Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Podwozie->Zawieszenie tylne, amortyzatory tylne - PROBLEM

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Zawieszenie tylne, amortyzatory tylne - PROBLEM <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
szary07
PostWysłany: Czw 15:24, 26 Wrz 2019 Temat postu: Zawieszenie tylne, amortyzatory tylne - PROBLEM


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 25 Lip 2018
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Witam,

mam problem z zawieszeniem do SHL M11.

Amortyzatory nie mieszczą się między otwory w ramie i w wahaczu, wahacz opuszczony na maksa, leży na elementach ramy.

Amortyzatory mają długość między otworami 335mm.
Wydaje się, że są za długie o jakieś 10-15mm.

Rama nie wygląda na krzywą, modyfikowaną...

Czy występowały różne długości amortyzatorów?
Czy spotkał się ktoś z takim problemem?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Czw 20:09, 26 Wrz 2019 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 1821
Przeczytał: 23 tematy

Pomógł: 33 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Amorki występowały w jednej (powiedzmy) formie, a przynajmniej tylne były zawsze jednej długości. Może ktoś z przednich i tylnych zrobił miks, np tłoczyska i sprężyny wziął od przednich.
No tak, występowała jeszcze różnica między starszym, a nowszym rozwiązaniem, może nawet o te wspomniane przez Ciebie 15mm.
Dziwne tylko że te 15 mm sprawia Ci taki problem. Długości całości nie znam,.woec trudno wyrokować


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez halcik dnia Czw 20:14, 26 Wrz 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szary07
PostWysłany: Czw 21:16, 26 Wrz 2019 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 25 Lip 2018
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Witaj,

dzięki za odpowiedź.

Jest problem bo wahacz opiera się o mocowania podnóżka, a i tak amorek nie wchodzi.

A w jakich rocznikach były krótsze amorki?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szary07 dnia Czw 21:19, 26 Wrz 2019, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Pią 7:53, 27 Wrz 2019 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 1821
Przeczytał: 23 tematy

Pomógł: 33 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Nie było nigdy krótszych amorków. Były starego i nowego typu, które różniły się wkładem/prowadnicą i nakrętką. Sumarycznie ich wysokość i skok nie ulegały zmianie, bo dłuższe tłoczysko było skracane dłuższą podkładką. pisałem już to wyżej - długość była stała.
Jeśli wiesz, to napisz jaką masz długość tłoczyska oraz jakie elementy uszczelniające na tym tłoczysku. Napisze Ci wtedy, czy to komplet czy mieszane rozwiązanie. Do weryfikacji elementów najlepsze będzie zdjęcie.

Starego typu tłoczysko ma długość 203 mm i gwint górny M10x1


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szary07
PostWysłany: Pią 9:13, 27 Wrz 2019 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 25 Lip 2018
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Zdjęć jeszcze nie mogę dodać. Jeszcze jeden post.

Pierwszy raz mam taki przypadek że amorki nie pasują.
Że są inne końcówki i rozwiązania w różnych rocznikach itd to wiem, myślałem że długością się różnią.

Mam amorki od M06 i jest długość ta sama...
Ręce mi opadają na tą SHL bo już ostatnia prosta a takich problemów jak z tym motocyklem to nie miałem z żadnym...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Pią 10:18, 27 Wrz 2019 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 1821
Przeczytał: 23 tematy

Pomógł: 33 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Ale jak już ogarniesz to satysfakcja z ukończenia będzie tym większa.

Tak po krótce wyglądają różnice. W sumie na te dwa rysunki można patrzeć jak na cały przekrój amorków w polskich pojazdach tamtego okresu. Takie same wnętrza były w shl 06, wsk, wfm, osach itd. Później zmienili na te stosowane w wsk M06b3 i te są już inne.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szary07
PostWysłany: Nie 13:00, 29 Wrz 2019 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 25 Lip 2018
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Najdziwniejsze jest to, że u znajomego w shl pasują moje amorki...
U mnie wygląda to tak.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Najdziwniejsze jest to e wszystko pasuje, zarówo siedzenie, zbiornik paliwa, blachy boczne... Tylko amorki nie pasują...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Podwozie->Zawieszenie tylne, amortyzatory tylne - PROBLEM
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group