie jeszcze jest boczna podstawka i na tym poprzestanę.

Na dniach postaram się założyć temat o moim egzemplarzu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tomzik dnia Wto 22:52, 14 Lip 2020, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
benicjanin738
PostWysłany: Śro 10:08, 15 Lip 2020 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 01 Paź 2015
Posty: 293
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Benice; zachodniopomorskie

Wita sie Kolege!
Kolejny Wiatr rusza na drogi!
Powodzenia i czeka sie na fotki i relacje Wesoly ?!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CZESIO1958
PostWysłany: Sob 10:24, 18 Lip 2020 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2036
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myslowice

Witam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
morgan
PostWysłany: Wto 22:57, 04 Sie 2020 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 287
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnobrzeg

Witaj Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Powitalnia->Siemanko
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group